Middeltje voor berg/ rode hoofdhuid bij veel haar

Discussie in 'Verzorging' gestart door KarlijnA91, 15 apr 2024.

  1. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    844
    1.337
    93
    Mijn zoontje heeft een tijdje last gehad van berg. Met veel smeren hadden we dat best goed onder controle, maar zeker als hij verkouden is, en dat is nogal eens aan de hand, dan vlamt het weer op. Dan is het vooral rood/droog/schilferig. Hij heeft nu alleen veeel meer haar dan eerst, waardoor ik tegen twee dingen aanloop: 1) Het is moeilijk om zijn hoofdhuid goed in te smeren omdat er zoveel haar zit. 2) Hij ziet er een beetje onverzorgd uit doordat alles vet is van de zalf en ik het zo min mogelijk wil wassen omdat het anders weer uitdroogt en rood wordt (oké, dit is een minder groot probleem maar het oog wil ook wat :roflmao:). Ik ben vast niet de enige die hier tegenaan loopt. Wie heeft er tips voor goede zalf/creme/middeltje dat makkelijk smeerbaar is op de niet-kale baby :p

    Oja, ik ga deze week naar de kapper zodat hij in ieder geval korter haar heeft, dat ziet er al minder onverzorgd uit hoop ik.
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Heeft hij ook jeuk? Zo niet kun je overwegen om niets te doen aan de berg. Juist door de haren zie je er dan weinig van. Mijn kinderen heb jaren (en jaren, en jaren... verdween pas toen we gingen wassen met volwassen/echte shampoo) berg gehad, zonder last. Ik was snel genezen van alle middeltjes, want het was veel werk zonder blijvend resultaat.

    Heeft hij wel jeuk, dan zou ik dat met huisarts bespreken, wellicht dat gerichtere behandeling nodig is, omdat eczeem ook op de behaarde hoofdhuid kan voorkomen, zeker bij kleintjes.
     
  3. Shalom

    Shalom Actief lid

    15 jan 2024
    483
    336
    63
    Hier ervaring en hij had echt enorme jeuk ervan. Krapte alles kapot. We hebben zijn haar toen korter gemaakt (niet te kort uiteraard, zo'n 18/20 mm) zodat het smeren makkelijker werd op de huid en toen ging het over.
     

Deel Deze Pagina