Hallo meiden, Mijn vriend en ik willen graag na 6 jaar samen te zijn gaan trouwen. We hebben een dochter van 1,5 jaar oud en willen dit samen met haar vieren. We willen in september/oktober van dit jaar trouwen maar zijn nog op zoek waar we het feest willen houden. Al onze vrienden hebben nl ook kleine kindjes die tussen 0 en 2 jaar oud zijn. We willen het overdag houden en om een uur of acht 's avonds weer thuis zijn. Wie heeft er leuke ideeen, tips wat leuk zou zijn of heeft een leuke ervaring? We wonen in omgeving dordrecht/zuid-holland. Alvast bedankt!!!!!! Knuffel mamakaatje
Het pannenkoekenhuis in Ridderkerk? Ik weet niet hoeveel mensen er in totaal komen? En ik weet ook niet hoe het er straks na de verbouwing uitziet (zie ik net op de site) Zelf hebben we ons trouwfeest daar gehouden (in 2007, zonder kinderen), maar dit op een dinsdag gedaan, omdat dan het pannenkoekenhuis sowieso gesloten is, dus was het wat gemakkelijker te organiseren allemaal. www.pannenkoekenhuisoosterpark.nl met het eten hadden we gekozen voor een pannenkoekenbuffet, om het een beetje betaalbaar te houden. Maar het is een leuke en gezellig locatie in een mooie omgeving
kijk een beetje naar de slaaptijden van de kids. ik neem aan dat alle kindjes tussen 0-2 jr nog slapen tussen de middag, en op een bruiloft is dat vaak niet handig, waardoor ze druk en jengelig worden. ik had onlangs een bruiloft, onze zoon was toen bijna 2,5 jaar...heb ik toen keertje wakker gehouden maar we waren om 16:30 u weer thuis zodat hij vroeg naar bed kon. Dochter van bruidspaar zelf sliep niet meer tussen de middag (ook 2,5jr) dus vandaar het voor mij 'rare' tijdstip om te trouwen: 11:30 u. Hun hielden receptie in dierentuin, zodat je daarna door dierentuin kon wandelen. Ze gingen eerst een uur foto's maken, waarvan niemand iets wist. Zit je midden op de dag te wachten met een peuter die moe is...Was trouwens ook geen lucnh geregeld...Dat geeft niet, maar zet dat dan op de kaart. Dan kunnen je gasten (met kids zeker) daar rekening mee houden. Het is een erg jonge leeftijd om ze het bewust mee te laten maken. Je moet ook bedenken of je de kinderen bij het eten erbij wilt hebben. Als er meer kinderen komen, zal dat nog wel eens aandachtrovend kunnen wordne. Misschien leuk om de kidneren voor het eten te laten ophalen. En dan juist voor het eten iets leuks met ze doen, speeltuin / pannekoekenhuis etc. Als ik zou trouwen, zou ik dus om 15:30 u trouwen en daarna ergens iets doen voor de kinderen om ze vervolgens op te laten halen zodat je zelf met alle volwassen volwaardig kan genieten van het diner..... Ach, t zijn maar wat ideetjes...
ik lees mee voor tips. zelf in juni trouwen en onze dochter is dan ook bijna 1,5 wij houden het feest in onze achtertuin (erg groot)(zodat ze in haar eigen bedje kan slapen) maar de trouwloacatie en tijden vind ik nog moeilijk
hoi wij zijn 14 november 2009 getrouwd in ouwehands dierenpark wij hebben een zoontje van 14 maanden. er was een ruimte van de kids hun slaapje deden en op verzoek van ons waren er grote kussens neergelegd en speelgoed. voor de iets oudere kinderen waren er stiften enz de ruimte was vlak naast de binnenspeeltuin gr spinnekop
Toen wij trouwden was onze dochter 15 maanden. Wij zijn 's morgens om 11 uur getrouwd, daarna hadden we een soort receptie met taart en broodjes. Toen zijn mijn man en ik met de getuigen en goede vrienden naar de Efteling gegaan. (lekker een paar keer over de kop in de 8 baan) Dochtertje is bij opa en oma gebleven. Wij hebben in de efteling geslapen en de volgende dag zijn we terug gekomen en hadden we 's avonds het feest bij mijn ouders in de tuin. Dochtertje heeft dus bij mijn ouders geslapen. Niet traditioneel maar wel 2 hele fijne dagen gehad! Was ook leuk dat we echt van onze huwelijksnacht konden genieten en niet midden in de nacht pas in bed belanden Owja en we hadden voor ons dochtertje mijn jurk in het klein na laten maken, was heel schattig...
Wij zijn ook getrouwd toen onze eerste ongeveer anderhalf was. Ook veel familie en vrienden met kleine kinderen. We hadden een ruimte afgehuurd waar iedereen kon blijven slapen. Voor de kleintjes waren er kamertjes (waar de ouders ook konden slapen) en de grote mensen konden samen op een slaapzaal of een tentje opzetten op het terrein. We trouwden om 16u en de meesten waren er rond half vier. De eerste slaapjes konden dus nog thuis. Ons meisje sliep tot ongeveer drie uur 's middags, dus daarom deden we het daarna. We hadden geen diner maar een lopend buffet, zodat het voor iedereen gezellig bleef. En het feest duurde tot ongeveer twaalf uur, daarna was het maar een klein groepje die doorgedanst heeft tot in de late uurtjes. De volgende morgen hadden we ontbijtspullen staan zodat iedereen wat kon eten en weer naar huis kon. Het was echt een enorm succes. En bovendien heel grappig om 's avonds je gasten met een babyfoon aan de broekriem te zien lopen
in september as trouwt mijn zusje.Onze zoon is dan net 2 jaar.We denken eraan om hem wat eerder in bed te leggen als normaal( ze trouwt om 14.00) en als hij moe is dat we mijn schoonzus kunnen bellen die hem dan ophaalt en hij dan bij haar blijft logeren zodat wij het feest nog kunnen vieren.
@ Chingy, mooie jurk en echt lief, dat jurkje van je meisje Misschien is de Biesbosch leuk? Die hebben, als ik het me goed herinner, ook een zaal voor groepen met speeltuintje erbij voor de kinders... Je kan er ook nog (simpel) eten.
hoi wij zijn getrouwd toen was zoon 14maand. s morgens foto s gemaakt ,eerst met kleine man toen heeft schoonpa m meegenomen en m op bed gedaan.toen zijn we thuis wat weze eten,en naar gemeentehuis gegaan,toen naar feestlocatie en om 19.00heeft me man m naar huis gebracht en toen was de oppas er ook.die hebben we s nachts door taxi thuis af laten zetten
wij willen ook aankomende zomer gaan trouwen en we hebben 2 jonge kindjes van dan 1 en 2 jaar oud en veel vrienden en familie met jonge kinderen.. mijn man had bedacht om ergens in een leuk plaatsje te gaan trouwen en daarna naar een centerparks een weekendje met iedereen.. is leuk voor de kids en ze kunnen hun middagslaapjes doen.. voor ieder wat wils... en dan savonds daar lekker wat eten met zn allen...
Bedankt voor alle reacties die jullie al geplaatst hebben. Ik heb ook al wat leuke ideen voorbij zien komen. Ik denk dat we het als volgt gaan doen. -'s ochtends foto's maken van ons 3-en en 2-en -de kleine rond 12 uur al op bed leggen -rond 16.00 uur trouwen in het gemeentehuis -daarna een zaaltje huren waar speelmogelijkheden zijn en een slaapruimte is. Daar een lopend buffet doen en rond 20.00/20.30 uur is het feestje ten einde. We willen ook geen groot feest hoor, ws nodigen we 25 a 30 personen uit en alle kindjes mogen ook mee. Gr mamakaatje
een tip die ik kreeg van een vriendin, probeer tijdens de trouwerij zelf, de kindjes zoveel mogelijk erbij te betrekken. haar neefjes en nichtjes haden allemaal een opdrachtje. waardoor de kinderen ook stil waren tijdens de plechtigheid