Beste verloskundige, Ik heb diabetes (type 1) ben momenteel 7 weken zwanger. Vanwege mijn diabetes sta ik onder strenge controle in het ziekenhuis. Nu blijkt dat er ketonen in mijn urine zitten (ben ook elke keer zelf aan het testen), op momenten dat mijn bloedsuiker heel normaal is (het is over het algemeen nog goed stabiel). Ik heb verder nergens last van, ben dus ook niet misselijk, heb gewoon een goede eetlust.... volgens de verpleegkundige nog geen reden om me zorgen te maken, maar dat doe ik dus wel! Ik weet dat ketonen altijd een slecht teken zijn, dus ik zou graag willen weten waar dit vandaan komt en wat ik eraan kan doen natuurlijk. Alvast bedankt voor het meedenken!
hoi als je geen diabetes hebt zijn ketonen in je urine een teken van uitdroging. Dat zal bij jou niet zo zijn. Neem even contact op met je huisarts, want hoe het precies zit met diabetici en ketonen weet ik niet. Als je diabeet bent zul je door de gynaecoloog begeleid worden in de zwangerschap. Neem je al foliumzuur en vitamine D? Mirjam