Wannneer mogen ze 'gewoon' eten wat wij eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Juffie26, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze eet afwisselend potjes en dan weer vers beetje om en om en ze eet beide dus dat is makkelijk. Vind wel altijd lastig wanneer ze gewoon met ons mee mogen eten, ik voeg nooit extra zout toe aan het eten maar, zout zit er toch wel in, vaak sausje uit pakje Knorr of zo, jus je kent het wel, mogen ze dat gewoon eten? Vanavond bijvoorbeeld eten we wortelenstampot met gehaktballen, daarin zitten natuurlijk gehaktkruiden dus zout, mag zij gewoon hiervan een gehaktballetje eten?

En ik zou wel wat meer variatie om de boterham willen maar weet niet goed wat ze mag? Appelstroop, jam, smeerkaas, en paté zijn de dingen die ze nu op haar boterham krijgt.

Bedankt dames :)

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#2 MMarianne, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2014
    In principe mag ze alles alleen inderdaad uitkijken met zout, het liefst dus zoutloos koken en vers maar een keer uit een zakje is niet erg natuurlijk...sommige doen niet anders. Je kan ook alleen wortelenstamppot geven, zonder gehakt, dat is aan jou. Had in het begin ook potjes achter de hand maar zou met een jaar geen potjes meer geven. Voor broodbeleg geldt hetzelfde, in principe alles.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor je reactie :)
    Hoeven ze niet elke dag vlees?
    Dan krijgt ze anders klein stukje gehaktbal en verder lekker stamppot. Zoutloos kook ik altijd, voeg geen zout toe behalve wat er dan in het eten zelf zit natuurlijk.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Nee hoor, ze hoeven niet elke dag vlees...wij ook niet toch.
    Ik ben iets als pastasaus wel vers gaan maken ipv uit een zakje maar hij krijgt van mij ook een klein stukje van mijn gehaktbal en bij de boerenkool een plakje van mijn rookworst, bijvoorbeeld

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Anders zet je voor haar voor het kruiden wat gehakt toch wat apart om een klein balletje te maken en maak je daarna die van jezelf met kruiden?

6. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter at met 5 maanden al met ons mee. Saus uit zakjes is vaak erg zout maar dan eet ze gewoon het eten zonder saus. Het is een klein beetje aanpassen maar dan kunnen ze prima mee eten.

Onze dochter eet trouwens helemaal geen vlees. Vlees is niet per se nodig dus zeker niet elke dag.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier eet ze altijd mee maar ik kook gewoon apart(babycook is makkelijk). Ik gooi hetzelfde in maar dan voor haar zonder zout.
    Vind zelf toch echt aardappels lekkerder als ze in zout water gekookt worden en niet later toegevoegt.
    Verder tja ze eet gewoon hetzelfde wat we.
    Moet ook zeggen dat we proberen ook gewoon gezond eten (zout na:) waardoor ze gewoon hetzelfde krijgt. Zo makkelijk met boodschappen.
    Enige is wat ze eet wat we niet eten is vlees/vis/kalkoen.
    Vaak ook eten we dat maar we zijn echt vlees mensen.
    Ik kook voor haar ook dan tartaartje bij dure slager en kip bij poule als we dat ook zouden eten zal onze maaltijd boven 15-20 euro zijn...
    Hier 2x per week vis/2x per week kalkoen of kiphaasjes/2 keer tartaartje en 1 keer alleen groente

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    mijn zoontje eet ook gewoon met ons mee. hij krijgt gewoon een stukje van ons vlees. jus eten wij niet dus krijgt hij niet.
    saus uit een potje/zakje krijgt hij ook. we eten het niet dagelijks dusja...

en mijn zoontje krijgt ook hetzeflde op de boterham...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier aten ze vanaf het begin met de pot mee. Ik stoom toch altijd de groente en aardappelen al, want dan smaakt het beter en heb je geen zout nodig.

Vlees gaf ik pas na een jaar.

10. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier eet ze ook al heel lang wat wij eten. Ik voegde vroeger altijd wel zout toe, maar daar ben ik mee gestopt en het duurde even maar ik ben er nu wel aangewend. Nasi enzo kook ik tegenwoordig zonder Conimex zakjes, maar ik haal weleens een pot pastasaus. Vaak meng ik dat met tomatenblokjes, zodat het iets minder slecht is, dat dan wel weer. Ze krijgt vlees, vis enzo net zoals wij en ze vindt het heerlijk. Zolang ze niet elke dag uit een pakje eten lijkt het me echt geen probleem.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#11 sunshineS1976, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2014
    Qua broodbeleg:

Appelstroop
    Jam
    Pate
    Smeerkaas
    Kipfilet
    Boterhamworst
    Maar ook wel eens plakje kaas of gebraden gehakt
    Stukjes gekookt of gebakken ei
    Aardbei of banaan

Heel dun gesmeerd of 1 plakje vleeswaren voor twee boterhammen.
    Probeer elke dag wat anders te geven.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als je altijd al zoutloos kookt dan kan ze toch gewoon altijd mee eten met de pot?
    En die keer wat gehaktkruiden of zo maakt dan niet zoveel uit.
    Hier krijgt ze nog steeds iedere dag gewoon een stukje vlees van ons, van (verse) vis krijgt ze altijd wel meer. Of bijv een ei.
    Vindt het ook niet nodig dat ze iedere dag een groot stuk vlees eet...

En anders vast een bordje opscheppen voor je kindje en daarna pas de kruiden erbij?
    Je kunt overigens gehakt/vlees ook goed kruiden zonder dat je er zout bij doet. Gewoon allemaal losse kruiden gebruiken (doen wij meestal)... bijv Provencaals, kerrie, oregano, rozemarijn, dragon, peper, paprikapoeder, knoflook etc etc

Deel Deze Pagina