Hoe doen jullie dat met 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze zoon (ons 2e kindje) is bijna 17 maanden en lijkt over te willen gaan naar 1 slaapje. Echter de ochtenden houdt hij niet zo lang vol en is om 10:30 echt al moe. Als ik dan onderweg in de auto ben, valt hij rond die tijd vaak in slaap. Als ik hem rond die tijd in bed leg, slaapt hij vaak zo'n 3 uur. Lunchtijd slaat hij dus over en dus eet hij heel laat zijn lunch. Onze dochter heeft continurooster en is om 14:15 elke middag (behalve de woensdag) uit. Het wil nog wel eens voorkomen dat ik hem na 3 uur slaap echt moet wakker maken omdat we anders te laat komen voor school. Maar hij moet dan natuurlijk ook nog eten.... Hoe doen jullie dat? Langer wakker houden gaat echt niet en eigenlijk is hij tegen 17:00 alweer heel moe, maar dan moet hij nog even voor hij naar bed gaat. Hij is elke ochtend tussen 6:30 en 7:30 wakker btw

Hoor graag jullie ervaringen over 1 slaapje overdag en hoe jullie dit aanpakken met slaaptijden!

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Wat ik in die tijd vaak deed was hem om 11.00 op bed leggen en uiterlijk 14.00 er weer uit. Als hij nog langer sliep, zo af en toe, en het was al 14.30 (dan moet ik naar school toe), dan zorgde ik voor een gesmeerde boterham, en at hij die in de auto op.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier zit ze al een aantal maanden op 1 slaapje (15 maanden). Ze gaat gewoon naar bed als ze moe is, dat is als ze ongeveer 4,5 uur wakker is en varieert van 11 tot 13.30 uur (soms is ze 's ochtends heel vroeg wakker en soms slaapt ze uit). Lunchen doen we na haar slaapje, want ervoor eet ze niet goed brood. Haar schema is:
    Wakker, borstvoeding, 1 boterham