Ik ben altijd al van het idee geweest dat ik wel twee of drie kindjes wil. Ons Myrthe is nu 4.5 maanden. Deze week zei ik dat ik terug een zomerzwangerschap zou willen aangezien ik 3 maandan voor de bevalling thuis zit en dit in de zomer leuker is! Ik wil graag een tweede net voordat Myrthe naar school gaat en dus een jaar of 2 is. Wat dus wil zeggen dat we er oktober dit jaar als zij 1 wordt al terug zouden moeten aan beginnen. Klonk me ongelofelijk raar in de oren! Ach, hoe beslis je zoiets, je weet dan toch niet of ze een gemakkelijke 1 jarige zal zijn die te combineren is met een zwangerschap, want nu is ze een supergemakkelijke baby. ... nog moedertjes met deze vraag Liefs Kitty
tsja.. je moet gewoon afwachten. Hoe kijk jij er tegenaan, je man en hoe is je kindje! daar kun je nu nog niet zoveel over zeggen, omdat je kindje nog zo kan veranderen. Wij zijn ook begonnen toen astrid net een jaar was.. dat was ook meteen raak. Ik kan je vertellen dat het best zwaar is, en niet omdat je kindje een jaar is, maar tegen de tijd dat je op het einde loopt, al bijna 2 jaar is..
Ja hoor, hier dezelfde vraag. Hier komt het onderwerp regelmatig ter sprake (en dat terwijl mijn man ook al 2 kinderen uit een eerder huwelijk heeft?!) Wij willen dolgraag een 2e erbij, maar ik heb nu nog zoiets van: hij is nog zo klein, er verandert bij hem nog zoveel daar wil ik eerst nog even van genieten. Wij kiezen er nu voor om nog een paar maandjes te wachten (max. 2 jaar ertussen hebben wij voor onszelf gesteld, maar je moet natuurlijk mag afwachten of nr. 2 zich net zo snel aankondigd als nr. 1; dat was namelijk gelijk raak !)
moeilijk, ineens begin je er weer aan. en plannen is moeilijk. ook al wil je een zomerzwangerschap het moet ook maar lukken
Wij hadden het er toevallig van de week over, of we nog een derde kindje zouden willen. Er is bij ons toch nog wel enige twijfel. Ben niet de jongste meer en deze laatste zwangerschap heb ik lichamelijk best als zwaar ervaren en als we een derde zouden willen dan moeten we ook niet al te lang ermee wachten, wat zou betekenen dat Alyssa ook nog vrij jong is en ik heb het leeftijdsverschil tussen de eerste en Alyssa (ong.6 jaar) best wel als fijn ervaren. Het lijkt me gewoon zwaar om een uk van 2 te hebben rond lopen en een zwangerschap erbij te hebben.. En het zou dus ook betekenen dat we weer moeten gaan verbouwen om er een kamer extra bij te krijgen...pfff heb met de laatste zwangerschap ook midden in een verhuizing en verbouwing gezeten, wil dat toch niet weer... Als het ervan komt een derde, dan maar eerst verbouwen. Maar wij weten het nog niet dus..
wij willen ook graag een tweede. Willen er ongeveer 1.5 jaar tussen hebben. Dat betekent dat we deze zomer alweer gaan klussen. Je weet ook niet of het meteen lukt, de eerste heeft 3 maanden geduurd. een zomerzwangerschap lijkt me ook leuk, dus zou graag mei/juni volgend jaar willen bevallen. Het moet ook weer niet te warm zijn als je op het laatste loopt. Maar het lijkt me dan inderdaad wel heftig, als jiri tegen die tijd net aan het lopen is.
Mijn uitgerekende datum valt als Ruben ongeveer 23 maanden oud is. Ik ben in augustus uitgerekend. Bij Ruben was het meteen de eerste ronde raak, maar nu hebben we er 5 maanden over gedaan. Dus dat is in ieder geval niet te voorspellen. Moet zeggen dat ik het nu veel zwaarder vind dan mijn eerste zwangerschap. Ruben loopt sinds een paar weken echt los en wil niet meer in de box. Ook moet ik rusten als Ruben zijn slaapje doet, want anders lukt me dat niet eens. 's Nachts wil Ruben wel eens spoken terwijl ik door de zwangerschap ook al slecht slaap. Ik moet wel zeggen dat ik de zwangerschap nu veel sneller vind gaan dan de vorige keer. Toen was ik me er heel erg bewust van en las ik alles wat los en vast zat. Nu vergeet ik soms gewoon dat ik zwanger ben :-s en ben ik er vaak niet eens mee bezig. Dat leeftijdsverschil van maximaal 2 jaar wilden wij trouwens ook. Het lijkt me erg zwaar straks, maar het lijkt me ook dat onze 2 kinderen straks veel meer aan elkaar hebben dan als er meer jaren tussen zit.
Wij willen ook graag een tweede kindje en daar niet zo lang meer mee wachten. Dit ook omdat ik ook niet zo jong meer ben (ik ben 38 en mijn man is 37). En we willen juist omdat Lisanne wat oudere ouders heeft zo graag een broertje of een zusje voor haar waar ze echt wat aan heeft als ze niet zo veel in leeftijd schelen. Lisanne is nu 4 maanden en eigenlijk wil ik nu al weer zwanger worden. Ik weet dat het heel snel is en waarschijnlijk ook zwaar zal zijn. Mijn man heeft minder haast. Hij kan nog wel even wachten. Maar ik wil het zo graag voordat het straks niet meer kan omdat ik dan te oud ben. Ik weet dat mijn vruchtbaarheid afneemt. Lisanne is gelukkig een heel makkelijk kind en mijn zwangerschap is gelukkig ook heel goed verlopen zonder problemen. Ook de bevalling is me meegevallen. Dus we gaan er weer voor hoor.
Tja, wij zijn er nog niet uit, Valentino is nu 13maanden en we weten t echt nog niet. Enerzijds lijkt t me voor Valentino geweldig om een broertje/zusje te krijgen en is ook wel gezellig maar aan de andere kant 1tje is wel veel makkelijker mee te nemen, oppas voor te regelen etcetera..om nog niet te spreken over de financiële kant.. Daarnaast heb ik een hele zware zwangerschap gehad, en echt heftige bekkeninstabiliteit zo erg dat t eigenlijk nooit meer goed komt (nu na 13mnd heb ik nog steeds therapie en pijnstillers ) en ook de bevalling is zo tegengevallen dat ik al de bibbers krijg als ik dat nog een x moet doen..klinkt allemaal niet zo positief als ik t teruglees maar t is wel waar, wel wil er even aan toevoegen dat onze Valentino een heerlijk manneke is waar ik iedere dag met volle teugen van geniet en hij is t zeker waard geweest, maar of ik er nog een keer voor ga...de tijd zal t leren (en tijd hebben we nog even ben pas 25!)
wij hebben het er ook al over gehad en ik slik nu nog 2 1/2 maand de pil en dan stop ik met de pil en gaan we voor de volgende ik zie erg op tegen de bevalling en vind dat echt verschrikkelijk maar de wil voor nog een tweede is sterker en wil ook niet ene te groot leeftijd verschil.
wat jij graag wil krijgen wij. mijn dochter is van 16 oktober 2005 en onze uk wordt 15 juli 07 verwacht ze is dan net geen 2 . was niet gepland maar this zo toevallig gebeurt en nu super blij mee.
ik wil even zeggen dat een zomerzwangerschap niet alles is ik liep hoogzwanger met 35 graden en echt dat was geen pretje heel mijn lichaam hield vocht vast door de warmte en bewegen ging ook niet meer zo super.
ik was ook zwanger in de zomer heb in drie hittegolven gelopen en idd het was heel erg warm en kon niet langer als 10 min lopen maar vond het voor de rest wel meevallen had een zwembadje in de tuin opgezet en ging regelmatig naar het strand en dan is het aardig uit te houden. zou bij de volgende het ook helemaal niet erg vinden als het een zomerzwangerschap word.
ja ik zeg ook niet dat het makkelijk was maar zo heeft de wnter natuurlijk ook ze nadelen want dan is het niet ideaal om lekker buiten te wandelen en kan je ook geen kant op met je dikke buik terwijl het glad is buiten dus zo heeft beide ze voor en nadelen en heb ik persoonlijk zoiets van de zomer is erg warm maar je kan wel van alles doen.
In de winter hoeft helemaal niet zijn nadelen te hebben. Ben afgelopen november bevallen, en kijk eens naar buiten, amper sneeuw gezien, om over ijs maar te zwijgen! En ik heb genoeg buiten gewandeld hoor, als ik naar buiten kijk, ga ik straks weer wandelen. En in de zomer heb je idd dat het zo warm kan zijn dat je hele lijf gigantisch vocht vasthoudt. Mijn vriendin is 3 jaar terug in juli bevallen, kon nietr eens meer normaal lopen, omdat haar voeten enorm waren, en dan de buik meesjouwen in die hitte. Volgens mij is er nooit echt een geschikte tijd om zwanger te zijn en te bevallen, wes maar blij dat je misschien uberhaupt zwanger zult worden van een tweede, dan ga je toch juist niet voor een bepaald seizoen? Sommige mensen kunnen niet eens "plannen" omdat het niet lukt, sta daar ook maar een beetje bij stil. je wilt graag iets, maar sta er bij stil dat niet alles lukt! Verder succes, hoop voor jullie dat het lukt!
ja idd vind ook ik wil graag nog een tweede maar ga niet plannen waneer ik zwanger wil worden ik heb het er met me vriend over gehad en heb nog 2 hele strippen liggen en als die op zijn dan stop ik gewoon en dan zien we wel waneer en of ik zwanger word van de tweede en of dat nou zomer of winter word maakt me niet uit.
Wij wachten nog.... (m'n man heeft het er nog helemaal niet over) M'n klokje tikt natuurlijk wel door, maar zo kort op elkaar lijkt me toch wel druk. Mij lijkt als Steven 2 jaar is, om er dan weer voor te gaan, een mooie leeftijd. En welke jaargetijde dat nu word, maakt me niks uit. Je mag vandaag de dag blij zijn dat je zwanger kunt worden. Verder zou ik alles nog wel weer mee willen maken, dikke buik zwangerschap de bevalling, en er naar uitzien hoe je kindje eruit ziet. En een broertje of zusje voor Steven is natuurlijk ook erg leuk voor hem!
Wij hebben het er ook over gehad van het weekend (en ik al eerder ). Als het aan mij zou liggen, zou ik nu al graag met de pil stoppen, maar mijn vriend vindt dat nu nog te vroeg en tja, je hebt er twee nodig om voor een beeb te gaan. Hij wil van het zomer verder kijken, dus heel waarschijnlijk stop ik in de zomer met de pil, hetzelfde jaargetijde toen we voor een eerste baby gingen! Tijmen zou dan ongeveer 2 jaar zijn als er een tweede komt!
Ons amber is nu acht maanden en het begint toch al terug te kriebelen maar we gaan toch nog een jaartje wachten. We zitten momenteel met de bouw van ons huis en dit gaat ook nog heel wat kosten dus willenwe eerst nog wat sparen voor aan een tweede beginnen het zal bij ons 2009 worden.