ach de ziel kan er geheel niet tegen als ik dieren zie die het moeilijk hebben. bij onze kat was de grens dat hij veel pijn had,, we hebben ontzettend zitten huilen bij het inslapen maar het was beter voor onze guppie, zal heel moeilijk zijn en wens jullie veel sterkte. xx
Heel herkenbaar, onze hond is 3 jaar geleden ook overleden omdat haar nieren er mee stopten. Aan de foto te zien en de omschrijving van hoe hij zich voelt, is het inderdaad het beste om hem in te laten slapen. Knuffel vanavond en morgen nog maar lekker met hem, het is zo moeilijk om afscheid te nemen van een hond, die hoort gewoon helemaal bij je gezin, sterkte morgen !
Dank jullie wel allemaal. Morgenmiddag moeten we om 4 uur bij de dierenarts zijn.We weten dat het beter is zo maar jeetje wat doet dit pijn zeg.....
Ja, vreselijk zoiets! Ik kreeg al tranen in mijn ogen toen ik het las, ik zal morgen aan jullie denken!
Heel veel sterkte morgen!! Hou 1 ding voor ogen, hij heeft het goed bij jullie gehad en dit is een moeilijke stap maar wel de beste. Het dier met pijn laten lopen dat zou geen liefde zijn. Spreek uit ervaring. Ik denk aan jullie morgen!!
Toen ik wist wanneer het ging gebeuren heb ik in de aanloop erna toe alleen maar gejankt bah.. Sterkte hoor, het is zo kl*te.
Oei, ik had het topic niet gevolgd, maar ik lees dat de keuze gemaakt is. Toen ik het eerste bericht las, dacht ik al, ik zou hem ook laten gaan. Hoe moeilijk ook... Heel veel sterkte en troost je met de gedachte dat jullie zijn leven zo aangenaam mogelijk gemaakt hebben. Het is niet niks om een hond die al 5 bazen heeft gehad, nog op te voeden. Jullie hebben er alles voor gedaan! Super! Dikke knuffel.
Nessy: Hoe is het met je? Mijn ouders hebben eergisteren onze hond in laten slapen (ik noem het onze omdat toen ik nog thuiswoonde het natuurlijk ook mijn hond was). Ze was een herdershond ook met HD en is uiteindelijk nog 12 jaar geworden. Bij haar was ook de grens bereikt. Ze at en dronk verder nog goed en was ook allert maar ze kon bijna niet meer lopen en zakte iedere keer door haar poten. Ze kreeg iedere maand een anabolen spuit maar dat werkte ook bijna niet meer. En je weet hoe honden zijn, ze laten geen pijn zien. Mijn vader had de keuze ook al gemaakt maar liet het aan mijn moeder over omdat zij meer met de hond had. 2 jaar geleden hebben ze haar zus in moeten laten slapen. Maar heeft geeft ons rust dat ze een mooie leeftijd heeft bereikt, een mooi leven heeft gehad en nu naar haar zus toe gaat (poeh, loop nu weer te janken hier). Het is een paar weken/maanden moeilijk maar dat weegt niet op tegen de jaren liefde die je hebt gekregen.....
Kenzo is om kwart over 4 ingeslapen.Kan niet eens uitleggen hoe ik me voel.De pijn die ik voel is niet te beschrijven.Het is alsof ik een stuk van mezelf kwijt ben.Ik blijf maar huilen. Hij wou niet liggen dus mijn man en ik hebben hem vastgehouden en hij is in onze armen gestorven.De dierenarts zei dat dit inderdaad het beste was want Kenzo was weer afgevallen.Hij woog bijna de helft minder dan wat hij ooit was.Voor iemand anders een hond maar voor ons een lid van ons gezin.En we wisten dat dit moeilijk zou zijn maar het was nog moeilijker dan we ooit voor mogelijk hebben gehouden. Bedankt voor jullie lieve steun.Dat doet echt goed....xxx
ah meis toch, tis zeker een lid van jullie gezin en dat doet verschrikkelijk pijn om hem te laten gaan. Tis beter voor het beestej maar de pijn en leegte blijft bij jullie voorlopig nog wel. Knuff