Vanmiddag ging ik naar het CB. Daar bleek dat onze zoon nu 9,8 kg weegt en 71 cm is. Hij is nu 6 maanden. De arts vertelde dat ik nu wel rekening met zijn voeding moet gaan houden zodat hij op latere leeftijd niet te dik wordt. Ik ben de bv aan het afbouwen. En dit is nu zijn schema: 6.30 BV 9.30 fruithap + drinken 12.00 flesvoeding 200cc 15.00 flesvoeding 200cc 17.30 groente hapje 19.00 BV De CB arts stelde voor om de flesvoeding van 15.00 een uur te verlaten en de warme hap van 17.30 te vervroegen, zodat ze samen vallen. Zo kan de fles dan gehalveerd als toetje gegeven worden. Maar hoe verder dan. Moet ik als de BV is afgebouwd een pyama papje geven, of liever niet omdat hij al zo groot is. Ik vind het ontzettend lastig om met zijn voedingsschema aan de slag te gaan. Ik word er onzeker van omdat ik bang ben hem te ondervoeden / overvoeden. Waar kan ik goede tips vinden over hoe zijn voedingsschema aan zijn leeftijd aan te passen. Mijn zoon vindt het allemaal wel best. Hij eet alles op wat ik hem voor zet. Groeten Jalou
Hoi Jalou, GEEN ZORGEN!! Wat je geeft aan voeding is perfect! Elk kindje is weer zo anders en groeit op zijn eigen manier. Zo lang je geen gekke dingen met de voeding doet, en dat doe je absoluut niet, komt het echt wel goed. Als hij zo meer gaat/kan bewegen, zoals kruipen en lopen trekt alles ook al bij. Ga gewoon lekker zo door. Als je bv helemaal wilt afbouwen mag je 4 flessen opvolgmelk van 180/6 ml of 3 flessen 210/7 ml geven per dag. Ik kan me voorstellen dat als hij iets meer vaste voeding eet, je overstapt naar 3 flessen per dag. Een papje hoeft niet perse hoor, maar het mag wel. Je kunt hem dan 1 keer per dag rijstebloem of een granenpapje geven. Pyamapapje kan je dan als je dat wilt als afwisseling geven (daar zit namelijk ook suiker in, en daar wennen kindjes snel aan). Je kunt ook eens een broodkorstje proberen te geven. Groetjes Linda