Hoelang hebben jullie gewacht totdat je weer tapons bent gaan gebruiken? Ik vloei nog wel maar zoooo weinig volgens mij ben ik er bijna vanaf en ik wil weer heel erg graag tampons gebruiken ipv dat stomme maandverband...
Je zou het kunnen proberen, maar volgens mij raden ze dat af als je nog vloeit (geen idee meer waarom). Ik heb eerst "getest" met een vinger en was sowieso meteen genezen, ik heb het gewoon met inlegkruisjes gedaan op het eind.
Als je nog vloeit, dan is dat omdat de wond in je baarmoeder nog niet helemaal gesloten is. En tampons zijn een infectiegevaar (hoewel per stuk verpakt, zijn ze allesbehalve steriel). Daarom worden tampons afgeraden zolang je vloeit na je bevalling. Ik heb ze voor het eerst gebruikt bij m'n eerste echte menstruatie (3 maanden na bevalling; 6 weken nadat ik was gestopt met vloeien) maar echt een pretje was dat niet. Het was net alsof de vorm van m'n schede was veranderd en die dingen niet meer goed in wilden... Resultaat was vaak lekkage, en dan niet omdat de tampon volzat maar omdat het er langs lekte.