hallo allemaal, ben ik februari begonnen met eerste keer clomid 50 mg, omdat bij mij pco is geconstateerd en ik geen eisprong kreeg. de bedoeling is hiermee een normale cyclus te krijgen (als dosis hoog genoeg is). en als ik de 2de keer op tijd ongesteld zou worden ik voor de 2de keer aan de clomid 50mg. Nou ben ik niet na 28 dagen ongesteld geworden, maar ben een week overtijd geweest, niet zwanger en ben gister ongesteld geworden. Ik weet niet of ik een eisprong heb gehad dus weet neit of 50 mg heeft gewerkt. Ik weet niet of ik nu de 3de dag van deze cyclus (morgen dus) of ik de 2de ronde clomid moet gaan gebruiken. Woensdag moet ik trouwens weer naar de gyn.
Heb je tussen door geen cyclus bepaling gehad dan ? Ik weet niet welke cyclus je normaal had. Maar lijkt me als je nu eerder dan normaal ongi ben geworden dat het wel gewerkt heeft. Anders bel je even de gyn op en leg je je vraag voor, mss dat ze duidelijker antwoord kunnen geven. Heel veel succes Liefs Thamara
Heej Fleur. Dus je hebt nu je eerste ronde achter de rug? Heb je in die ronde ook follikel metingen gehad? Zo niet, heb je denk ik geen cyclus gehad van 28 dagen, maar van 35 dagen. (heb ik ook gehad van 50 mg, zie onderschrift) Is toch ook mooi! Denk in dat geval dat je helemaal niet overtijd was. 28 dagen is natuurlijk het mooist, maar het kan iets langer of korter zijn. Ik zou zelf gewoon beginnen met de 50 mg, woensdag naar de gyn, succes! En net zoals Thamara zegt, ik neem aan dat als je ongesteld bent geworden, dat je een eisprong hebt gehad.
nee ik heb geen folikel meting gehad. ik zat er zelf ook aan te denken omgewoon te starten, maar me menstruatie is ook nog niet echt doorgezet, heb een klein beetje, donker rode afscheiding. tis nog niet super veel. dus weet nu eigenlijk nog nie wat ik meot doen. zo denk maar de gyn bellen.
Hmm 'ze' zeggen dat pas als je helderbloed verliest je het kan rekenen als een menstruatie. Dus ik zou inderdaad even bellen.
Hoi, Ik zou gewoon even bellen naar de gyn. En de volgende keer als je door gaat met de clomid een folikelmeting aanvragen of ovulatietest doen. Succes! Wat was je cyclus dan voor dat je met clomid begon? Groetjes Jessica
mijn cyclus was: 44-102-42(Pro) - 103 (pro) - 35 (Clomid) ik heb gebeld en ze raden me aan nog niet te starten aangezien menstruatie niet doorgezet is. Ik kan het beste woensdag bespreken hoe we verder gaan.
@ fleur, mijn cyclus met clomid was de 1e 2 ronde ook langer dan 28 dagen hoor! En mijn ongi was ook steeds anders, de 2e keer eigenlijk alleen maar bruine afscheiding met af en toe een veeg rood tussendoor. Dus gewoon even overleggen met de gyn! Wel gek dat je geen FM hebt gehad, anders even om vragen bij de gyn! succes