Ik heb sinds 2 weken overal jeuk. Vooral 's avonds. Ik kan dan niet rustig zitten en van bepaalde houdingen lijkt het ook erger te worden. Ik had dit bij mijn vorige zwschap ook, alleen toen pas na 30 weken. Wie heeft dit ook en is er iets tegen te doen? Een zalf ofzo.
Ik heb bij de eerste zwangerschap alleen in de laatste weken last gehad van jeuk,menthol zal hielp slechts 2 uurtjes bij mij. Nu in deze zwangerschap heb ik al vanaf week 10 giga jeuk en er is weinig aan te doen.. Laat bij de vk wel ff j suiker checken. Wat t bij mij wel heeft verminderd is het gebruik van tea three zeep. Kan je bij de bodyshop of de tuinen halen.. Suc6 hoop dat je er wat aan hebt.
Meestal is jeuk onschuldig, maar het kan ook zwangerschapcholestase zijn. Altijd even contact opnemen met je verloskundige.
Hoi hoi, Ik heb niet overal jeuk, maar vooral aan de binnenkant van mijn handen en voeten. Ik had al wat gelezen over zwangerschapcholestase maar daar spreken ze van een onhoudbare jeuk. Dit is (als het eenmaal gaat jeuken) ook wel het geval, maar het is niet constant aanwezig. Het valt mij op dat het vooral s'avonds (niet elke avond!) op komt zetten en bij warm weer... Moet ik nou toch contact opnemen met de gyn? Ik voel me verder gewoon goed
Ik had precies het zelfde als jou..maar bij mij was het wel zwangerschapscholestase. De galwaardes waren te hoog.De onderzoeken voor cholestase worden maar 1 keer per week opgestuurd en in het ziekenhuis wilde ze niks geen risico nemen. Dus ben ik met 37+1 ingeleid. . Dus ik zou zeker de verloskundige bellen! Heel veel succes en snel bellen hoor!
@kiekaboe: ja ik heb even gebeld. Ze geven aan dat ik me er niet ongerust over hoef te maken. Ik heb het namelijk niet elke dag en omdat ik wat vocht vast hou en dan icm het warme weer kan dat een beetje gaan jeuken. Als ik een "bandgevoel" hoog in me buik krijg of hoofdpijn of de jeuk wordt veel erger moet ik wel meteen contact met hun opnemen, maar zoals ze het nu aanhoort, wijd ze dit aan de zwangerschapskwaaltjes... Heb ook de gyn nog even gebeld en deze gaf hetzelfde aan, wilde echt een tweede mening, maar hier in het ziekenhuis zijn ze al snel bezorgd dus dat heeft me wel gerust gesteld...
Mijn glucose is pas nog getest (2weken geleden) en was goed. Rond 24 weken moet ik weer een suikertest doen ivm met dat ik de vorige zwschap misschien zwangerschapssuiker heb gehad omdat mijn zoontje zwaar was.
Ik heb op internet gelezen wat de risico's zijn van zwschapscholestase en schrik hier best wel van. Wanneer kwamen ze er bij jou achter dat je het had? En had je alleen last van jeuk of ook van andere symptomen?
Hoi nathalie Bij mij kwamen ze er achter met de controle voor 37 weken. Mijn bloeddruk was ineens te hoog.Toen kreeg ik urine onderzoek. maar daar kwam verder niks uit. Ik had eigenlijk ook niet gemeld dat ik zo een last had van de jeuk..dacht ach dat hoort er gewoon bij. Totdat ik thuis kwam en mijn moeder vertelde . Zij schrok best. En ik dacht nog och valt wel mee maar heb voor de zekerheid toch maar de volgende dag het ziekenhuis gebeld. Daar kreeg ik CTG onderzoek en omdat de galwaardes weer gestegen waren ten opzichte van de dag ervoor besloten ze maar te houden en de dag erna werd ik al ingeleid... Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mij ook echt niet druk heb gemaakt...Mijn dochtertje was altijs super beweeglijk en voelde haar de hele dag. Wel kreeg ik medicijnen maar weet niet zo goed meer hoe die heette.. Achteraf ben ik er wel van geschrokken en als je het niet vetrouwd gewoon nog een keer bellen. Het gaat ten slotte wel over jou kindje!!! groetjes ruth
Vergeet even jou vragen te beantwoorden .. Bij mij begon de jeuk ook op mijn voeten en in mijn handpalmen later overal. Maar niet echt dat het ondragelijk was. Slapen deed ik ook heel slecht was bijna de hele nacht wakker. en mijn urine was ook een aantal weken veel donkerder als normaal. Maar ik dacht dat het er allemaal bij hoorde.. bij de zwangerschap dus.
ik heb ook jeuk, maar steeds op twee dezelfde kleine plekken (binnenkant hand en klein stuk aan de onderkant van mijn voet en tussen de tenen). Is dit ook al reden om aan de bel te trekken?