Hallo meiden, Ik zit in ronde 1 en vraag me het volgende af. 5 juni ben ik gestopt met de pil. zaterdag 27 juni en zondag 28 juni had ik buikkrampen en een beetje bruin verlies. woensdag 1 juli had ik rood bloed verlies wat maar 1 1/2 dag aanhield. Nu heb ik hetzelfde patroon, gisteren is bruin verlies begonnen en heb dit vandaag ook een klein beetje. Ik denk dus dat ik komende week rood bloedverlies zal hebben. Wat reken je nu tot het begin van de cyclus? De zaterdag met bruin verlies of de woensdag met rood bloedverlies? Ik zou dit graag willen weten, zodat ik de dag van mijn eisprong kan berekenen. Alvast bedankt!
Je moet geloof ik normaal gesproken van de 1ste dag van roodverlies uit gaan, maar ik zou er als ik jou was rekening mee houden dat je ovulatie toch altijd eerder of later kan zijn dan je verwacht en zeker als je net van de pil bent.
Bruinverlies hoort niet bij je menstruatie, het is oud bloed van de vorige cyclus. Daarom begin je pas te tellen op de dag dat je helderrood bloedverlies hebt en dat het redelijk doorzet. Die dag moet je als cyclusdag 1 tellen! Deze regel wordt algemeen door gyn's gehanteerd. Als je net van de pil af bent, kan je cyclus in de war zijn. Het kan soms wel een halfjaar duren voordat je lichaam weer een beetje op regel is. Dus ik weet niet of je nu al echt van berekeningen kunt uitgaan. Succes!
aanvulling: die eerste dag met goed rood bloed moet dan wel voor 18.00 uur beginnen, anders telt de volgende dag pas als dag 1. Dus op maandag om bijv. 11.00 uur rood bloed, maandag is dag 1 Op maandag om bijv. 19.00 uur rood bloed, dinsdag is dag 1
Da's ook toevallig dat ik dit net lees. Ik ben gisteravond nl ongesteld geworden maar wel na 18:00 pas met rood (Nog wel donkerrrood met dik slijm) Vannacht pas echt een flinke hoeveelheid rood gehad (had daarvoor al drie dagen bruin).Ik had gister al meegeteld maar blijkbaar moet ik dus vandaag als dag 1 tellen. pfff, is het helemaal een lange cyclus geweest dit keer!!