hmm na de eerste paar reacties werd ik beetje moedeloos hier maar geluukig nog een paar late kindjes. Hier bijna 15 maand en af en toe mama en papa maar verder heeeel veel eigen taaltje, we schattig hoor
Pfff ik sta versteld wat sommige van jullie kindjes al kunnen zeggen! Ons mannetje is net 1, en zegt alleen; Mamama papapa die dat bah Sinds een paar dagen wijst hij wel álles aan, dus we benoemen alles heel duidelijk wat hij zegt.. ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat hij meer gaat kletsen
Vaak zijn die woordjes voor buitenstaanders niet verstaanbaar hoor, alleen voor mama en papa Hier was hij 1 toen hij de eerste echte woordjes zei. Ondertussen kletst hij de oren van je hoofd, maarrrrr nog steeds heel veel onverstaanbaar gebrabbel. Ondertussen wel een woordenschat van zon 100 woorden, dus het kan ineens heel snel gaan
mijn zoontje van 14 maanden zei rond de 9 maanden zijn eerste woordje: mamma! Nu zegt hij, die, daar, ja, nee, bal, pappa en eten
Hihi, zo te lezen gaan ze ongeveer gelijk op dan! Alleen gaan zitten doet hij niet hoor. Ja wel als staan niet lukt dan zit ie maar das meer per ongeluk. Haha.
Tja, als ik t zo bekijk zegt hij wel wat woordjes... Als hij zwaait zegt ie vaak dada (dag dag) en als hij ergens naar toe wil iets wat op kijken lijkt, dan wil ie bijvoorbeeld naar de vissen kijken. Haha.
Hier met 21maanden pas en dat was mama gevolgd door papa. En de dagen erna deed hij in een razedsnel tempo ook opa oma die dat daar miauw boe poes... Hahah en nog veel meer maar dat heb ik niet meer bijgehouden want hij leerde zo ongeveer elke dag wel een nieuw woord X
O nee, met zitten bedoelde ik neerzetten zonder om te vallen , zelfstandig zitten vanuit kruiphouding kan ze nog steeds niet, wrs omdat ze ook niet kruipt, ze tijgert alleen. Ze kan wel vanuit zithouding gaan tijgeren, dat dan weer wel. Vlgs het CB gaat ze ook niet meer kruipen, aangezien ze wel al optrekt en rond de tafel loopt en overstapt. ( kan ook lopen aan 2 handen), waarom zou ze dan nog kruipen? Maar dacht altijd als ze met het ene langzaam zijn, dan met het andere snel, maar nee dus...
Hier was het eerste bewuste woordje met 7,5 maand... Bi... Afgeleid van tobi, 1 van onze honden... Inmiddels met bijna 11 maanden is zijn 'baby-vocabulaire' al behoorlijk uitgebreid... mama papa eerie (beeriebeerie, zn knuffel) vies fietse (fiets of fietsen) bi (tobi) da (daan, grote broer) lampppppppp etuh (eten) lekkah (lekker) hamham (nog een hapje, please... ) oma (en dan de o heel zachtjes) diediediediedie neeneeneenee ja esje (flesje) ba (bal) boo (boom) oto (auto) Dit was het volgens mij, maar we hebben dan ook echt een babbelaar, heerlijk!!!
hier begon ze ook pas met 15 maanden met papa, mama, bal en (eeehhhhh?!?) mes. maar 2 maanden later zegt ze al een woordje of 70, dus het kan opeens snel gaan.
Mijn zoontje is 7,5 maand en maakt nog geen enkele klank. Ik zie een heleboel snelle kindjes voorbij komen zeg. Ik verheug me er erg op dat mijn kleintje straks mama gaat zeggen. Motorisch was hij wel heel erg snel, met 3 maanden rollen, met 6 maanden kruipen, met 6,5 maand optrekken en nu zelfs een paar stapjes langs de tafel.
Nou druif, ik lees je berichtje hier net pas, maar ik was net benieuwd wanneer de kleine zou gaan kruipen. Maar als ik dat zo lees kan hij dat goed over slaan. Ze lijken wat betreft motoriek erg op elkaar. Hij gaat idd ook staan en loopt rond de tafel (de hoek om dat kan ie dan niet). En loopt idd aan 2 handen, en gister zelfs achter zijn loopwagentje. Hoewel die wel wat te snel vooruit ging, dus heel goed ging het niet, maar toch minimaal 1 meter vooruit! En ik zie toch ook wel kruipmoves iig gaat steeds vaker op handen en knieen zitten en probeert vooruit te komen, maar zakt dan weer terug en tijgert gewoon. Maar vanuit deze houding heeft hij ook beter leren staan, hij deed het eerst heel onhandig vanuit lig...