He meiden, Ergens is dit topic om even mijn verhaal kwijt te kunnen maar ben ook benieuwd wie mijn verhaal herkent... Vorig jaar juli hebben mijn vriend en ik samen besloten dat ik zou stoppen met de pil. We zouden het eerst nog een poos met condoom doen voor het ontpillen (20 jaar!!) maar dit is er eigenlijk niet van gekomen. Ik ben vanaf het eerste moment bezig met zwanger worden... hij niet. Ik ben in het eerste half jaar enorm onregelmatig ongesteld geworden maar vanaf maart ben ik regelmatig. Voor mijn gevoel zitten we toch al in ronde 16! Ik merk dat het voor mij moeizaam is om dit te bespreken omdat boeslief niet zo'n haast heeft. Hij wil het allemaal niet plannen, de natuurlijke weg bewandelen en heeft er geen probleem mee dat het deze maand of de volgende niet raak is. Hij heeft het geduld wat ik bijna niet meer op kan brengen. Ik zit er zelf aan te denken om ergens in januari een stap verder te gaan (lees gyn bezoeken!) maar weet nu al dat boesman daar angstig voor is en deze stap nog niet wil zetten. Wie heeft ook wel met dit probleem te maken en wat is de beste manier om dit aan te pakken?
Heb je 20 jaar de pil geslikt of ben je 20? Als je 20 bent, heb je nog tijd zat, heb je ze 20 jaar geslikt dan begint het klokje te tikken denk ik.... Maar goed. Mijn man heeft er ook een tijd over gedaan voordat hij zeker wist dat hij een kind wilde. Het enige wat ons toen heeft geholpen is een aantal goede gesprekken. Niet van: is toch leuk, zo'n ukkie enz. maar echt serieus. Dat ik graag een kind wilde en dat het ook weleens niet meteen kon lukken. Ik was toen ruim 33jr en met het idee dat de medische molen weleens een aantal jaren duurt, mijn man is ook nog 5 jaar ouder, begon hij langzaam te begrijpen dat ik niet mijn zin wilde doordrijven maar dat hij er serieus over na moest gaan denken. Vanaf dat moment ging het snel en was hij vrij vlot 'om'... Veel succes en sterkte. Dat jij met niks anders bezig bent dan zwanger worden moet je misschien heel even opzij zetten, het is ook wel een natuurlijke reactie maar je man/vriend moet er wél achterstaan natuurlijk...
Nee hier is het precies andersom, mijn man had gedacht dat ik meteen zwanger zou raken. Nadat ik hem heb uitgelegd hoe het werkt en leeftijd meespeelt heeft hij ook haast gekregen. Daarmee bedoel ik dat hij ook wil dat we elke maand ovulatietesten doen. Misschien kan je je vriend in beetje sturen in je vruchtbare periode, verleiden bedoel ik, zodat je in ieder geval je vruchtbare moment niet mist. Suc6 Groetjes Jolanda
Ik herken dit verhaal! Niet bij mezelf dan maar bij me nicht. Ze zijn al meer dan een jaar bezig en volgens haar is haar man ook bang om de eerste stap te gaan zette naar de dokter... sperma te laten onderzoeken etc etc. Hij wilt er niet teveel mee bezig zijn en als het komt komt het wel...maar zij kan het niet van zich afzetten en is er toch weer elke maand mee bezig! Lijkt me erg vervelend.. als ik in haar schoenen stond was ik toch wel al naar de dokter gestapt. Hoe langer je wacht hoe langer het traject straks bij de dokter gaat duren ...je word elke dag toch een daggie ouder.
@Boesje Ik herken het bij mij zelf niet, mijn man is er juist meer mee bezig en baalt dat het elke maand niet raak is. Al je al meer dan een jaar bezig bent is het misschien verstandig om je te laten onderzoeken. Als je 20 bent zou je een stuk sneller zwanger moeten zijn omdat je nog jong bent en dus vruchtbaarder. Heb je 20 jaar de pil geslikt dan heb je waarschijnlijk haast. Mijn zus was ruim een jaar bezig en nu bijna 31 toen zij en haar man onlangs erachter kwamen dat van de 300 milj. zaadcellen bij hem er maar 1 leefde. Heel zuur dus. Zij gaan nu de medische molen in, en ook dat kost tijd en afspraakje hier en daar telkens met weken ertussen. In beide gevallen zou ik contact opnemen met je huisarts en je vriend/man ervan overtuigen dat 1 1/2 jaar wel wat lang is en dat je niet alle tijd van de wereld hebt! In ieder geval succes
Ik kan jullie uit betrouwbare bronnen vertellen dat Boesje er wel uitziet als 20, maar het niet is . Ze bedoelt dat ze 20 jaar de pil heeft geslikt. Boes ik begrijp dat het nu wel steeds meer een item begint te worden bij jullie? Kan het zijn dat Boesman ergens bang voor is (bijv. een slechte zaaduitslag, bang voor ziekenhuizen, bang voor het onbekende)? Misschien heeft hij ook wat meer informatie nodig over wat het inhoudt, over wachtlijsten, sowieso het wachten tijdens zo traject, de eerste onderzoeken, belastbaarheid etc. Anders eventueel toch nog een keer jouw gevoelens en wens op papier zetten en uitleggen waarom jij deze stap wel wilt zetten? Knuffel!
Hier wilde ik toch nog even op reageren.. ik vind dit een beetje een nare opmerking.. Ook als je 20 bent en al een jaar bezig bent krijg je "haast", iedereen die bewust de keuze maakt met de pil te stoppen wilt zo snel mogelijk zwanger raken en voor iedereen is een jaar dan erg lang! of je nou 20 of 40 bent..
@ PamPappilio: Ik ben het helemaal met je eens. Leeftijd doet niet ter zake. En of je nu 3 maanden moet wachten of een jaar of langer, doet ook niet terzake. Je wilt iets heel graag en dan duurt wachten altijd lang! @ Boesje: Ik ben geen expert, maar ik weet van dit forum dat ontpillen best eventjes kan duren. Ik begrijp dat je sinds maart regelmatig ongesteld bent. Ik weet niet of een onregelmatige cyclus zwanger worden erg beïnvloed (dames?) maar ik kan me voorstellen dat je meer kans hebt als je wél regelmatig bent. Als je het zo zou bekijken dan zou je nu zeg 8 rondes bezig zijn. Een jaar bezig zijn om zwanger te worden schijnt best normaal te zijn. Mijn gevoel zegt me dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar ja, een gynacoloog kan je altijd meer vertellen. Ookal is er geen reden voor, dan heb je voor jezelf misschien wel meer duidelijkheid en rust. Dan nog even over je mannetje: volgens mij zijn heel veel mannen zo hoor. (mannen van Mars, vrouwen van Venus - dat verhaal). Mijn man is ook zo. Ik heb het nu dan met ovu-testen die hij niet wil dat ik doe omdat HIJ het nut er niet van inziet... Pfff mannen zijn vreemde wezens. Ze voelen niet zoals wij vrouwen. Hun voelen zich rot als hun favoriete voetbalclub verliest of als er een kras op de velg van hun auto zit. Dat wij bezig zijn met zwanger worden, dag in dag uit, staan zij niet bij stil. Zij denken namelijk niets, hooguit "het komt wel". En zo niet dan niet. Ik zeg niet dan elke man zo is maar wel veel mannen. Het lijkt me heerlijk om af en toe op die planeet op vakantie te gaan als ik het weer ff te druk in mn hoofd heb. Maar ja, ondertussen zit je maar mooi met zo'n man. Voor mezelf los ik het verschil tussen mij en mijn man op door me af en toe niets van hem aan te trekken en soms mijn eigen ding te doen zoals hier lekker kleppen op het forum. Of een keer stiekem een test halen, is ook nog een optie. Alles weten maakt niet gelukkig immers. Anyway, ik ouwehoer weer te veel. Sterkte ermee en ik zou denk ik in jou geval eens naar de gyn. gaan. Al is het alleen al voor een geruststelling voor jezelf. Liefs Linda
Zo, wat een reacties.... dank jullie wel dames!! @Chantal, wat Trees zegt klopt, ben geen 20 meer. (bijna 33 en boesman 37). Boesman heeft van huis uit niet geleerd hoe je serieuze gesprekken moet voeren dus dit maakt het er niet gemakkelijker op. Heb hem zelfs laatst een brief geschreven met hoe het voor mij is en voelt. Hij reageerde met dat hij heel graag kindertjes met mij wil maar dat hij minder ongeduldig is dan ik. @Chessertje, ik heb ook in overleg met hem ovutesten gebruikt, vindt hij prima maar wil wel het liefst klussen wanneer we er zin in hebben. Laatst wist hij dat ik vruchtbaar was en hij kreeg spontaan geen zaadlozing. Hmm, volgende keer alleen het verleiden en niet vertellen dat ik vruchtbaar ben. Onze frequentie zou wat dat betreft ook best iets beter kunnen. @Mimi, je hebt gelijk, het is ook vervelend @Kapedi, inderdaad, 11/2 jaar is ook best lang maar ik probeer me vast te houden aan het lange ontpillen en wat lvp zegt, zo denk ik ook. Eigenlijk is het 'nog maar' 8 maanden. @Pampapilio, ik ben het helemaal met je eens, leeftijd doet er niet ECHT toe @lvp, ben gek op ouwehoerende vrouwen... Heerlijk, die positieve benadering van je... daar krijgt een mens weer moed van... thanx @Trees, blij word ik ervan dat jij vindt dat ik er nog als een jonge bloem uit zie. Je mag er zelf ook wezen... Verder komt het gewoon door de algemene welbekende dip na het zien van ongi. Boesman weet het nog niet eens... hij weet wel dat ik er mee in mijn maag zit. Ergens zit er toch een beetje angst vanwegen niet ingedaalde balzak operatie toen hij 11 was. Terwijl ik anderzijds soms het idee heb dat er niets aan de hand is en dat we het 'gewoon' vaker moeten doen.