Ongevraagd aan je kind zitten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Larissa1982, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ben weleens benieuwd wat jullie zeggen of doen als er zoiets gebeurd. Ik heb al twee keer gehad dat wanneer ik in een winkel liep en ik stond even stil er een vreemde over het wangetje van mijn zoontje aaide! Ik kan hier zo boos om worden! :evil: Mijn zoontje lacht vrij snel naar iemand en de meeste mensen lachen dan even terug (begrijpelijk), maar sommigen gaan hem over z'n wangetje aaien. Dit vind ik niet nodig, blijf van mijn kind af. Meestal werp ik een niet zo vriendelijke blik als ze vervolgens mij aankijken en dan is de boodschap wel duidelijk. Hoe reageren jullie en ben ik nou zo'n pitbull? Vind het echt niet nodig namelijk.

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik vind het eigenlijk ook niet nodig, maar mensen doen het toch vaak. Vaak is het toch uit vertedering of iets. En mijn meisje zit ook nog he-le-maal onder de eczeem. Ik vind het dan juist wel fijn dat ze positieve aandacht krijgt (i.p.v.: ocherm, ze zit wel onder he). Vaak kijken mensen er ook heel vies bij. Ook al is ze klein, langzaam gaat ze het toch begrijpen. En dan is het fijn om te merken dat er ook mensen zijn die het niet interesseert.

Zo lang het bij het wangetje blijft, vindt ik het geen probleem, maar als ze haar uit de wagen gaan vissen... Je snapt het wel :D

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Dat zou mij nou echt niets uitmaken! Maar ik ben niet zo moeilijk in dat soort dingen. Ik kan mijn kindjes ook heel makkelijk uit handen geven. Andere mensen de fles laten geven en zo....

4. Larissa1982

O, maar ik ben ook niet moeilijk met mijn kindje uit handen te geven hoor of dat een ander hem een fles geeft ofzo, dat maakt mij niks uit.

Maar ik heb het over vreemden die gaan zitten aaien, dat vind ik niet nodig. Maar ik weet niet zo goed hoe ik daar op moet reageren.

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Zelf vind ik het niet erg en Whitney vind het ook wel leuk die extra aandacht.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lars lag laatst wel lekker te slapen toen ik Esmee ophaalde van de psz en toen wou er een kindje aan hem zitten. Toen heb ik wel gewoon gezegd NIET AANKOMEN hahaha

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik vin dhet ook helemaal niet leuk als vreemden ongevraagt even aan mijn kindje zitten en meestal als ik boodschappen doe en het komt voor dan loop ik gewoon weg met de kar of als ik het merk dat ze hem willen gaan aanraken.

Ik vind het zelf ook niet leuk als er iemand die ik niet of nauwelijks ken mij gaatr lopen aanraken op wat voor manier dan ook.
    Ik ga ook niet zomaar even aan een ander zitten of aan ander mans kind.

Als ik een leuk kindje zie dat lief doet of een spelletje wil spelen (soms doen kinderen kiekeboe naar anderen) dan zwaai ik meestal en lach ik eens lief maar aanraken doe ik nooit omdat ik weet dat ik het zelf ook niet fijn vind.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het ook niet zo nodig en begrijp het heerlijk gezegd ook niet. Meestal laat ik het maar maar soms zeg ik het dat ik het niet fijn vind. Dan kijken ze (meestal oudere vrouwen) me een beetje gepikeerd aan maar dan probeer ik heel schaapachtig te kijken en dan laten ze het wel. Je gaat toch ook niet aan een volwassene zitten als je 'm er leuk uit vindt zien? (uh... open deur maar ik bedoel zomaar op straat!) Ik vind het maar raar :rolleyes:

9. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Als je het niet prettig vindt, laat je het niet toe.
    Zodra ik een arm uit zie steken naar mijn kind, draai ik de kar.
    Dan zijn ze maar gepikeerd hoor.
    Liever dat (al trek je gewoon je eigen grens), dan dat je iets toe laat, waar je niet van gediend ben.

Ik ga ook niet zomaar iemands kind aanraken of wat dan ook.
    Dat doe ik gewoon niet.

Maarja, ieder doet het weer anders.
    Houd je eigen beleid/handelen aan.
    Laat je niet overrulen toch!

10. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik vind het niet leuk als ze het doen, net als wat er gezegd wordt, je gaat toch ook niet aan een ander zitten..

11. Larissa1982

De kar draaien is wel een goeie ja! Meestal zie je het wel aankomen wanneer iemand een aai gaat geven. Thnx voor de tip!

12. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    hiihihihi, ja, ik heb het ook regelmatig in de winkel. Vaak inderdaad oudere vrouwen en ze bedoelen het ongetwijfeld heel erg lief, maar ook ik heb er een hekel aan als ze zomaar ineens aan zijn gezichtje of handjes gaan zitten. Meestal doen ze het voor je er erg in hebt, als je in de rij staat voor de kassa ofzo. Omdraaien gaat dan niet zo makkelijk maar ik rijd de kar dan altijd een stukje naar achter naar me toe of ga zelf ineens aan m'n kleine vent zitten en draai de kar dan naar me toe.

Maar verveldend vind ik het ook hoor!

13. Female

Female Niet meer actief

Ik heb daar helemaal geen moeite mee, als je je daar ook al druk over moet maken... vind het juist wel vriendelijk

14. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik vind het ook niet nodig dat mensen ongevraagd aan mijn/ons kind zitten. Zelf erger ik me er ook gruwelijk aan, vooral als ze hun grote hoofden zowat in de kinderwagen stopten en dan zo'n vieze vinger over haar gezicht aaiden! Senna werd er ook altijd erg huilerig van en ik snap ook niet waarom mensen dat doen.
    Ik doe zoiets zelf nooit, blijf altijd wat op afstand en wacht af hoe de kinderen reageren op een vreemd hoofd.
    Nu snap ik wel dat mensen het goed bedoelen, maar als ze merken dat een kindje er niet lekker op reageert, laat het dan!

Ik vind ook dat je er wat van mag zeggen hoor, als jij het niet prettig vind.

15. Larissa1982

Tja, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Jij maakt je misschien weer druk om dingen waarvan ik denk: waar hebben we het over :(

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    gelukkig zit er niemand aan isa.
    en als ze dat zouden doen, dan vond ik het geen probleem, denk ik.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

He,

over het wangetje even een aai zou ik niet zo erg vinden, geloof ik. Als ze slaapt, wil ik wel dat mensen Thirza met rust laten... dat is me echt heilig na alle slaapdrama's hier, ;)
    Vingers in het mondje om te sabbelen, oppakken e.d. is een ander verhaal: dat is aan paps en mams, en evt broer en zus, opa's en oma's voorbehouden :)

18. mobbeltje

mobbeltje Lid

27 mrt 2008
    55
    0
    0
    Ik wil ook niet dat vreemden aan mijn kind zitten. Ik zeg dan altijd tegen mijn zoon: "de volgende keer bijten hé".
    Ik knijp toch ook niet in de wangen van een lief oud omaatje...?
    Neej, ik vind het niet nodig. Ik weet niet waar ze met hun handen hebben gezeten :(

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

nouja ik vind het ook niet zo leuk
    en even een aai ofzo.. dan slik ik mn opmerkingen nog wel in hoor... zo erg is het net niet
    maar...

tijdje terug dus dikke ruzie met een mevrouw in een rolstoel
    wij hebben een stokke.. dus anne lag voor haar echt precies op ooghoogte (toen nog in de maxicosi dus met voetjes omhoog)
    en ze begint met anne dr voetje te spelen
    (stonden te wachten voor de lift zegmaar)
    nahja.. met van die vergeelde rookvingers en bovendien toch echt een total stranger
    dus gevraagd of ze dat niet wilde doen
    gewoon heel netjes en beleefd
    maar ze ging gewoon door.. en toen job er wat van zei kreeg ie nog commentaar ook
    dan word ik dus wel echt boos!

overigens is het redelijk over sinds ze niet meer ind e maxicosi ligt
    nu ze zit gebeurd het bijna nooit meer
    bovendien kan anne nu ook prima zelf aangeven als ze het niet leuk vind

maarja.. nu loop je op straat.. anne loopt er naast
    en altijd als er een klein kindje langsloopt.. moeten ze aan dr zitten :)
    altijd een aai over dr gezicht, over dr hoofd...
    en laatst werd ze "aangevallen" door 3 buurmeisjes omdat ze viel
    nouja.. stiekum vind ik kindjes onderling dus wel schattig
    en zelfs de "aanval" omdat ze viel en ze meteen door 3 koters van een jaar of 6 weer heel voorzichtig overeind werd gezet.. laat ik dsu gewoon gaan
    ze is oud genoeg om te laten merken dat ze iets niet leuk vind en dankzij het kdv weten we dat ze dat ook echt wel doet.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Een aai over haar bol of wangetje boeit me niet, maar mensen die hun vingers in haar mond willen steken wel, bah! Een vriendin van me had gewoon standaard dat muggennet over de wandelwagen, al was er geen mug te bekennen, ze had gewoon geen zin in gegraai in het wagentje, ook een idee.

Deel Deze Pagina