ja hier dus precies hetzelfde! Ook sinds een week of 2 achter de loopwagen, ging in het begin iets te snel en stond ze haast horizontaal, maar nu gaat ze het hele huis door, alleen sturen gaat nog niet! Gisteren kroop ze toevallig een paar meter, maar dat kwam denk ik door de harde, warme tegels buiten. Maar tijgeren heeft de voorkeur! Over het eerste woordje:het lijkt alsof ze dingen probeert na te praten. Ik meende toch echt een paar keer "Op!!" te hebben gehoord... eerste woordje na papa en mama is dus "Op"?!!
Ik wacht (on....)geduldig af. Hij brabbelt nu wel heel veel, zeker als hij vrolijk is kletst hij wat af. Maar ja dat zegt ook niks dus! Maar is wel heel gezellig, dat echte baby-geklets. "rrrrrRRRrrr. haaa AAA BRRRR HIIIIIII..." whahahaha! Kan er zo om lachen, het klinkt zo schattig! en dan ook terug kletsen naar ons. Ik zeg dan, als hij zo brabbelt, vaak iets van "o ja joh? Echt waar? BRRR hiiiiii AAA?" (hoe stom moet dat klinken als volwassen vrouw.. hihi) en hij begint dan meteen terug te "praten." Nu nog wachten tot er iets verstaanbaars uitkomt....
Hier brabbelt hij de oren van je hoofd Soms denk je wel woorden te herkennen. Hij kan in ieder geval wel Elmo zeggen. En als hij uit bed wil roept hij Mama. Althans het lijkt erop .
jeetje wat zijn sommige kindjes snel zeg,hier alleen papa en mama voor de rest praat ze lekker in haar eigen taaltje haha
Hier is het toch wel kak kak kak wat ze steeds zegt... Hihi en we zeggen nooit kak dus waar ze het vandaan heeft. En verder gewoon nog een soort Scandinavisch taaltje. Om in een scheur van te liggen zo grappig...
Hier nog bijna niks... papa en mama met pijn en moeite zal wel komen... hoop ik! daar tegenover lief hij wel al helemaal los met 10 maanden en 3 weken
Vraagje; wat bedoelen jullie met 1e woordje? Want mijn zoon roept heel de dag mama mam maaaamaaaa mamamam en nee maar hij heeft nog geen benul van de betekenis. Wel doet hij mmmmm bij eten dat lijkt hij wel bewust te doen. Maar is mama nu z'n eerste woordje of moet ik wachten tot hij weet wat hij zegt?
Kids hebben dingen sneller door dan je denkt. Mijn zoontje zegt ook al een tijdje mama, en dacht ook dat dit niet bewust was. Maar toch wel. Hij roept dit 's morgens als die wakker wordt, want mama haalt m bijna uit bed. Als ik weg loop, is t mama... Wil hij mn telefoon pakken, terwijl hij mama als klim en klauterrek gebruikt zeg ik altijd, nee die is van mama! Mamaa zegt hij! Pak die van papa maar Dan pakt hij die even, en klimt weer over mama heen om toch mijn telefoon te pakken en roept: mama! Zo heb ik meer voorbeelden, maar hier is t wel bewust. En dit roept hij al vanaf een maand of 7. Sindskort is bah ook favoriet.
Hij roept het inderdaad wel als er iets is. Of gaat erna een soort van huh huh roepen net zo lang tot ik kijk (als hij bijv in z'n kinderstoel zit en even moet wachten omdat ik z'n fruit schoon sta te maken). Dus jij denkt 1e woordje hier mama? Moet ik nml in z'n boek invullen haha.. En idd ze zijn heel slim die ukkies! Meneertje hier zit al mee te klappen met het liedje klap eens in de handjes.. En begint met zwaaien! Zooo schattig! En dan nog volledig tandloos haha
Hier ook geen snelle op spraakgebied. Eerste 'woordjes' waren de klanken mamama en papapa. (maand of 9/10?) Inmiddels zegt ze papa duidelijk. Ook "Die" en "Da" (wijzend naar iets wat ze wil hebben). "Neh" (en dan schudden met haar hoofdje) heb ik ook aantal keer gehoord (is al weer een tijd geleden trouwens). En vandaag ineens 2x "Bumba" . Maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op....
Eind april zei Nina haar eerste woordje... Poes (gericht) ze was toen 11 maanden. Nu zegt ze al best wat woordjes ook echt na praten gisteren zei mijn zusje zeg maar cola en dan zegt ze coda De meeste dingen probeert ze wel na te zeggen als je het vraagt. Voor de rest zegt ze woordjes zoals nee,ja,papa (vaak)mama(bijna niet ) poes,bal,bah,hap,appel,dank,dich(dicht)aste(alsjeblieft)hallo,vis en nog wel wat dingen maar daar kom ik zo even niet op. Ze zegt niet alles gericht wel zegt ze dank als ze iets krijgt en aste als ze iets aan je geeft.
Met 7 maand: mama (en dan ook mijn gezicht vastpakken erbij) 10 maand: mama Bapa=papa bah dit da daaaa (met zwaaiend handje)
Toevallig vandaag zijn eerste woordje buiten het mamammama bababbaba. Zijn eerste woordje was ijsje Hebben het mooi op de film kunnen zetten was heel grappig om te horen. Mijn oudste was veel later met kletsen trouwens.