Ik heb een vraag aan de dames die ervaring hebben met strippen. Overal lees ik dat strippen niet veel nut heeft voor 41 weken. Maar aan de ene kant wil ik heeeeeel graag mijn vk vragen of ze het wil proberen. Want ik moet zeggen dat ik het wel echt zat begin te worden en echt geen zin heb om de 41 of 42 weken te gaan halen! Maar aangezien ik ook echt helemaal nergens last van heb, geen harde buiken of wat dan ook vraag ik me af of het nut heeft om te vragen. Ook omdat ik overal lees dat het geen nut heeft. Nu is mijn vraag of er dames zijn die gestript zijn voor 40 weken en zo ja heeft dit geholpen? En deed je verloskundige hier moeilijk over?
Ik ben gestript voor de 40 weken maar haalde niks uit, het deed ook geen zeer. Vriendin van me en me moeder zijn allebei rond 40 weken gestript en bij hun deed het ook goed zeer en die avond en volgende ochtend waren ze bevallen. Ik denk dat ik gewoon ff de verkeerde had Het ligt wel idd aan allerlei factoren, hoe ver is je bmm al verweekt etc volgens mij
Hier zijn ze met 38wk begonnen met strippen. Vk stelde dit zelf voor. helaas had ik geen ontsluiting. Bij de 4e poging. (40.5wk) had ik eindelijk 2cm ontsluiting. ben toen die vrijdag middag gestript. met effect. Het ging gelijk rommelen, maar het zette niet door. Zaterdag op zondag nacht rond 3:00 begon de bevalling.
Bij 40 weken poging 1. Toen was het nog niet mogelijk om te strippen, zat nog potdicht. Ook geen voorwerk gehad. Op 40+2 poging 2. Strippen lukte, had toen 1 cm. Was totaal niet pijnlijk. Die nacht begonnen de weeën en op 40+3 is onze dochter geboren. Ik had er totaal geen hoop op, ben bij onze eerste ingeleid omdat hij maar niet wilde komen, maar oh wat was het fijn dat de boel zelf op gang kwam.
Ik ben met 38wk gestript, had toen al 3cm ontsluiting. Zorgde alleen maar voor pijnlijk gerommel waar ik niks aan had 😊 Bij mijn oudste zoon ben ik met 39.1 gestript en met 39.2 is hij geboren, het kwam toen wel langzaam op gang.
Bij mijn zoon hebben ze geprobeerd te strippen met 38+5 maar ik zat nog pot dicht. Een week later dus bij 39+5 weer geprobeerd , had een vinger top ontsluiting kon net , en paar uur later begon de bevalling. Echter had de vk dit niet verwacht , ze kon er echt maar net bij namelijk Zou het gewoon vragen...
Bij de oudste ben ik een paar keer gestript na de 40 weken, dit heeft niks geholpen. Bij de jongste ben ik gestript met 40+1 en de volgende ochtend bij 40+2 braken mijn vliezen. Op het moment van strippen zelf zei de vk er niks van, maar ze had al verwacht dat het wat zou doen omdat alles al zo week was. Vrijdag ben ik 40 weken en hoop ik voor het eerst gestript te worden.
Ik ben met 40+3 gestript. Ik zou anders de dag erna ingeleid worden ivm beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ik bleek al drie cm ontsluiting te hebben dus ze kon me goed strippen en het deed veel pijn. Die nacht begon de bevalling.
Ja met 39+3 en dezelfde dag geboren. Mijn vk was er zelfs voorstander van om voor de 40 weken al te starten. Nou was het al wel m'n derde. Maar bij de eerste 2 ingeleid met 42 wk en 41+3, dus ik ben blij dat de laatste op deze manier is gekomen.
Toch al veel voor de 40 weken en zelfs een paar die hadden geholpen Nou ik heb vanmiddag mijn vk gebeld en kreeg de melding dat ze het niet doen voor de 40 weken en zelfs liever niet voor 41 weken Aanstaande donderdag avond heb ik weer een controle afspraak en nu wel afgesproken dat ze gaan kijken of ik überhaupt al ontsluiting heb. Zo ja, dan mag ik een afspraak maken om proberen te strippen. Maar het ging niet van harte bij mijn vk... Hadden jullie medische redenen dat ze voor de 40 weken stripte of niet?
Nee, maar ik wilde heel graag thuis bevallen ipv weer medisch te worden. Daar wilde de vk wel bij helpen.
Ik ben gestript met 39+5 weken. Was al zo zat en ze vroeg het zelf dus ik vond het goed, ik begon dezelfde dag weeen te krijgen en ben toen na 00:00 uur bevallen dus bij mij hielp het wel
Hier was de protocol ook pas met 41 weken, ook doordat ze dan nog mogen zitten en het weing effect geeft. Ik ben toen ik 39+7 gestript, ik was er ook klaar mee teveel gerommel al paar keer uur lang weeen gehad niets zetten door. Ze voelde even en zei toen zal ik toch strippen. Nja prima als je dat niet erg vind vind ik het ook niet. Geen pijn enkel vies gevoel dat gedraai. Deed dus helemaao niets, de volgende dag constant harde buiken en savons ineens zette het door. Heb later nog haar gesproken en ze heeft wakker gelegen die nacht van mij, omdat ze dacht dat het al zou beginnen omdat ze het voelde. Ik denk dat alles dan al flink verweekt is en echt klaar staat om te beginnen, het werd enkel een dagje later😇
Hier vanmiddag gestript. Had al 2 a 3 cm ontsluiting. Hele middag heeft het gerommeld, tot zelfs om de 5,5 minuut. Om half 8 is het toch weer afgenomen en rustiger geworden. Ben benieuwd of het nog wat gaat uithalen.
Ik word donderdag gestript, ben zo benieuwd of het doorzet en natuurlijk of het lukt, hoop dat ik al ontsluiting heb.. Vandaag precies 40 weken
Ik ben gisteren gestript door de Gyn. Tot op heden nog geen resultaat... Hoop dat het nog komt anders gaan ze donderdag een ballon zetten en aan de hand daarvan de bevalling inleiden
Voor de dames die pas gestript zijn duim ik dat het gaat helpen en jullie snel je kindje vast mogen houden Ik moet helaas nog geduld hebben. Wat wordt dat op de proef gesteld die laatste week(en)! Probeer ook van alles maar dat heeft niks geholpen zelfs niet tot harde buiken dat ik ook helemaal geen voorwerk heb is het lastig je geduld te bewaren Maar ik heb wel een vooruitzicht nu dat ze as donderdag gaan kijken en als het kan ik een afspraak mag maken om gestript te worden. Dat geeft wel iets rust
Wat fijn robano! Wie weet doen ze je dan gelijk stripen... Bij mij kon het nog niet met 40weken zat nog potdicht. Gisteren had ik al wel ontsluiting en kon ze erbij. Dus vandaar dat de gyn mij maar meteen gestript heeft. Maar ik merk er tot nu toe weinig van... Hopelijk kom de kleine vandaag of morgen.