Hallo dames, Ik ben op zoek naar de beste tip voor de gebarsten lippen van mijn zoontje. Hij heeft al een hele poos last van zijn onderlip. Ik ben ervoor bij de huisarts geweest en toen kreeg ik hydrocortison crème mee. Dat hielp idd wel goed maar steeds als het weg is en ik stop met smeren dan drie dagen later heeft hij er weer last van. Ik wil die crème niet blijven smeren want het is toch een hormooncreme, dus een medicijn en daar ben ik niet zo van... Nu helpt het ook niet erg mee dat hij constant zijn mond afveegt met zijn mauw. Ik krijg het hem niet afgeleerd. Dus ik zoek nu de tip om zijn lippen beter te maken. Dit mag een "uit grootmoederstijd" tip zijn of gewoon een wonder crème uit de winkel. Ik ben bereid om alles te proberen, ik vind het zo zielig. Gister ging ik hem halen bij de BSO en echt zijn mond leek wel dracula, allemaal sneetjes met bloed eraan. Gelukkig hadden ze er daar vaseline op gesmeerd heel dik... Ik heb ook purol in huis en dat smeren we meestal als het na de hyrdocortison er weer goed uitziet, maar dit lijkt niet genoeg te werken.
Ze zeggen dat "scrubben" met een zachte schone tandenborstel over je lippen en ze daarna insmeren werkt. Ik zit met hetzelfde probleem hoor.. super droge lippen. Dr Swaab lippenbalsem werkte bij mij vroeger ook goed
nivea creme uit de grote blauwe pot. Hier elke avond totale insmeer (dochter vind dit enorm leuk): lipjes, mondhoeken, vingertjes, droge plekjes. Is ook niet giftig als ze het oplikken (man is chemicus en die zegt dit). En nog lekker goedkoop ook
Gewoon wat vaseline erop. Voor mezelf zweer ik bij blistex, wat beters is er niet . Voor de kindjes vind ik dat wat te agressief .
O meid...stop met Purol Echt dat is het slechtste wat je erop kunt smeren Gewone vaseline zonder toevoeging is echt het beste. O Purol maakt het alleen maar erger.... stoppen hoor. Mijn huisarts heeft eens laten zien wat het kan doen met de huid...
Als ik droge gebarsten lippen heb dan doe ik er boter/roomboter op het goedkoopst en altijd in huis en het werk prima.
rosebud salve al 115 jaar de beste, ik en vele met mij vinden dit DE oplossing zelfs te gebruiken voor luieruitslag, ellebogen, etc met 1 potje doe je echt superlang Rosebud - Lippenverzorging - The Original Salve
Lipbalm van Jacob Hooy is het enige dat bij mij helpt, is te koop bij redelijk wat natuur/gezondheids winkels. S avonds voor het naar bed gaan een flinke laag honing worden lippen ook zachter van maar ja dat is overdag natuurlijk niet zo fijn.
Voor sommige mensen kan het juist een ergere huiduitslag geven. Met rare ontstekingen. Ja ik wist het ook niet maar mijn huisarts vertelde dit. En dat waren ook best heftige reacties. Er zit een stofje in waar niet iedereen tegen kan. Ook kan het verslavend werken. Dus dat je niet meer goed zonder kan. Ik gebruik het zeker niet meer.
Dank jullie wel voor de snelle reacties! Ik ga vanavond eens de honing proberen, die lees ik meer op internet. Verder zal ik stoppen met purol en zal eens uierzalf gaan kopen vandaag. Blistex vind ik zelf ook altijd fijn maar die tintelt zo erg op je lippen, ik weet niet of ik dat mijn zoontje aan kan doen. Het ziet er zo zielig uit....
Hier werkt purol ook het beste voor gebarsten lippen.. Heb het niet vaak dus gebruik het ook niet vaak, maar tis altijd binnen een paar dagen over.
Ja stop met Purol want als ik het zo lees werkt dat voor hem juist niet. Misschien kun je via de huisarts nog een goede vette creme krijgen ( geen hormoon) Ik heb zelf een hele goede vette creme ( met vaseline) gekregen en dat werkt bij mij heel goed. Ik ben helaas bekend met uitslag, zeer droge huid en eczeem.
Gewoon Vaseline, ook voor zoontje. Zelfs aan kids in mijn klas geef ik het soms, due krijgen er thuis dan niks op, vind ik zo sneu. Zitten ze met pijn op school....
Dat gebruik ik ook bij mijn dochter, ze heeft een droge huid, zit bij kleuren en knippen met haar tong uit haar mond te werken en dan de vrieskou verkouden, en twee keer schminken bij de bso..... Ze zag er uit..... Van op haar neus tot haar kin en beide wangen met een extra schrale plek onder haar onderlip was ze helemaal rood met kleine bobbeltjes en velletjes.... Een paar dagen 3keer per dag met bepanthen smeren en het is enorm opgeknapt, nu een week verder is het weg en onderhouden we het.