Wannner word je ingeleid of gestript?

Discussion in 'De bevalling' started by serlovesang, Oct 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. serlovesang

serlovesang Actief lid

Aug 5, 2006
    130
    0
    0
    Ik hoor van iedereen dat ze ingeleid zijn of gestript wanneer word dat dan precies gedaan?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

37 weken en 5 dagen
    vanwege te weinig vruchtwater

3. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    bij de 1ste ingeleid met 41w5d omdat ik al 5 dagen weeen had en de ontsluiting niet verder wou ik was totaal uitgeput.

2de ingeleid met 39w langdurig gebroken vliezen de weeen zette niet door.

3de gestript met 41w had al een hele week non-stop voorweeen die niet doorzette was gewoon het laatste zetje 6 uurtjes later was ze er eindelijk

4. zoalng er geen klachten zijn.. word je in de 42e week ingeleid.
    Teminste zo doet ijn verloskundige het.. maar denk dat dat ook best kan verschillen.

5. Jootje33

Jootje33 Actief lid

May 7, 2006
    415
    1
    0
    Ik ben ingeleid bij 40 weken en 3 dagen wegens te weinig vruchtwater

6. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    Hoe weet de vk dat je te weinig vruchtwater hebt? Kan ze dat voelen aan de buitenkant of ziet ze dat alleen met een echo?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,282
    36,147
    113
    Ik ben gestript met 41 week 4 dagen en 41 week en 6 dagen, ben vervolgens met precies 42 weken ingeleid.

8. jacoba

jacoba Fanatiek lid

Mar 6, 2006
    3,436
    0
    0
    tollebeek
    40w en 2d Al een paar dagen weeen die niks opleverden.

39w ging niet goed met mijzelf dus heeft de huisarts me doorgestuurd

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ingeleid met 41 weken en 4 dagen wegens een te hoge bloeddruk en te weinig vruchtwater. Bij mij zijn ze daar achtergekomen (te weinig vruchtwater) omdat ik op het ziekenhuis een extra echo heb gehad... de reden daarvan weet ik niet eens precies meer... :(

Ook wacht! Dat weet ik wel! Ik kreeg een extra echo omdat ik Vigo niet meer voelde (haha, de zwangerschapsdementie is volgens mij nog in alle hevigheid aanwezig :) )

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Ten eerste, je kan pas gestript worden als je minimaal 1 cm ontsluiting hebt.
    Wanneer je verloskundige gaat strippen is afhankelijk van de verloskundige en jouw (lichamelijk en mentale) conditie. De een wordt al met 38 weken gestript, de andere pas als je een week overtijd bent.

Ik ben gestript met 39+4 en 40+3 en zal komende dinsdag weer gestript worden als de kleine nog niet vanzelf is gekomen.

Het inleiden? Dat is afhankelijk van het protocol van het ziekenhuis en de conditie van moeder en kind. Als je overtijd loopt, dan krijg je na 41 weken een verwijsbrief voor de gynaecoloog. Dan krijg je een echo om naar het vruchtwater en je placenta te kijken. En een ctg, een hartfilmpje van de kleine. Als alles in orde is, dan word je met ongeveer 42 weken ingeleid als de kleine dan nog niet vanzelf is gekomen.

Groetjes Saskia

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    met 41 en 3 dagen waren mijn vliezen gebroken
    en Belle had in het vruchtwater gepoept
    maar ik kreeg geen weeen dus met 41 en 4 dagen
    ben ik ingeleid

12. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik ben ingeleid omdat de vliezen gebroken waren en meer dan 48 uur daarna nog geen weeën had (of beter gezegd had er niks van gemerkt)
    toen had ik al 3 cm ontsluiting en kreeg ik meteen een infuus...

13. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    ik word volgende week ingeleid wanneer precies hoor ik donderdag as dit omdat mijn vader heel slecht ligt en 120 km van ons afwoont en omdat ik mijn linkerspier in de buik mis dus de gyno vond mijn lichaam vorige week al zo goed als klaar voor inleiding maar wilde dat ik het nog een weekje vol zou houden mits het niet zelf begint natuurlijk ik ben gister me slijmprop kwijt geraakt dus we hopen dat de beeb zich zelf aankondigt

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

te weinig vruchtwater zien ze door meerdere echo's. 1 echo is een momentopname, maar een vervolgecho geeft uitsluitsel
    uiteindelijk heb ik van week 35 tot week 38 om de dag in het ziekenhuis gelegen voor CTG echo en de hele mikmak. toen besloten ze in te grijpen want het was te weinig

15. mommie

mommie Lid

Jul 4, 2007
    99
    0
    0
    Gevangeniswezen
    ik ben bij mijn jongste ingeleid doordat hij een groeistop had..
    en mijn vruchtwater lost ook op..bij mijn oudste had iik nog maar een drulje bij de bevalling maar het is net wat Angel Eyes zegt ze kunne het pas zien metmedere echo's

16. Nomen

Nomen Lid

Aug 28, 2006
    56
    0
    0
    Hoi

Ik ben ingeleid ivm hoge bloeddruk met 37 weken en 3 dagen.

gr
    nomen

17. serlovesang

serlovesang Actief lid

Aug 5, 2006
    130
    0
    0
    heeel erg bedankt voor julllie reacties..nu weet ik tenminste wat het inhoud.. veel succes allemaaaaaaal

Share This Page