lage temp

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moezel, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moezel

Moezel Lid

8 jul 2009
    28
    0
    0
    NULL
    zwolle
    #1 Moezel, 27 nov 2009
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
    hallo!

wie van jullie heeft bij zijn kindje ook wel eens een erg lage temp gemeten. mijn zoon (11,5 mnd)had gisteren 35,1 en net toen ik hem temp. had hij 35,5? wie heeft dit ook weleens gehad?
    ha zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik dus wel :)

groetjes

een stressie moeder :)

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hoe oud is je kindje? misschien iets warmer kleden? helpt ook niet altijd hoor sommige kindjes zijn gewoon koelbloedig.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gewoon wat warmer aandoen en evt een badje, maar het kan id geen kwaad. Lichaam is zelf in staat de lichaamstemperatuur te regelen!

4. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat toevallig dat je dit schrijft! Mijn dochter had voor een week of 3 geleden ook zoon ondertemp! 35,3, k zal er wel bij vertellen dat ze toen die nacht heel erg overgegeven heeft, maar ook toen we haar lekker warm hadden aangekleed, met een wollen dekentje bij ons in bed had gelegd was haar temp na een uur nog maar opgelopen tot 35,6. Ik vroeg me af of het kwaad kon, kwamen we bij de HA post (die wilde haar toch wel even graag zien) en die zei dat het wel vaker voorkomt bij kinderen. Het lichaam gaat dan op een "lager pitje" werken, dus t was niet schokkend, zolang je kindje maar alert is.

K vraag me trouwens nog steeds wel af of t niet slecht is zoon ondertemp... maarja k ga dat wel es vragen bij de huisarts of CB. Dus ja heir ook wel eens meegemaakt en je bent geen stresserige mama hoor ;), ik moest toen ik die temp zag gelijk aan de kraamweek denken, toen had mn meissie opeens ook maar 35,4 en toen was dat echt geen goed teken, maar ze zat ook tegen uitdrogen aan.... dus vandaar raakte ik nu ook in "paniek" heel logisch hoor ;)

Hopelijk knapt hij snel op, anders ff een lekker lruikje bij hem in bed, en zijn bedje voorverwarmen?!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het kan ook zijn dat je kindje ijzer te kort heeft. Dit had mijn zoontje namelijk. Misschien toch nog even overleggen met de huisarts.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje heeft altijd een ondertemp gehad en bleek 5 weken terug dat hij ijzer te kort heeft
    moet 3x per dag een ijzer drankje nemen
    en dan terug komen bij de kinderarts

7. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik heb mijn hele leven een lage temperatuur gehad (tussen 34 en 35 graden in). Pas toen ik ouder werd is dat bekeken en had ik een groot ijzer tekort. Nu is mijn temp vaak tussen 35 en 36 maar wat vooral scheelt is dat ik sneller warm word als ik uit de kou kom en minder moe ben.

Mijn moeder heeft zich heel lang schuldig gevoeld over het feit dat ze niet eerder naar een dokter is gegaan met mijn temp. Maar vroeger letten ze daar niet zo op als nu. Misschien toch even lang de huisarts als het aan blijft houden.

Deel Deze Pagina