frambozenbladthee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Suprise, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    zijn er hier dames die ervaring hebben met frambozenbladthee?

2. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ja ik dronk het vanaf 37 weken en ga ik nu ook weer doen. Ontsluiting is snel gegaan

3. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Ik heb bij mijn derde wel frambozenbladcapsules genomen maar of het ook wat gedaan heeft??

4. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier bij de eerste gedronken maar niet het idee gehad dat dit nou echt heeft uitgehaald!

5. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Bij de derde heb ik het ook gedronken vanaf 36 weken. Heb een hele vlotte bevalling gehad en ook na die tijd weinig gevloeid. Dus bij deze zwangerschap ga ik het zeker weer doen. Heb van mezelf geen hele sterke weeën maar was sneller dan gedacht aan de 10cm!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de derde heb ik op vrijdagavond die thee gedronken. Zaterdagochtend had ik na het opstaan heel licht krampjes, echt geen weeën, maar wel 'iets'. Bij het ontbijt nog een kop thee.
    In de loop van de middag kreeg ik wel echte weeën en eind van de middag was de baby er, met 1 perswee.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja, zowel uit ervaring als kennis vanuit mijn opleiding (fytotherapie).

Als je het wil gebruiken om de baarmoeder voor te bereiden op de bevalling moet je zo'n 3 maanden voor de bevalling ermee beginnen voor het beste effect. Wel in overleg met de verloskundige want het mag absoluut niet als je een risico hebt op een vroeggeboorte. Het versterkt en ontspant de baarmoeder en de spieren van het bekken waardoor de bevalling makkelijker gaat. Maar dat effect is er dus niet als je 2 of 3 weekjes voor de bevalling pas begint ermee.

Tijdens de bevalling kan het zorgen voor een bevalling met minder pijn omdat het ontspant, en pijn is altijd erger als je lichaam gespannen is.

Theoretisch kan frambozenbladthee de bevalling opwekken (daarom niet gebruiken bij risico op vroeggeboorte) maar die kans is er alleen maar als je lichaam al op het punt van bevallen staat. Het kan dan net het laatste zetje geven. Als je lichaam nog niet toe is aan bevallen zal het niets doen.

Na de bevalling kun je het drinken omdat het de baarmoeder helpt herstellen.

8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ik heb het bij beide zwangerschappen gedronken vanaf 36w tot aan de bevalling, 3 koppen per dag. Eerste was er in 4,5 uur met 38w en tweede was er in 2 uur met 40.5w.
    Bij beide maar weinig bloedverlies, dat schijnt ook van de frambozenbladthee te kunnen komen geloof ik. Dus ik heb er goede ervaring mee.

Moet wel zeggen dat ik ook Caulophyllum tabletjes heb geslikt, dus ik weet niet precies wat waarvoor heeft gezorgd!

Deel Deze Pagina