1,5 dag "ongesteld" en nu positieve test voor NOD!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Saffira, Sep 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saffira

Saffira Lid

Oct 21, 2009
    44
    0
    0
    Goedemorgen,

Zoals je ziet aan het tijdstip kan ik er niet niet meer van slapen...

Ik heb op zaterdagavond de 18e en zondagochtend de 19e een positieve ovulatietest gehad. Volgens mij heb ik op die zondagmiddag/avond of maandagnacht mijn eisprong gehad.

Afgelopen woensdag heb ik vanwege mijn werk een kort maar heftig stressmomentje gehad. Die middag kreeg ik enorme darmkrampen en na een tijdje enorme diarree (eenmalig). Die avond zag ik ineens tot mijn verbazing bruin bloed ik mijn onderbroek. Ik hoopte nog dat het mee zou vallen, maar toen ik donderochtend wakker werd was ik volledig ongesteld (tampon vol bloed die ik voor de zekerheid in gedaan had). Dit was dus 10/11 dagen na mijn eisprong. Erg vroeg, erg raar, maar ik was er van overtuigd dat het dus voorbij was.

Die avond na mijn werk hebben we sushi gegeten met een glas wijn om ons weer beter te voelen.....:)

Ik bleef ongesteld, rood bloed met volgens mij ook een beetje bloedstolseltjes (geen grote klonten). Geen kramp erbij! Alleen lichte steekjes in mijn liezen...

Op vrijdagmiddag (gister) voelde ik me ineens misselijk, weinig eetlust (had ik bij mijn eerste ook zo!), beetje puistjes op mijn gezicht en grotere borsten! Ik dacht eerst dat ik het me inbeeldde.

Om 1900 was ik thuis en toen ik mijn tampon eruit haalde en merkte dat ik ook al bijna niet meer gevloeid had besloot ik ter plekke over een zeer gevoelige zwangerschapstest heen te plassen. Eerst niets en na een minuut of 2 ja hoor, een zeer licht streepje....

Vanochtend werd ik om 0515 wakker en heb over een gevoelige test van clearblue heen geplast (die met dat plusje). Ook hier erg licht, maar wel degelijk een verticaal lijntje!

Het is duidelijk een feit dat ik zwanger ben geweest, maar hoe groot is de kans dat ik nog steeds zwanger ben?? Als ik daadwerkelijk woensdag of donderdag een zeer vroege miskraam heb gehad, kan het hcg dan al zodanig in mijn urine zitten dat dat nu nog steeds te zien is op een test en mij een dag later zwangerschapssymptomen geeft? En dat terwijl ik nu nog steeds vroeg ben, aangezien normaal mijn NOD morgen of overmorgen moet zijn...

Ik lees op internet steeds dat hcg na een miskraam erg lang in je urine kan blijven, maar ik ben dan haast niet eens zwanger geweest, het lijkt me dan toch dat dat kleine beetje hcg onmiddellijk uit je urine zal zijn?

En klopt het dat je lichaam ook nog hcg kan aanmaken als het vruchtje al gestorven is? Door de placenta ofzo? Ik las een paar van die voorbeelden op internet. Die hadden na weken een knaltest, maar toch bleken ze achteraf een vroege miskraam gehad te hebben!

Sorry voor het ontzettend lange verhaal, maar tja ik ben echt een beetje in de war op het moment en weet niet of ik nu een beetje blij kan zijn.....

Bedankt!

Groetjes,
    Saffira

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Tjee... daar zit je dan!

Nu ben ik zelf geen fan van + testen omdat ze vaak zo onduidelijk zijn. Ik zou kv 2v5 gaan halen.

Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest.
    Als het vmk was is het doorgaans het zelfde als een menstruatie met buikpijn en even veel bloed.
    In de meeste gevallen neemt het hcg af. Tenzij het een missed abortion is dan heeft het lichaam het nog niet in de gaten en stijgt het hcg.

Ik persoonlijk denk dat je toch zwanger bent en het een innestelingsbloeding is geweest. Ik zou vandaag of morgen gewoon nog eens testen om te kijken of het streepje duidelijker word.
    Zo vroeg in een zwangerschap is er trouwens nog geen placenta maar leeft het bevruchte eitje van zijn eigen voedselvoorraad.

Heb je een foto van de testen???
    Wanneer ga je weer testen?

Succes!

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hey meis, wat een verhaal! En erg frustrerend dat het twee kanten op kan! Heb je idd een foto van je testen? Hopelijk was het een hevige innesteling en ben je lekker zwanger! :)

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Tjee, wat heftig! Ik zou, zoals gezegd k2v5 halen. Het kan twee kanten op, natuurlijk. Ik heb altijd begrepen dat een mk net zoveel bloed is als een menstruatie, of meer. Vaak gepaard met stolsels en kramp.
    Ik denk(en hoop) dat dit een heftige innesteling is geweest. Heel veel succes! Mijn duimen draaien voor een plakker!

5. Saffira

Saffira Lid

Oct 21, 2009
    44
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Geen foto gemaakt en als ik nu naar de test kijk is het streepje echt zo goed als weg. Maar er was echt een heel licht verticaal streepje die even dik was als horizontale lijn! Ik woon in het buitenland, dus kan helaas niet die kruidvattesten halen.

Ik zit dus nog steeds 1 of 2 dagen voor mijn NOD, kan me gewoon bijna niet voorstellen dat die die niet gewoon omo wit moet zijn als het mis is gegaan! Aan de andere kant...tja heb toch op donderdag wel echt flink gebloed... Inclusief 2 nachten! Kan me niet voorstellen dat dat gewoon een innestellingbloeding is.....):

Het is niet voor niets dat ik donderdagavond een glas wijn heb gehad! Als ik ook maar enig twijfel heb gehad....

Maar ja dan al die symptomen gisteren.. Voelde me echt zwanger gister! Dat is toch raar?

Maar las nu ook weer zo'n verhaal van een vrouw met ongeveer zelfde situatie en die had alleen (achteraf)het vruchtje verloren en het vruchtzakje was blijven zitten en ook zelfs mooi gegroeid!! Die maakte hcg aan...

Dus heb echt het gevoel dat ook al heb ik de komende dagen nog steeds positieve testen het nog niet alles kan zeggen! Heerlijk die onzekerheid.....

Het rotte is ook dat ik met mijn werk meteen moet stoppen als ik zwanger ben. Heb nu vrije dagen, maar op dinsdag moet ik beslissen of ik mijn werkgever in ga lichten.....pff.

Bedankt voor jullie reacties, duim alsjeblieft voor me, hoop zo dat het goed is.....

Liefs,
    Saffira

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Inderdaad... en ik het geval van ts een vmk dus eigenlijk net zoiets als een ongi.

Pandabeer87 likes this.
  7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    En de clear blue met indicator? Die zijn net zo gevoelig als de kv 2v5 testen.

Ik zie hier namelijk vaak "vals positieve" + testen van cb en kv. Het nadeel is dat ze zo vroeg vaak een plusje geven maar dat dat nog niet altijd iets betekend...

8. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Die plus testen van cb vervaagd het streepje vaak van hoor! Ik zou even over twee dagen nog een test doen en kijken of die donkerder wordt! Ik duim voor je!

9. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik kan wel mijn verhaal vertellen.
    dit gaat over mijn derde zoontje.
    Ik ben een week ongesteld geweest met regelmatig verschonen en al, maar toen ik voor iets anders bij de gyn was bleek er op de echo een ring te zien en wat vocht. hij heeft toen voor de zekerheid bloed laten prikken en ik was dus inderdaad zwanger.
    Terwijl ik naar mijn weten echt ongesteld geweest ben.
    bij de eerste had ik een innesteling bloeding, dat was veel minder en ook lichter van kleur.
    hoe het dus kan weet ik niet, maar misschien ben je toch gewoon zwanger.
    Ik heb trouwens ook een m.a gehad en daarbij was mijn vruchtzak ook doorgegroeid terwijl het hartje a gestopt was ( ik heb 2 keer een kloppend hartje gezien daarvoor weet ik dat het gestopt was;) ).
    Ik maakte ook gewoon hcg aan.
    Ik zou na je nod nog eens testen, kijken of er een donkerder streepje komt of niet.
    Ik hoop het voor je.

Gr MB2005.

10. Saffira

Saffira Lid

Oct 21, 2009
    44
    0
    0
    Bedankt nogmaals voor jullie reactie!

Ben vanochtend weer wat gaan bloeden, het is niet zoveel als bij een echt menstruatie, aangezien ik niet eens tampons/maandverband in huis had, dus het met wcpapier moest opvangen....

Nu lijkt het weer even tot rust gekomen EN ben gewoon weer misselijk. Wat moet ik hier nou mee hè? Weet dat ik gewoon af moet wachten en dat het de grootste kans is dat het mis gaat. Maar ja, voel me om eerlijk te zijn best wel zwanger! Kan je dan ook nog gewoon misselijk zijn als het mis is gegaan?

Afwachten is zoooo moeilijk....

Wat naar zeg als je het hartje al hebt horen kloppen en dan gaat het alsnog mis.. Wat dat betreft kan het beter nu mis gaan. Al zou het vruchtje het nu redden dan is het niet echt een goed begin van de zwangerschap!

Liefs

11. Saffira

Saffira Lid

Oct 21, 2009
    44
    0
    0
    Gister ben ik blijven bloeden en vanochtend was de zwangerschapstest witter dan wit... Dus tja duidelijk verhaal!

Baal als een stekker, maar heb tenminste duidelijkheid. Bedankt voor het meedenken/leven allemaal!

Groetjes,
    Saffira

12. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Balen meid, sterkte.
    Gr MB2005.

Share This Page