Hallo, Ik ben moeder van een 10 maanden oude zoon. En ben sinds 6 maanden weer aan het proberen om zwanger te worden. De eerste zwangerschap was meteen raak. Echter ging ik nu ivm buikklachten naar de huisarts, nu is gisteren vastgesteld in het ziekenhuis dat ik PCO heb. Wat betekent dat ik geen tot zelden een eisprong heb. Ik zit nu met zoveel vragen. Heeft er iemand ervaring mee. Zeker omdat het de 1e keer wel meteen lukte.... is dit dan een wonder? Heb ik nu kans om toch nog spontaan zwanger te worden? Kan ik iets doen om sneller zwanger te raken? Ik ben veel aangekomen in mijn vorige zwangerschap wat niet allemaal eraf is gegaan, maar mijn BMI is 23.. het was 20. Dus zou dat kunnen helpen? Iemand die me wegwijs kan maken? Gr. Suzanne
He meid. Zoiezo hoef je niet te denken dat je de pco hebt gekregen omdat je wat aangekomen bent. De pco zat er al, die zit er en die zal ook niet meer weggaan. Dus ja je eerste kindje is een wondertje, (maar dat zijn alle kindjes wel) Je hebt nu de mogelijkheid om via de gyn zwanger te raken meid. Ik zou zeggen maak een afspraak. Xxxxxx
Ik zou inderdaad een afspraak maken met je gyn. Want het is niet zo dat je nu naar een uitzichtloze periode gaat. De gyn geeft je medicijnen (waarschijnlijk clomid) en dan kun je zo weer zwanger zijn. Succes!