Wanprestatie, toch betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden,

Een tijdje geleden heb ik hier een kattengedragstherapeute over de vloer gehad. Zij zou een verslag van de dag maken en een persoonlijk therapieplan. Echter, twee weken later kreeg ik een heel bestand vol met algemene tips. Niets was toegespitst op onze situatie. Ook mocht ik haar mailen als ik vragen had en die had ik zeker. Lange mails zijn er van mij uitgegaan, vol met vragen om advies en tips. Ze kwam echter steeds met hetzelfde aanzetten (dus die algemene tips) maar die helpen dus niet! Ook beantwoorde ze nog niet de helft van mijn vragen omdat ze het naar mijn idee maar even snel-snel wilde doen. Hier heb ik dus 250 euro voor betaald, het is toch van de gekke?!

Nu had ze op die dag wat boeken gegeven die ik wel wilde kopen. Maar ik heb die boeken dus nog niet betald, omdat ik wilde kijken wanneer ik nou eens waar voor mijn geld kreeg. Nu (2 maandne later) stuurt ze mij een mail dat ze pas het therapieplan stuurt, wanneer ik de boeken heb betaald. Ik zeg: ik betaal de boeken pas, wanneer jij je aan de afspraak hebt gehouden en mij een gedegen advies en therapieplan geeft. Aangezien ik voor het therapieplan al betaald heb! Dus nu wieger ik te betalen voor de boeken en zij stuurt het therapieplan dus niet op.

Sta ik in mijn recht en wat kan ik hier verder mee doen? Ik zit te denken om haar op een wanprestatie te pakken en mijn geld terug te krijgen of gewoon de boeken te houden en daar niets voor te betalen. Wat vinden jullie?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind dat je goed gehandeld hebt, zou idd ook niet voor die boeken betalen. wie zegt dat je je behandelplan krijgt als je die boeken betaald..
    Dan maar gelijk oversteken hoor !

3. Vlinder84

Vind ik ook. Het is al te gek voor woorden dat ik twee maanden moet wachten op het beloofde plan en er nog zelf om moest vragen ook. En dan wil ze dit ook nog eens eerst cashen voor ze me waar geeft voor mijn geld. Maar mocht ze dus echt zo koppig zijn, dat ze eerst het geld voor de boeken wil en dan pas het plan stuurt, kan ik dan nog stappen ondernemen tegen haar? Of kan zij mij iets maken?

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    250 euro?
    Hmmmmmmmmmmmm....

Anyway..........boeken houden. En klaar drmee denk ik.
    Zij geeft jou jouw "plan" niet, dan betaal jij die boeken niet.

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik had hetzelfde gedaan. Moet niet mooier worden zeg. Laat haar maar eerst met een goed plan op de proppen komen...

6. Nou zeg moet echt niet gekker worden.

Lekkere behulpzame gedragstherapeut

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Wat een hoop geld voor niks.

Wel erg goed van je om die hulp te zoeken.

Nee niet betalen. Geld terugvorderen of anders boeken houden.

8. Vlinder84

Ja, kon ik die 250 euro maar terug vorderen. Maar het is al 2 maanden geleden en dan kan het niet meer toch? En dan zou ik de boeken direct terug sturen. Ze heeft nog niet gereageerd op mijn mail, maar weet zeker dat ze het wle gelezen heeft! Ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik echt een geweldig mooi plan verwacht, anders krijgt ze haar geld alsnog niet voor die boeken.

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zou even checken op www.consuwijzer.nl als ik jou was! Wel handige site met advies en voorbeeldbrieven enzo...

10. Vlinder84

Thanks! Zoiets zocht ik. Kan zo gauw geen antwoord op mijn vragen vinden, maar wacht het even tot morgen af wat haar reactie is. Reageert ze verkeerd of helemaal niet, dan ga ik de mensen van consuwijzer even een belletje geven.

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    :confused: echt te wazig!

ik heb ooit een bank een stoel en een poef gekocht...
    bleek de bank beschadigd (stukje leer eraf)
    kreeg een nieuwe set, hier zaten andere (lees+lelijke) poten onder
    ik had alles al betaald maar weigerde de 2e geleverde poef terug te geven!

na een hoop geruzie met de eigenaar aan de telefoon heb ik nu 3 jaar later die poef en het beschadigde bankstel de stoel en de 2e poef nog steeds haha

de poef was 700 eurie waard na dat maakt weer een hoop goed hahaha

succes!

12. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    nog een tip!
    om te checken of ze je mail gelezen heeft: stuur nogmaals een mail via www.didtheyreadit.com , dan krijg jij bericht als ze de mail geopend heeft (en hoe vaak en hoelang deze heeft open gestaan etc.)
    zij weet hier niets van!

13. Vlinder84

Haha dat maakt zeker een hoop goed! En esther, da's een goed idee, ik ga er de volgende keer mee mailen.

14. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

15. Vlinder84

Nope... Ik ben student dus krijg sowieso gratis juridische hulp/advies mocht het nodig zijn.

16. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Vlinder84 , mag ik vragen wat je probleem is met je kat(ten)
    Zit ook al 18 jaartussen de katten, en om advies 250 euroies voor te vragen is rondom belachelijk.
    Vraag aan een dierenarts, kost je niks.
    ( Misschien kan ik je helpen... just for free)

17. Vlinder84

Het gaat om onze kater Biggy. We hebben hem vorig jaar uit het asiel gehaald omdat hij zo'n zielig hoopje was. Maar het zielige hoopje ontpopte zich als een ware draak! Het ene moment (gelukkig het grootste deel van de tijd) is hij echt heel lief. Maar hij is te gestrest en schrikt snel. En raakt dan geirriteerd waarop hij ons poes gaat aanvallen en heel hard gaat bleren 's nachts. Dit bleren doet hij slechts af en toe, ongeveer een week achter elkaar en dan weer weken niet. Maar het is wel echt dodelijk irritant want hij houdt me dan wakker. Echter, hij is elke dag opnieuw agressief tegen onze poes en blaast soms ook naar 'niets' zoals een kast of een hoekje met lucht... Hij krijgt cholodin, dit is een natuurlijke antidepressiva en dit helpt erg goed. Maar hij blijft die agressie houden en de poes is erg bang van hem. De hond durft niet eens uit z'n mand te komen als hij in de huiskamer is, zo zielig. Ik vind hem echt een geweldig beest en hij doet mij ook geen kwaad, maar mijn medebewoners willen van hem af. Hij staat nu op de wachtlijst van het asiel, maar ik vind het heel erg en wil hem het liefst houden. Dus daarom een gedragstherapeute ingeschakeld als laatste hoop zeg maar. Maar die leverde dus prutswerk... En wil 'm echt niet kwijt, maar hij is ook agressief tegen kleine kinderen en laat er nu net 1 onderweg zijn!

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Er bestaat ook zoiets als kattekruid (volgens mij heet het zelfs zo) wat je ook in vloeibare vorm kan kopen en katten worden daar heel relaxed/vrolijk van!
    Als je het op een kattespeeltje doet worden ze helemaal blij. Misschien ook nog een tip...?

19. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    want in princiepe sta je in je recht, en ik zou het nu al gaan aanvechten voordat je haar meer geld betaald.

20. Vlinder84

We hebben catnip, valeriaan en felliway... Catnip en valeriaan vindt hij heerlijk, dan gaat hij er helemaal in rollen en spelen. Maar felliway doet niks, net alsof hij het niet ruikt ofzo!

Scorpion, ik ga het e rook zeker niet bij laten zitten en heb haar verteld hoe ontevreden ik ben met haar diensten. Ben benieuwd hoe en of ze reageert. Maar beter voor har doet ze dit wel!

Deel Deze Pagina