Hier sinds een paar weken dat ze zelf kan zitten, dus met ong 7,5 maanden. Op begin een paar minuten nu haalt ze vrij makkelijk een kwartier. Zelf gaan zitten lukt nog niet, maar probeert het wel vaker.
Helemaal zelfstandig gaan zitten en zelf weer gaan liggen e.d. was tussen de 9 en 10 mnd. Hij is er nu 11 en zit de hele dag.
bedoel je 5,5 maand? anders heb je echt een wonderkind Emma kon met 5,5 maand ook even zitten en met 6 maand goed. Zelf gaan zitten vanuit lig kan ze nog niet
mijn dochter van 8 maand kan nog niet goed zitten, ze valt nog alle kanten op... ook kruipt ze nog niet.. ze wordt ontzettend boos als ze op haar buik word gelegd... dus ik doe het hier meerdere malen per dag eventjes... ben benieuwd hoelang het zal duren... mijn oudste kon met een maand of 9 goed zitten en ging dan ookal mee op de fiets...
Mijn dochter kon met 6,5 maand even zitten als je haar neerzette. Daarvoor probeerden we het eigenlijk nooit. Nu zit ze een paar minuten los op de grond en dan gaat ze weer kruipen/tijgeren. Af en toe valt ze nog een beetje onhandig vanuit zit. In de kinderstoel zit ze heel goed! Zelf gaan zitten probeert ze. Als ik haar één hand laat vasthouden lukt het.
Kylian was iets van 6.5 maand toen hij goed bleef zitten als ik hem neerzette. Zelf gaan zitten deed hij pas heel laat, toen hij eindelijk door had dat hij kon kruipen (hij deed ervoor altijd buikschuiven) kreeg hij ook door dat hij vanuit kruip ook zelf kon gaan zitten (was hij een maand of 10. Kinley is nu 7 maanden en 12 dagen en sinds 1 april (nee het is geen grap) kan ze dus ook zitten als ik haar neerzet. Groetje sAnita
Overigens schijnt zitten door veel ouders 'spectaculair' gevonden te worden, maar het is beter voor de motorische ontwikkeling om je kindje te laten liggen, vooral op de buik.
Volgens mij was hij rond de 8.5 maand toen hij echt stevig zelf zat als we hem neerzetten. En ik weet niet meer hoe oud hij was toen hij zelf ging zitten vanuit liggen. Mette en Bjarne kunnen in ieder geval echt nog niet zitten.
raar kindje hier: hij kan kruipen staan omrollen maar zitten??!!!!!! ho maar. begon me al bijna zorgen te maken
hier nog niet hoor moet hem echt blijven onderstuenen in de kinderstoel wil het wel hij blijft wel een hele maaltijd zitten dan. ons meiske zat volgens mij tussen 6 en 7 mnd als we dr neerzetten maar met 8 mnd deed ze het zelf vanuit kruipen ed. en toen ging het bij haar ineens hard want met 10 mnd kon ze loslopen. dus tjah het is zo verschillend. de een kletst sneller of krijgt sneller tanden en de ander die staat kruip zit of loopt sneller dan gemiddeld.