Hi meiden! Sinds een week of 2 bijt mijn zoontje ( 11 maanden) me... en een lol dat hij dan heeft! Soms doet hij eerst alvast zelf nee schudden met zn hoofdje om vervolgens eens even lekker in mama haar arm te bijten.. ( PIJN PIJN PIJN!!!) Hoe kan ik nu duidelijk maken dat hij in bv speelgoed e.d wel mag bijten en op zn tandenborstel etc, maar NIET in mama?! Is het uitdagen wat hij doet? Hoe kan ik hem "straffen" ? Alvast bedankt !! x
Hoi, Mijn dochter van 16 maanden kan er ook wat van, maar er zit al verbetering in. Ze vond het wel heel grappig om mij in mijn hand of arm te bijten, wanneer ze iets niet van me mocht. Als ik haar dan ergens bij weg haalde, zette ze haar tandjes (gelukkig heeft ze er maar 6) even fijn in mijn huid. Nou had ik het "geluk" dat ze mijn hand vasthoudt tijdens het bijten. Toen ze weer eens wilde gaan bijten, heb ik dus snel mijn eigen hand omgedraaid, waardoor ze in haar eigen hand beet. Nou dat was brullen natuurlijk, maar het heeft (hopelijk) wel effect gehad, want ze heeft het nog niet weer gedaan. Nu nog iets vinden tegen het krabben........
Herkenbaar! Laatst was mijn man de pineut... Julian beet in zijn arm en vervolgens stonden er 4 tandjes in zijn huid. Ik ben tot dusver gelukkig gespaard gebleven Nee zeggen (en/of "Au", maar dat vindt Julian zo'n leuk woord dat hij begint te schateren) en je kindje eventueel even van je af op de grond zetten. Vooral váák herhalen!
Denny doet het ook, maar alleen bij mij. hij bijt in mijn schouder als hij met me aan het knuffelen is. als hij na de bv tegen mijn buik ligt te knuffelen bijt hij in mijn buik. het lijkt wel of het een soort liefdesknabbeltjes zijn, want het is altijd tijdens het knuffelen. maar het doet weleens behoorlijk zeer. ik zeg dan dat hij dat niet mag doen en doet hij het even later weer dan zet ik hem op de grond. dan zijn we uitgeknuffeld. hopelijk is het maar tijdelijk
Denny doet het ook als we knuffelen in mijn schouder of in mijn buik. ik zeg hem dat hij het niet mag en na nog een keer zet ik hem op de grond, dan zijn uitgeknuffeld. het lijken mij wel een soort liefdesknabbeltjes, omdat het altijd tijdens het knuffelen is, maar het kan weleens flink zeer doen. hopelijk is het iets tijdelijks
Ik zei op zo'n moment wat ik dan liever wél had en dat is een kusje of een aai en deed dit dan ook voor. Het is echt een fase en ze doen het zéker niet om je bewust pijn te doen. Het is vanuit een soort enthousiasme waaran ze nog niet weten hoe dit op een, voor ons meer aanvaardbare manier, te uiten. Ik zou er zéker niet boos voor worden.