1 echo en een cyste ontdekt

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Minimuisje, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    #1 Minimuisje, 6 apr 2012
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
    Afgelopen week eerste controle gehad bij de gyn. Meteen een inwendige echo gehad en was rond de 6 weken zwanger. Nu had de gyn wel meteen een cyste ontdekt bij de eierstok die al 4 bij 6 cm was.

Wij vroegen gelijk wat dit kon betekenen. Ze zei dat het vanzelf weg kan gaan, kan knappen of het operatief verwijdert moest worden.

Daar schoot ons verder niks te binnen om te vragen. Wel moeten we na 10 dagen al terug om die cyste in de gaten te houden.

Maar wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij vertellen hoe dit verder verliep tijdens de zwangerschap? Maak me toch wel een beetje zorgen... Wat als die springt? Of wat als die groter wordt ipv kleiner... En een operatie, wanneer en is het veilig?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Helemaal niemand zoiets meegemaakt tijdens de zwangerschap?

3. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ja ik. Toen ik een paar weken geleden de 1e echo had zat er ook een cyste van 4,9 cm op mijn stok. Hij is bij niet groter geworden en word nu vanzelf kleiner. De gyn heeft me van alles verteld over de cyste. Zodat ik me er niet verder druk over heb gemaakt. Ik zou gewoon even bellen als je er voor die 10 dagen meer over wilt weten.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij mij zagen ze de eerste keer ook een cyste, gyn zei dat dat vaak voorkwam, keer erop was ie weg..

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het gehad bij me vorige zwangerschap. Was een flinke cyste maar is helemaal vanzelf weg gegaan.

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik ook bij mijn eerste, cyste was iets van 3 bij 4 bij 9 weken. Met 13 weken was hij veel kleiner en met 20 weken was ie weg.
    Meestal trekken ze vanzelf weg

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Gelukkig! Ze zei zo mooi ja kan vanzelf weg, kan springen (dan meteen naar de eerste hulp) of moet operatief verwijdert worden. Dan schrik je toch wel even...

Hopen dat die bij mij dan ook vanzelf verdwijnt!

8. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Ook ik had het bij mijn eerste. Bij 10 weken een flinke cyste en bij 12 weken extra echo ter controle en toen was hij ook inderdaad al een stuk kleiner en is zelf weggegaan. Het schijnt dat zo'n cyste vaak weggedrukt wordt door de groeiende baarmoeder...zo is het mij verteld. Komt goed meid!

Deel Deze Pagina