Veel harde buiken, net CTG gehad

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Piet, 5 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Omdat mijn zwangerschap niet zo soepeltjes verloopt (door hevig bloedverlies van wk 9 t/m 18 ) en een behoorlijk geïrriteerde BM heb ik nu heel veel last van (hele) harde buiken.

Nu had ik het vanochtend niet meer, mede doordat mijn kindje sinds donderdag veel minder beweeglijk was, en ben naar het ZH gegaan.
    Daar heb ik ongeveer een 3 kwartier aan de CTG gelegen.
    Zodra het CTGapp. boven de 30-33 uitkwam (weeënregistratie) begon ik toch echt wel een zeurderig gevoel te krijgen.
    Tijdens de CTG heb ik ongeveer een stuk of 8 van deze 'weeën' gehad.

Ook is er een echo gemaakt van de kleine, daarop was alles ok, maar zodra ik ook maar 1 vin verroer, beginnen mijn harde buiken opnieuw.
    Want toen ik nl. daar lag voor de CTG was mijn buik met tijden rustig, maar toen ik me aangekleed had, was ik weer een kanonsharde kogel.

Hoeveel harde buiken mag je max. per uur/dag hebben en wat is de waarde op de CTG wanneer ze echt iets gaan ondernemen?

Op het moment ben ik 27+2 zwanger en moet zeggen dat ik het een behoorlijke zware klus vind.

Heb je ook nog tips tegen mijn harde buiken (buiten het zo rustig mogelijk aan doen) en tegen mijn maagzuur (ik gebruik al regelmatig gaviscon).

Thanx!

2. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Hoihoi,

We zijn nu een week verder en nog geen antwoord op mijn berichtje?

Harde buiken zijn nog steeds aanwezig en ik zou het heel fijn vinden om een antwoord te krijgen op mijn vraagje.

Gr. Piet

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Piet,

Vervelend zeg! Het uitwendig meten van de harde buiken zitten geen waarden aan verbonden.De getallen moet je maar langs je neer leggen ze zeggen niets. Als je al een keer diep inademt ga je zo naar de 50 bijvoorbeeld. 4-5 harde buiken per uur is normaal. Het is miisschien een goed idee om je urine eens te laten controleren een blaasontsteking kan namelijk ook harde buiken veroorzaken. En rust is heel belangrijk voor sommige vrouwen is zelfs naar het toilet gaan al te veel, luister naar je lichaam!
    Voor je maagzuur mag je ook rennies nemen en huis tuin en keuken middeltjes als melk, vanille vla en droog bicuitje helpen ook.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina