Wanprestatie, toch betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Gezellig huisdier! :confused:
    Kattengedragstherapeute......moet niet gekker worden.
    Ben je niet gewoon besodemietert? :(
    250 euro, het is van de zotte...niet betalen dus.
    Maar goed, je bent wel een echte dierenvriend, knap hoor, bij mij was ie al lang weer retour asiel
    :rolleyes:

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    250 euro is volgens mij wel normaal! :confused:
    tenminste toen we zon therapeute om advies vroegen over onze hond zei zei ook dat dat 250 eurie kost!

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Als je dat met je eigen dochter nou maar niet doet als ze een keertje hard huilt....! :rolleyes:

Sorry hoor maar zoals jij erover praat klinkt het net alsof je het over een speelgoeddier hebt, geen levend wezentje... En daarom zitten alle asiels overvol!

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik zit te denken maar echt een goede sterke verklaarbare reden, is er niet voor, denk dat hij toen hij klein was, misschien geplaagd was door zijn soortgenoten of een hond, dat zou zijn agressie nog kunnen verklaren, als hij idd geplaagd is door andere dieren, is hij er waarschijnlijk zelf bang voor, maar om niet te wordne getreiterd treiterd hij hun.
    WAt kan helpen , zeg niet dat het zker weten helpt en ik informeer nog even in de dierenwereld in het rond, is je kat stoned maken met idd kattenkruid, hier wordt hij rustiger van, niet zo aanvallerig, pak dan een knuffelbeertje of iets dergelijke en leg het op zijn staart als hij aan het relaxen is.
    Als hij niet uithaald naar die knuffelbeertje betekend dat hij het niet merkt.
    Voor het probleem, een baby op komst (en kat agressief)
    Als je een pop heb thuis of een kennis van jou heeft een pop, leg die op bank (wel doen als de kat in huis is) Zoek op youtube ofzo lachende baby geluiden, huilende baby geluiden ect.
    Tenij je en pratende babypop kan krijgen is nog veel beter.
    Gewoon een aantal keren herhalen.
    En ook altijd , als bv de beide katten bij je zijn, of de aggressie kat en hond, aai de en met links, de ander met rechts, de hond geniet, de kat merkt dat, en voor je het weet knort hij vrolijk, ondanks dat de hond vlak bij hem zit.

Ik vraag nog even in de dierenwereld van mij rond, en bij opvangs en asiels, daar hebben ze ook gedragstherapeutes, en ook die kosten niks.
    Volgensmij heeft die vrouw je flink opgelicht (sorry dat ik het zeg)

5. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Vlinder, als ik jou was zou ik info aanvragen via de juridischehulp waarvoor jij in aanmerking komt!

En volgens mij hebben heel veel mensen geen flauw idee wat een kattentherapeut inhoudt.
    Het werkt vaak wel. Vaak ook bij andere beesten.
    Ik zit ook al 23 jaar tussen de katten en ik kan je vertellen dat er soms echt dingen zijn die ik nog niet wist.
    En om het nu als onzin af te doen... Beetje belachelijk.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb een andere therapeute over de vloer gehad voor 15 euro en zij heeft ons echt goed geholpen en gaf idd de tips die jij ook geeft alecia (ook een toekomst in de therapeuten hoek?!). En hij is echt al een stuk opgeknapt en is vaker lief dan stout. Ik ben idd gek op dieren, maar hij heeft helemaal een plek in mijn hart veroverd. Misschien juist omdat hij zo lekker eigenzinnig is! Maar zijn gedrag komt voort uit angst. Het is een asielkater, we hebben geen idee wat er met hem is gebeurt voor hij in het asiel kwam. Heeft een tijdje gezworven en heeft nog steeds last van verlatingsangst. In het begin volgde hij ons overal, liep zelfs mee de winkels in. Nu gaat hij gelukkig meer zijn eigen gang en ligt nu lekker in het zonnetje buiten. Ik heb wel veel informatie gekregen over katten en dat was mega interessant. Wij mensen halen zomaar een dier in huis en verwachten dat hij zich 'normaal' of 'fatsoenlijk' gedraagt. En dat doen de meeste dieren ook, ze zijn immers bij ons opgegroeit en aan ons gewend. Maar Biggy is een geval apart. Hij weet niet hoe het moet en gooit zijn instinct en het aangeleerde gedrag door elkaar en dat is voor ons maar ook voor hem verwarrend. En hoe etterig hij soms ook kan zijn, hij blijft wel mijn moppie...

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vraag anders om clomicalm bij je dierenarts. Dan zou je hem dit kunnen geven in een periode waarin hij erg aggressief en onrustig is. Is ook een anti depressiva maar niet natuurlijk.

9. Vlinder84

Heeft hij al gehad. Hij zat er al aan toen we hem kregen en ik vond hem er erg afwezig en triestig bij zitten. Hij leek net zo'n speelgoedhondje dat je wel eens in auto's ziet, met zo'n tikkend hoofdje. Hij was wel rustig maar zag er doodongelukkig uit! Dus terug naar de DA en die vond hem ook te lusteloos (en levenloos). Toen dus cholodin geprobeert en sindsdien is hij een stuk opgeknapt. Wilde weer spelen en kroelen en ging lekker naar buiten. Cholodin is een soort natuurlijke antidepressiva, er zitten alleen maar voedingssupplementen, vitamines en mineralen in. Blijkbaar mist hij die in zijn koppie, want toen we hem eraf haalden om t ekijken hoe hij zou reageren (wel afgebouwd natuurlijk) verviel hij meteen in het agressieve gedrag. Dus ik zweer erbij! Clomicalm is ook voor honden bedoelt en zonder therapie doet het wienig voor een kat, tenminste, dit was bij ons het geval. Maar cholodin kan ik echt iedereen met een constant mauwende of bv sproeiende kat aanraden!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    15 euro klinkt al veel schappelijker.

Fijn dat ze kon helpen. Het gaat je toch aan het hart zo'n diertje.

Ik geef ook wel advies ( niet over dieren, ;) ), maar daarvoor kun je niet meer vragen dan je ook echt levert.

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Nee vlinder84, geen therapeut voor dieren, veel levenservaring gehad, met zwerfkatten,asielkatten,oudere katten,kittens, noem maar op. Ik he zelf nu dus een zwerfkat in huis, is een schatje tegenwoordig, een herderpup en een vlinderhond verwaarloosd en mishandeld.
    Iedereen zij ook tegen mij , je trekt het niet, hij maakt je helemaal kapot..
    Zal je zeggen het is me kleine ukkie geworden, als ik egen hem zeg "mama boos"gaat die zielig kijken met een blik ben ik nou dan wel lief.
    Voor de rest help ik heel veel mensen met hun "probleemdieren"voor sommige is er geen hoop meer ,maar voor vele wel, een probleemdier hoeft geen probleemdier te blijven.

12. Vlinder84

Wij hebben ook altijd dieren gehad en de een was nog vreemder dan de ander, maar nooit zo erg dat het mij belemmerde. Gelukkig is hij de laatste weken echt veel liever en rustiger geworden. En dat terwijl het asiel zie dat hij 'onplaatsbaar' zou zijn en dat hij naar de wilde kattenopvang moest of maar moest gaan hemelen! Beide opties over mijn lijk he!

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Vele dieren krijgen van vele mensen de stempel "onbehandelbaar en onherplaatstbaar"op de kop gedrukt.
    Wij hebben al verschijnende honden gehad , 1 mishandeld en verwaarloosd, tegenwoordig een schatje net een schoothond van ruim 60 kilo. we hadden een hollandse herder pup, was waaks, te waaks, met gvolg, haar beetje getraind, ze leeft nu op een boerderij.
    Knagers ook al verscheidene gehad, chinchilla`s, konijnen, ratten, muizen.

Kan ook met trots zeggen dat 90 % na een maand al minder problemen heeft.

Deel Deze Pagina