nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anne5, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne5

    Anne5 Lid

    6 mrt 2006
    84
    0
    0
    Binnenkort begin ik bij een nieuwe werkgever en daarna hoop ik een opleiding te mogen gaan volgen. Er zijn niet veel opleidingsplekken en een plek is erg gewild. Mijn vriend en ik willen dolgraag een kleintje. Ik ben nu erg onzeker over wat we het beste kunnen doen. Gewoon ervoor gaan en maar zien wanneer het raak is? Of nog een paar maanden wachten, zodat ik wat meer routine in de nieuwe functie heb. Daarbij komt dat ik bijna 34 ben en ik bang ben dat ik straks te oud en te laat ben. Wat zouden jullie doen?
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan. Een kindje krijgen valt nu eenmaal niet te plannen. Het kan gelijk raak zijn, maar het kan ook (helaas) lang duren.
    Ik zou zeggen klus ze ;)

    oja, succes met je nieuwe baan.

    kwebbel
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik ben het helemaal eens met kwebbeltje: ga ervoor, zou ik zeggen. Want het is maar afwachten hoe snel je zwanger wordt.

    Veel succes!

    Groetjes, Wendy
     
  4. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Niet wachten,
    heb ik wel gedaan, niet dat ik er spijt van hebt maar ik ben ook 34 en op een gegeven moment ga je spoken zien dat het niet zal lukken. Krijg je alleen maar meer stress van.
    En voor een opleiding krijg je in de meeste gevallen wel uitstel wegens zwangerschap/ bevalling. Wel tijdig aanvragen!

    Succes en ga ervoor

    Miel
     
  5. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Anne,

    volg je gevoel!!! Ik heb mijn kinderwens ook (te) lang uitgesteld omdat ik heel graag een opleiding wilde doen en omdat er inderdaad weinig plekken waren en er heel veel gegadigden waren. Op het moment dat ik besloot dat het me niet meer kon schelen en ik echt kinderen wilde, kreeg ik nota bene die opleidingsplek!! Toen dacht ik weer: uitstellen want dat ik niet handig tijdens mijn opleiding, maar ik kreeg het er hoe langer hoe moeilijker mee en het huilen stond me regelmatig nader dan het lachen. Mijn biologische klok vond het echt tijd zeg maar! Uiteindelijk heeft het zo'n 7 maanden geduurd voor dat ik een positieve test mocht verwelkomen. Ik zal nu ca. 1 maand voor het einde van mijn opleiding gaan bevallen, maar daar zal wel een mouw aan gepast gaan worden. Ik ben nu zo blij dat ik de beslissing genomen heb om het te gaan proberen en het te laten gebeuren!!! Ik hoop dat je er uitkomt. Kijk als je zeker weet dat je die opleiding toch mag gaan doen, dan zou ik niet te lang meer wachten als ik jou was. Als je het nu niet zeker weet, zou je toch weer moeten wachten en weet je eigenlijk ook niet waarop je wacht...... Eigenlijk is het nooit een goed moment....

    Karin
     
  6. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ìk sluit mij aan bij de andere meiden. Gewoon ervoor gaan. Een zwangerschap kun je niet plannen. Als het zover is zal je echt wel een oplossing vinden voor werk etc.
    Veel succes met je nieuwe job.
    Groetjes Senseemillia
     
  7. Anne5

    Anne5 Lid

    6 mrt 2006
    84
    0
    0
    Dank meiden voor de antwoorden
     

Deel Deze Pagina