Hallo dames, Ik ben op zoek naar de beste tip voor de gebarsten lippen van mijn zoontje. Hij heeft al een hele poos last van zijn onderlip. Ik ben ervoor bij de huisarts geweest en toen kreeg ik hydrocortison crème mee. Dat hielp idd wel goed maar steeds als het weg is en ik stop met smeren dan drie dagen later heeft hij er weer last van. Ik wil die crème niet blijven smeren want het is toch een hormooncreme, dus een medicijn en daar ben ik niet zo van... Nu helpt het ook niet erg mee dat hij constant zijn mond afveegt met zijn mauw. Ik krijg het hem niet afgeleerd. Dus ik zoek nu de tip om zijn lippen beter te maken. Dit mag een "uit grootmoederstijd" tip zijn of gewoon een wonder crème uit de winkel. Ik ben bereid om alles te proberen, ik vind het zo zielig. Gister ging ik hem halen bij de BSO en echt zijn mond leek wel dracula, allemaal sneetjes met bloed eraan. Gelukkig hadden ze er daar vaseline op gesmeerd heel dik... Ik heb ook purol in huis en dat smeren we meestal als het na de hyrdocortison er weer goed uitziet, maar dit lijkt niet genoeg te werken.
Ze zeggen dat "scrubben" met een zachte schone tandenborstel over je lippen en ze daarna insmeren werkt. Ik zit met hetzelfde probleem hoor.. super droge lippen. Dr Swaab lippenbalsem werkte bij mij vroeger ook goed
nivea creme uit de grote blauwe pot. Hier elke avond totale insmeer (dochter vind dit enorm leuk): lipjes, mondhoeken, vingertjes, droge plekjes. Is ook niet giftig als ze het oplikken (man is chemicus en die zegt dit). En nog lekker goedkoop ook
Gewoon wat vaseline erop. Voor mezelf zweer ik bij blistex, wat beters is er niet . Voor de kindjes vind ik dat wat te agressief .
O meid...stop met Purol Echt dat is het slechtste wat je erop kunt smeren Gewone vaseline zonder toevoeging is echt het beste. O Purol maakt het alleen maar erger.... stoppen hoor. Mijn huisarts heeft eens laten zien wat het kan doen met de huid...