stress en nog 4 weken te gaan

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Jalou, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Pff, dit zit mij nu al behoorlijk dwars en ik wil het gewoon even kwijt.

Ik werk als teamleider in het ziekenhuis en heb dus een redelijk verantwoordelijke baan. Het was een duo baan met een mede teamleider, maar zij is helaas vorige week met ontslag gegaan.

Er komt op dit moment zoveel op mij af! Er gebeurt een hoop op de afdeling en het meeste is ad hoc en niet leuk voor de medewerkers. Zo gaan er per december 4 collega's met ontslag.

er is dus veel gemopper op de afdeling. Er is veel goodwill naar mijn kant en ik heb lieve collega's, maar ik heb het gevoel dat er meer werk op mij af komt en dit terwijl ik nu juist een beetje wil gaan afbouwen en overdragen.

Net heb ik een teamvergadering gehad en heb gewoon de hele weg naar huis gehuild omdat ik zo gefrustreerd was. Ik werk me uit de naad en niets lijkt iets uit te halen!

De gedachte passeert weleens dat ik gewoon per direct mijzelf ziek meld en dat ze het maar bekijken, maar dat is mijn eer te na.
    Had ik maar een baan zonder verantwoordelijkheden:(

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

uhh als het je teveel is is het klaar!! meld je maar ziek al is het voor een paar dagen, laat ze het maar even van bovenaf! ik bedoel niet je collega's dus .. maar jij bent niet in je eentje verantwoordelijk voor een hele afd. het is ook niet alleen jouw probleem dat er 4 medewerkers uitgaan.
    Ik snapheel goed dat je je best doet en het toch de hele dag door je hoofd gaat, maar jij hoeft dit niet alleen te doen..

3. michele25

michele25 Fanatiek lid

Apr 5, 2010
    4,657
    1,778
    113
    Female
    ik ga mee in de reactie van mimi. op een gegeven moment is het klaar. jij hoort te genieten dalijk, en niet onbezorgt te stoppen met je werk voor een tijdje. dat er met ontslag gaan is niet jou probleem!
    jij ben hoogzwanger en kunt momenteel niet meer doen als je lichaam toelaat. nog 4wk meid, dan kun jeje rug even toekeren en laat ze het maar fijn even zelf uitzoeken in die tijd. tot die tijd kun je niet meer doen als je eigen werk. je hebt een lichamelijke belasting nu.

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hier moet je mee oppassen hoor, je hebt nu plotseling heel veel verantwoordelijkheid gekregen en al die werkstress kan leiden tot vroegtijdige weeen, harde buiken, verhoogde bloeddruk (wat mij dus allemaal overkwam, maar ik zag er geen kwaad in), en in het ergste geval vroeggeboorte. Dat moet je niet onderschatten.

Praat eens met je leidinggevende, dat dit zo niet verder kan en je juist moet afbouwen en je taken overdragen, dat jouw en je baby's gezondheid in gevaar komen. Draait dat gesprek op niets uit, meld je dan ziek, contacteer je bedrijfs/arbo-arts en je huisarts/verloskundige.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou oppassen met stress,
    het kan inderdaad voor een vroeggeboorte zorgen.

6. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Meiden, jullie hebben allemaal gelijk. Ik moet me veel meer gaan distantieren en en gaan overdragen. het is klaar zo, er moet een knop om! Het doet me goed om jullie reacties te lezen. Bedankt!!!!

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

goed zo!!
    ben blij dat je er wat hebt!
    veel succes met regelen enzo

8. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als teamleider ben je wel verantwoordelijk voor je hele afdeling vind ik. Wat echter niet betekent dat je alles maar hoeft te accepteren en zelf moet doen.

Het is jou taak om meerdere dingen af te gaan geven zodat het straks wel opgelost is. en je nu tijd hebt om je bijv bezig te houden met ontslag van die 4 want dat is iets wat je niet aan andere over kunt laten vind ik persoonlijk. Maar een hoop andere dingen kun je vast wel delegeren naar andere medewerkers of collega teamleiders. Niet meest ideale situatie, maar ja dat is het nooit.

Beter nu aan geven dat je extra hulp nodig hebt dan straks naar je team aan geven dat het je helaas niet gelukt is alles tijdig af te kunnen geven want dat is wel je taak als teamleider vind ik.

Bedoel het allemaal niet bot hoor. Maar werk zelf in het ziekenhuis en heb al vaker mee gemaakt dat teamleiders/unithoofden iets niet deden ivm ziekte/vakantie ofzo en dat wij op de werkvloer met de gebakken peren zaten.

Zoals ik al zei je hoeft het niet zelf op te lossen, als je maar tijdig meedenkt naar ideƫen hoe het door anderen opgelost kan worden zodat jij niet met de stress zit. Want je kindje is wel ff het belangrijkste!!

Share This Page