Vandaag te horen gekregen dat ik foliumzuur, b12 en mn hb te laag is.. De dokter vond de combinatie raar dat alles te laag was en dacht misschien aan n opname probleem en ze stelde me niet bepaald gerust door te zezggen dat het niet goed voor de baby zou zijn.. Inmiddels contact met de gynacoloog gehad en die spreek ik maandag weer.. maar die was niet zo overdreven bezorgd als de huisarts.. Meer mensen ervaringen met deze tekorten tegelijkertijd?
Gebruikte je foliumzuur voor en tijdens het begin van de zwangerschap? Misschien eet je niet genoeg vlees en zuivelproducten? Je kan tekorten hebben doordat je niet genoeg via de voeding krijgt. Als dat acuut slecht zou zijn dan had de gynaecoloog dat wet gezegd. Ws zetten voedingssupplementen niet genoeg zoden aan de dijk en zal je die vitamines via de gynaecoloog in tabletten krijgen. Je kan zelf wel al letten op je voeding; genoeg zuivel, vlees (vervangers soja) , volkorenproducten.
Ja gebruikte ik maar is nooit geprikt dus geen idee of het ooit wel goed is geweest tijdens de zwangersschap. Eten doe ik goed ! Vind t gewoon eng allemaal.. helemaal omdat ik mogelijk niks opneem en harde ontlasting al tijden heb (lees: jaren) blehh
Misschien heb je dat tekort ook al jaren en komt het nu pas aan het licht. Je hebt de 20wkn echo gehad en was daar wat te zien afwijkend qua groei? Probeer je nu even niet druk te maken en wacht op maandag. Als het a la minuut aangepakt moest worden dan was dat echt gedaan!
hij liep bijna 2 weken voor ! de gyn zei ook vaak zien we bij deze waarden n groei achterstand maar nee haha
Dus maak je niet druk. .. het is wel gezond voor jou om die tekorten aan te vullen en dat zal de gynaecoloog vast voorschrijven.