zenuwachtig voor 1e keer gyn

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 9 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hallo meiden,

Een stapje verder in de goede richting. Mijn huisarts heeft ons een doorverwijzing geschreven voor de gyn omdat ik zulke lange cyclussen heb. Ik ben nu een jaar gestopt met de pil.

Net zoals velen van jullie zie ik het af en toe even niet meer zitten. Het krioelt van de vrouwen met dikke buiken, baby's, reclames, artikels in tijdschriften etc. Het voelt soms zo oneerlijk! Zucht..... Daarom hier even mijn verhaal.

Maar morgen gaan we dus naar de gyn. Ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat en ben zo zenuwachtig! Het is wel gebruikelijk dat er direct een inwendig onderzoek plaats vindt toch (ook al ongesteld?) Ik blijf maar tegen mezelf zeggen, het is voor het goede doel.....

Meiden, hebben jullie nog tips, info etc voor mij?

Liefs,
    Marit

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik wil je veel succes wensen.

Ik kreeg ook vorige week een kort inwendig iets.. en ik was ook ongi.. hoever ben je?

Er zullen vragen gesteld worden. Misschien zal je moeten tempen om te kijken of je wel een eisprong hebt.

Succes!

3. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hoi Natasja,

Bedankt voor je reactie.

Je bedoelt hoever met ongesteldheid? Zaterdag is het doorgezet, maar het is nog steeds heel heftig!

Wat is jouw ervaring met de inwendige onderzoeken dan? Viel het je mee of tegen?

Jij ook succes!

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ah ok, ik was ook op dag 4.. werd al wat minder.
    Het was ook mijn eerst keer ... wist niet dat ik moest.. gingen voor uitslagen hihihihi
    Heel kort hoor.. kweekje genomen, maar wel eendebek erin..
    Vond er niks aan, piece of cake!
    Ik mag woensdag voor een hsg.. doorspuiten van de baarmoeder en eileiders, foto ervan enz.. vind dat ook wel eng..

Gewoon relaxen, is het zo weer voorbij!

5. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Precies het is maar een heel kort onderzoek de 1e keer. Geen ingrijpende dingen en je zult een aantal vragen moeten beantwoorden. Aan de hand daarvan bepaalt de gyn hoe het verder moet. Grote kans dat je moet gaan tempen ja.
    Heel veel succes en maak je maar niet te druk.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Marit,

Ik was ook wel zenuwachtig hoor en had eigenlijk helemaal geen onderzoek verwacht de eerste keer! Dus ik heb me daar ook niet druk over hoeven maken. Er werd een uitstrijkje gemaakt en ik kreeg provera en clomid mee en dat was het.

Vervelend trouwens dat je zo weinig ongesteld bent en dan juist nu als je naar de gynaecoloog moet.
    Ik ben sinds het stoppen met de pil in november 1x ongesteld geweest en ja hoor precies in die ene week dat we op vakantie waren dit jaar...

Succes hoor morgen! Het valt best mee!

Snoopy

7. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes meiden! Jullie stellen me gelukkig wat meer gerust!

@Natasja; HSG, kan me voorstellen dat je het eng vindt!. Gelukkig weet je waar je het voor doet. Sterkte en succes!

@Snoopy; maar 1x ongesteld geweest in het jaar? Echt balen voor je. Gaat het nu beter nu ja aan de clomid bent? Succes!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey meis, ten eerste: welkom hier, helaas!

De inwendige echo is heel verschillend per keer maar ook per persoon.
    Het is net of je eierstokken goed te vinden zijn en of je een beetje behendige arts hebt ;)
    Er zijn soms prutsers bij hihihi

Probeer je te ontspannen, dat scheelt enorm (makkelijk praten he).

Ik wil je heel veel succes wensen!

Elmo

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Marit,

Oh ja die inwendige echo had ik eerder al gehad.

De 100mg clomid heeft de afgelopen ronde goed gewerkt, dus nu volgende ronde ook met 100mg en hopen dat het net zo goed aanslaat. Of beter, dat ik deze ronde zwanger raak!

groetjes,
    Snoopy

10. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Ik heb net het boekje doorgelezen over de 1e afspraak.

Maar wat is nou het verschil tussen een lichamelijk onderzoek van de geslachtsorganen en een vaginale echo?

Er staat trouwens de volgende zin in het boekje:
    "Mocht u menstrueren, dan wordt het onderzoek meestal later uitgevoerd".

Nou ja, afwachten maar...

11. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Heel veel suc6 meid!
    1 onderzoek zal wel uitwendig zijn; kijken of alles er "normaal"uitziet en het andere dus inwendig...Is mijn interpretatie...
    Ik denk aan je!

12. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Bij mijn eerste onderzoek bij de gyn, twee weken geleden, is er alleen bloed geprikt. Ik was toen ongesteld. Vrijdag moet ik terug en dan wordt er denk ik wel een inwendig onderzoek gedaan. Hij had het erover om dan te gaan kijken of er een eitje aan het rijpen zou zijn.

Ik had het wel nagevraagd hier op de site toen en er zijn genoeg meiden die wel een inwendig onderzoek hebben gehad terwijl ze ongesteld waren. Maar bij mij zei de gyn dat er dan toch niet veel te zien was. Volgens mij hangt het ook gewoon af van de gyn die je hebt.

In ieder geval succes morgen en hopen dat je snel wat meer duidelijkheid hebt.

Liefs Steffie

Deel Deze Pagina