Hallo, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik ben mbv Clomid zwanger geraakt en door de regelmatige controle bij de gyn weet je dus ongeveer wanneer de eisprong plaatsvindt en zorg je ervoor dat je dan gemeenschap hebt. Nu heb ik gelezen dat als je vlak voor of op de dag van de eisprong gemeenschap hebt dat je dan meer kans hebt op een jongetje omdat die zaadjes sneller zijn. Op 29 jan heb ik de 20 weken echo dus weten we wat het is, maar ik ben zo nieuwsgierig of hier iets van waarheid in zit? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier iets meer van? Groetjes, Fleur
hoi fleur ....ik vind het echt allemaal onzin hoor .... je moet daar in geloven die bakerspraatjes ... Ik heb zoiets van ik sta daar nog geen eens bij stil ..als het maar gezond is en goed op de wereld komt liefs hellen
Nee hoor, dit is geen bakerpraatje. Ik heb ook gelezen dat mannelijk zaad sneller is dan vrouwelijk zaad. Wanneer er al sperma aanwezig is voor je ei dan vergroot het de kans dat het een meisje wordt, omdat de afstand dan minder groot is en dus de kans op 'winnen' groter is. Het is wonderlijk, maar het blijft natuurlijk gewoon 50/50. Je kunt er geen pijl op trekken. Ik zou het gewoon lekker afwachten! Veel plezier bij de echo in Januari...
Het klopt idd dat mannelijk zaad sneller is dan vrouwelijk, dat heb ik ook vaak gelezen maar ik denk niet dat je nu kunt weten of het een jongen of een meisje is. Dat is toch altijd afwachten..
Inderdaad echt geen bakerpraatje. Mannelijk zaad is sneller dus eerder bij het eitje, terwijl vrouwelijk zaad langer blijft leven als de mannetjes. Dus als je 3 dagen voor de eisprong sex hebt gehad heb je meer kans op een meisje want de mannetjes zijn dan al dood
Hoi Fleur, Ik zie dat je deze vraag ook al hebt gesteld aan de verloskundigen, dus als je het niet erg vind doe ik deze op slot. Groetjes, Wendy