Afgelopen week eerste controle gehad bij de gyn. Meteen een inwendige echo gehad en was rond de 6 weken zwanger. Nu had de gyn wel meteen een cyste ontdekt bij de eierstok die al 4 bij 6 cm was. Wij vroegen gelijk wat dit kon betekenen. Ze zei dat het vanzelf weg kan gaan, kan knappen of het operatief verwijdert moest worden. Daar schoot ons verder niks te binnen om te vragen. Wel moeten we na 10 dagen al terug om die cyste in de gaten te houden. Maar wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij vertellen hoe dit verder verliep tijdens de zwangerschap? Maak me toch wel een beetje zorgen... Wat als die springt? Of wat als die groter wordt ipv kleiner... En een operatie, wanneer en is het veilig?
Ja ik. Toen ik een paar weken geleden de 1e echo had zat er ook een cyste van 4,9 cm op mijn stok. Hij is bij niet groter geworden en word nu vanzelf kleiner. De gyn heeft me van alles verteld over de cyste. Zodat ik me er niet verder druk over heb gemaakt. Ik zou gewoon even bellen als je er voor die 10 dagen meer over wilt weten.
Ik ook bij mijn eerste, cyste was iets van 3 bij 4 bij 9 weken. Met 13 weken was hij veel kleiner en met 20 weken was ie weg. Meestal trekken ze vanzelf weg
Gelukkig! Ze zei zo mooi ja kan vanzelf weg, kan springen (dan meteen naar de eerste hulp) of moet operatief verwijdert worden. Dan schrik je toch wel even... Hopen dat die bij mij dan ook vanzelf verdwijnt!
Ook ik had het bij mijn eerste. Bij 10 weken een flinke cyste en bij 12 weken extra echo ter controle en toen was hij ook inderdaad al een stuk kleiner en is zelf weggegaan. Het schijnt dat zo'n cyste vaak weggedrukt wordt door de groeiende baarmoeder...zo is het mij verteld. Komt goed meid!