hoi meiden ik heb even een vraagje over de kinderdagopvang. ik ben zwanger en wil na mijn zwangerschapsverlof mijn kindje wel naar de opvang laten gaan ik weet alleen nog niet voor hoeveel dagen nu is mijn vraag stel dat je je kindje voor 4 dagen opgeeft maar je brengt er de ene week 3 dagen en de andere week 4 moet je dan voor 4 vollge dagen betalen of berekenen ze gewoon de kosten voor de dagen dat je kindje daadwerkelijk op de opvang heeft gezeten?
Hier hadden wij ook wisseldagen. Ene week 2 dagen, andere week 3 dagen. Bij de meeste kdv kan dit niet. Dan betaal je dus altijd voor 3 dagen. Wij hebben in de buurt een kdv gevonden met ook flexibele opvang en hier konden deze wisseldagen wel en dan betalen we dus ook alleen voor die dagen dat we opvang hebben. Dus misschien even rondvragen bij verschillende kdv in de buurt
Ligt aan het kdv.. Maar standaard is dat je gewoon 4 dagen betaald elke week. Sommige kdv's hebben een regeling voor onregelmatige roosters. Dan moet je een maand van de tevoren je dagen doorgeven. Vaak is dat iets duurder. Ik geloof dat je bij ons kdv beter 3 reguliere dan 2 om 3 kon nemen vanwege de uurprijs. Ook omdat je van die verhoogde uurprijs weinig tot niks terug krijgt als dat boven het maximum van de kinderopvang-toeslag zit.. Dus dat zou ik even bij jou kdv navragen.
even navragen bij de kdv, wij hebben ook onregelmatige diensten, vooral ik door de weeks, en vaste dagen kwam ook niet uit, want de ene week werd het 2dgn en die week erna 4 en dan geen.. je moet dan toch de volle dagen betalen dat je 'reserveren' doet.. wij hebben flexibele uren kunnen aanvragen, kon alleen bij ons met minimaal 70u per maand..
Even navragen op het kdv, dat wil nog wel eens verschillen. Misschien kun je wel wisselopvang aanvragen voor 3,5 dag.