Mn zoontje van nu 1 maand heeft verborgen reflux en heeft hiervoor zantac medicijnen en ik gebruik nutrilon omneo voeding omdat deze mij geadviseerd werd door t cb omdat deze wat dikker is en dit dan beter in zn maag blijft, ook omdat hij wat moeite had met ontlasting. Hij heeft bijna nooit gespuugd, maar sinds gister spuugt hij ineens wel kleine beetjes!!,5 keer in totaal, het is dus niet veel, maar een mondje zeg maar en stinkt echt zuur!!! Heeft dan ook echt pijn! En ook is zijn ontlasting nu wel erg dun!!!! Zat gister 3 keer helemaal onder incl romper en kleren. Ik weet dat er speciale voedingen zijn die een stuk dikker zijn en het dus niet telkens omhoog komt...., maar zou totaal niet weten welke dan goed zou zijn voor kindjes met verborgen reflux, want er leek verbetering in te zitten bij hem, maar hij is nu (sinds een week) telkens weer erg onrustig en huilt weer veel en je kan gewoon zien dat het pijn doet en huilde gister ook telkens tijdens en na de fles... Ook ldrinkt hij heel onrustig en verslikt zich regelmatig, moet hem soms echt voorover houden omdat hij bijna stikt. Nou dacht ik dat die speciale voedingen zoals bijv nutrilon AR speciaal is voor kindjes die veel spugen, dit doet mijn zoontje dus niet... of zou dit ook helpen bij kindjes met verborgen reflux? Het is niet zo dat ik telkens wil veranderen van voeding, maar ik merk gewoon dat dit nog telkens omhoog komt en die ontlasting zo dun lijkt me ook niet helemaal goed! Ik weet dat je kan indikken met nutriton, maar omdat hier vaak krampjes van komen en dunne ontlasting (wat ik dan vaak om me heen hoor en gelezen heb) lijkt me dit niet handig bij mijn zoontje!
Hallo, Ik denk dat de AR wel een optie kan zijn voor je zoontje. Maar je kunt het beste even overleggen met je CB. De AR is niet hypo allergeen, wanneer er in jullie gezin geen allergieën voorkomen is het geen probleem om de AR te gebruiken. Groeten Eveline