Hier is het boven30 graden.... morgenochtend zal het op de slaapkamers van de kinderen33 graden zijn... daar gaat de zon op en het zal dus ook elke dag een beetje warmer worden omdat het niet afkoelt. Ramen hoef ik dus oom niet open te zetten want het koelt helemaal niets af.. Beneden is het overigens 27 graden... dus ik probeer alles zoveel mogelijk dicht re houden overdag. En ook binnen te blijven, anders wil mijn peuter graag dat ik de hele dag met hem ga stoepkrijten in de tuin, hem 600000x in en uit een bad til, rondjes met hem rijd op zn auto e.d
Dus dit. Hier is het trouwens tussen de 30 en 38℃ al sinds een week. En dat blijft nog wel even. In het hele land. Woon in Frankrijk
De hitte kan voor een zwangere toch wel belastender zijn lijkt mij. En nee, ik blijf ook niet thuis, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen echt niet goed kunnen worden van die hitte. Helemaal als je al meerdere kwalen erbij hebt, wat zomaar zou kunnen als je ergens in de 30 weken zit. En ik lees dat er overdag veel voor comfort gekozen wordt thuis, je kan op je werk nou eenmaal niet in je opblaaszwembadje gaan zitten.
Het is ellende! ik ben normaal al ziek van de warmte maar in zwangere toestand is het echt ellende Dus ik lees even mee, mocht iemand de gouden tip hebben haha Hier is het vooral zo weinig mogelijk doen (ik sta nu al te koken voor vanavond haha), mobiele airco op de slaapkamer (die idd helaas teveel lawaai maakt om aan te laten staan) en douchen .. Wat btw wel heel lekker is; ik heb nu een doucheschuim die naar citroen ruikt..koelt lekker af!! Verder maar gewoon accepteren dat er niks anders opzit dan de warmte uitzitten haha, maar moet zeggen; Heb er wel eens charmanter bij gezeten
Heb een rotnacht gehad. Ik heb de airco aan laten staan (teringherrie) maar zodra ik hem uitzette was het alsof de lucht als een dikke stof achter mijn keel bleef haken. Bye bye nachtrust. Dus dat ding aan laten staan en het was enigszins dragelijk. Maar toch werd ik vanochtend drijfnat wakker. Bah. Stond om 6 uur al onder de douche, was er zo klaar mee. Toen wel even lekker koel, tot ik de kinderen naar school bracht. Ik kwam een uurtje geleden thuis en ben nog steeds niet afgekoeld.
Koude dingen zijn wel heel lekker maar hier krijg je het juist warmer van. Juist een hete douche nemen zorgt voor verkoeling erna. En thee drinken ipv ijskoud water. De poriën slaan dicht dus je kan je warmte na de koude douche niet kwijt. En met koud eten krijg je dat de energie die het kost om het weer warm te maken in je buik, je meer verwarmt dan koelt. Warm drinken kost je lijf veel minder energie en je poriën gaan eerder open.
Ik douche ook niet koud. Je krijgt het daar inderdaad warmer van. Maar van een warme douche ook net zo goed. Het best is een lauwe douche. Daar koel je wel van af.
Bedoel met heet natuurlijk een temperatuur die je hebben kan. Lauw werkt bij mij dan niet. Moet wel warmer zijn dan mijn lichaamstemperatuur.
Zo minnnnnnn mogelijk doen! Bah, bah. Ik kan zo niet tegen die warmte. Mijn geluk bij een ongeluk is dat ik niet hoef te werken (Contract niet verlengd) maar toch voel ik me verplicht om wat dingen te doen met mijn dochter. Gister al de hele dag buiten in het zwembadje gezeten.
Hier ook niet uit te houden. Binnentemp wordt 28/29 graden en dan 's avonds komt de zon er op achter, geen doen. Gordijnen dicht helpt niet en we hebben geen diepvries of airco. Heb zojuist een ventilator even weg laten zetten in de stad, hopelijk gaat dat een beetje verkoeling geven. Ik kan beter op kantoor zijn, serieus, daar staat de airco aan. 's nachts slaap ik gewoon in een onderbroek en weet ik uit ellende niet waar ik het moet zoeken. BAH, deze benauwdheid hoeft van mij niet (wij kunnen ook nog eens niet super veel luchten in huis dus alles tegen elkaar open zetten is er niet echt bij
Slapen in ondergoed is trouwens niet aan te raden vind ik. Een hele luchtige tshirt/nachthemd is echt fijner omdat je niet zo klam van het zweet wordt. Ook overdag eigenlijk. Ik ga niet naar buiten en gelukkig is de woonkamer nog goed te doen omdat daar de zon niet schijnt. Verder kleed ik me luchtig, af en toe een lauwwarme douche en veel fruit en salades etc. Ik probeer niet te koud te drinken want dat werkt averrechts heb ik het gevoel.
Maar bedoelde ook dat ik denk dat niet zwangeren ook best veel last van de hitte hebben, kunnen ook bijna flauwvallen. Hoewel ik best snap dat wanneer je op het eind loopt het geen pretje meer is
Ik heb sinds net een ventilator en wat heerlijk! 's ochtends sta ik rond 5.30 op (ik ben dan altijd ook al wakker) en dan zet ik lekker de ramen achter open. Héérlijk!
Ik werk in de thuiszorg en het was wel ff afzien hoor vanmorgen met mensen douchen. Heb mn jasje uitgegooit en gwn in mn tuniek verder gegaan. Heb er wel meer last van als niet zwanger hoor want heb dat nog nooit gedaan haha. Verder veel binnen zitten en weinig doen. Helaas voor mij moet ik nog 3 ochtenden werken deze week.
Hier heeft het heel erg geholpen om vroeg op te staan. Ik heb alles tegen elkaar open gezet en het is binnen van 24 graden naar 17,5 graden afgekoeld! Heeeerlijk! Meteen maar even het huishouden gedaan zodat ik de rest vd dag daar niet meer aan hoef te denken!
Heerlijk Hollands topic dit Lekker 'klagen' over het weer. Maar snap het wel hoor, heb er zelf ook veel meer last van dan normaal. En dan zit ik nog aan de bètablokkers ook die het afkoelen helemaal moeilijk maken. Maar zoals al gezegd is, eigenlijk is koud drinken niet het handigst. Beter is om (lauwe) thee te drinken. Dat kost je lijf minder energie om weer op te warmen in je buik. Verder lekker in de ochtend alles in huis open zetten rond 09.00 uur alles weer dicht doen. Gordijnen/rolluiken/zonneschermen naar beneden en vooral niet gaan stofzuigen of met warm water in de weer binnen in huis. Maar het beste is natuurlijk om naar het zwembad te gaan en daar te vertoeven of een badje in de tuin hebben! Heerlijk!
Hahaha klagen over het weer hoort er wel een beetje bij . Zeker als de warmte binnen blijft hangen, je niet goed alles tegen elkaar open kunt zetten, geen buiten hebt en de zon op je appartement staat, dan is het gewoon super benauwd!
Ooohh ja hoor... de volgende hete dag! Wat een ellende! Mn handen zijn ondertussen zo opgezwollen dat Mn handen aanvoelen alsof ik zon bandje om Mn arm heb zitten voor bloedprikken, Mn voeten gloeien 24/7 als een gek! Pfff ik ben er klaar mee!