Wanneer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door charissa1979, 24 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Met hoeveel weken hebben jullie aan Collega's, vrienden, kennisen en familieleden verteld dat jullie zwanger zijn?
     
  2. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Charissa: Wij vertellen het volgende week, dus met 7 weken aan directe familie dus ouders en zusje. 2 weken later vertellen we het aan familie en collega's want mijn schoonmoeder is vlak na Pasen jarig, dus wel leuk als ze het dan ook aan haar broers en zussen kan vertellen.

    Ikzelf zou het het liefst nou al van de daken schreeuwen, maar ja... mijn man heeft daar wat meer geduld mee. Misschien ook omdat het niet zijn lichaam is waarin een nieuw wondertje groeit ;)
     
  3. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ja precies, mijn vriend is daar ook voorzichtiger in en kan het langer voor zich houden.
    Ik kan het ook wel van de daken schreeuwen en dit is heel moeilijk voor mij.
    Bij mijn naaste familie, moeder en schoonouders hebben we het verteld.
     
  4. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    wij hebben het rond de 6 weken verteld.
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij vertellen het met 10 weken aan de ouders en broers/zussen. dan heb ik de echo gehad en kunnen we het met Pasen vertellen. Op mijn werk zeg ik het pas na 12 weken.

    Pim
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Bij ons wist iedereen het zo tussen de 6 en 10 weken. Op het werk hebben we het na 11 weken verteld.
    Het is trouwens typisch iets Nederlands om te wachten met vertellen ("want als het misgaat dan...." Ja, dan wat? Dan hoort ook iedereen het wel alleen krijg je dan reacties als "oh! ik wist niet eens dat je zwanger was!") , in alle andere (Europese) landen is het heel normaal om het meteen te vertellen ;)
     
  7. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik heb het eigenlijk bij al me twee de zwangerschappen gelijk vertelt ik kon het niet voor me houden.
    Maar ik hoor dat veel vroeuwen het met 3 maanden vertellen das 12 weken volgens mijn omdat het na de derde maand meestal wel goed zit.

    groetjes joella
     
  8. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij hebben het de dag na dat we het wisten verteld aan de familie. mijn vriend ook gelijk op zijn werk die kon zijn mond niet houden die was appe trots en nog. ik heb het ook dezelfde week op mijn werk verteld en maar goed ook want ik kan het niet meer verborgen houden zelfs in mijn uniform ga je nu al wat zien.
     
  9. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Wij hebben het al vrij vroeg aan de opa's en oma's verteld, met zeven weken. De dag erna zijn we ook naar de toekomstige ooms en tantes gegaan.

    Ik heb het mijn baas verteld met 8 weken, maar de rest van mijn collega's pas met 10 weken.

    Nu is het heerlijk dat iedereen het weet ! Kun je tenminste openlijk genieten van alles !

    Groetjes,
    Nikki
     
  10. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik heb het met 10 weken aan mijn ouders en familie verteld. Aan de kinderen en ouders, ik zit in het onderwijs, na 16 weken.

    XXX
     
  11. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    wij hebben het een dag na de test aan opa en oma verteld, en op m'n werk al bij 7 weken, maar dat komt omdat ik als maar boven de pot hing. Dus vond ik het nodig om mijn chef op de hoogte te brengen. En in die weken heb ik het eigenlijk aan iedereen wel bekend gemaakt.
     
  12. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wij zijn een uurtje na het testen gelijk naar onze ouders gereden om het te vertellen. De zussen vandaag. we weten dat er een risico aanzit, maar wanneer het fout gaat wil ik ook graag dat zij het weten.

    De andere familie, vrienden en kennissen vertellen we het wel pas later.
     
  13. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    met zes weken aan Naaste familie(ouders/broers/zussen) en een paar goede vrienden,
    op het werk wou ik het geheim houden en voor vage kennissen etc ook, maarja was zo misselijk dat er weinig aan geheim te houden viel.

    Vrienden en naaste familie vonden wij wel belangrijk want indd als het fout gaat wil je dat ook wel graag delen.
     
  14. Cindy

    Cindy Lid

    18 jul 2005
    41
    0
    0
    Wij hebben het ook direct aan ouders en broers en zussen verteld en de rest gaan we het vertellen als het een beetje zo uitkomt. zoals bv goede vrienden en collega's zullen het wel gauw te horen krijgen omdat we het toch niet voorons kunnen houden.
    Ook vind ik het prettig dat als het mis gaat ik niet iedereen het eerst hoeft uit te leggen.
     
  15. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    wij hebben het met 5 weken aan iedereen verteld, omdat ik het op mijn werk zo snel mogelijk door wilde/moest geven i.v.m. agressie van clienten
     
  16. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wij gaan het vanavond aan mijn ouders vertellen en vrijdag aan die van mijn vriend. Het liefst wou ik nog even wachten maar mijn moeder moet met mijn trouwjurk verder en het is wel makkelijk als ze een beetje ruimte overhoudt. Het kan altijd nog ingenomen worden.
    Ik ben nu 5 weken en 4 dagen. ( maar ik geloof het zelf nog amper)
     
  17. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi Patje,

    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap en ook met je voorgenomen huwelijk. :D Uit ervaring weet ik (ik ga over 3,5 week trouwen) dat je je aardig kunt vergissen in de maat van de jurk. Voor mij hebben ze toen ik 15 weken zwanger was al een jurk besteld in maat 48 (in plaats van de oorspronkelijke maat 40) omdat ik bijna 26 weken zwanger ben als ik ga trouwen! In die jurk zit nog ruimte en deze wordt dus ingenomen (maar dat is beslist niet veel!). Ik wil alleen maar zeggen: verkijk je daar niet op! (maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel weken je zwanger je bent als je gaat trouwen) ;)

    Ik wens je een fijne zwangerschap en bruiloft toe!

    Groetjes,
    Ramona
     
  18. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik ga het met 12 weken vertellen.
    Dan is het moederdag en dat vond ik zelf wel heeeel erg leuk om die dag als Groot nieuwsdag te gebruiken.

    Mijn werk dat komt daarna wel, al vermoeden ze wel het een en ander.

    Verder weet alleen mijn beste vriendin het.
     
  19. sterretje

    sterretje Lid

    23 mrt 2006
    7
    0
    0
    Ik heb het tot nu toe alleen aan mijn beste vriendin verteld. Zelf zou ik het ook wel van de daken willen roepen, maar we wachten toch nog even. Ik denk dat we het van het weekend wel aan m'n schoonouders zullen zeggen. Het weekend daarop gaan we naar mijn familie. Dan zal ik m'n mond ook niet kunnen houden, denk ik. En waarom zou ik?
    Op m'n werk kijk ik het nog even aan, maar misschien is het daar ook zo bekend. Ik werk in de zorg, dus dan kan je beter bepaalde dingen niet doen als je zwanger bent. En als zoiets mij wordt gevraagd, tsja....dan zeg ik het wel natuurlijk! Ben zo gelukkig, en mijn man natuurlijk ook!
     
  20. sterretje

    sterretje Lid

    23 mrt 2006
    7
    0
    0
    Kan je het zolang voor jezelf houden? Knap hoor...! :) Op de een of andere manier ziet iedereen het aan me. Toen ik nog geen 6 weken zwanger was van Ruben (onze oudste!) werd het al gevraagd of ik zwanger was...zag er zo gelukkig uit... :)
     

Deel Deze Pagina