Hallo dames, Vannacht heb ik zoiets raars meegemaakt.. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken, ik denk het gewoon even bespreekbaar maken en zien of er meer mensen zijn die zoiets meegemaakt hebben... Ons zoontje slaapt al lang op zijn eigen kamer in zijn eigen bedje.. Nu heeft hij voorkeurshouding dus gaan we altijd voordat we zelf naar bed gaan nog even bij hem kijken. Hiervoor doen we natuurlijk de grote lamp niet aan. Dat zou hem alleen maar wakker kunnen maken en zonder licht kunnen we het ook prima zien.. Dus wij hebben dat gedaan en zijn naar bed gegaan. 'S nachts om 03.00 begon hij ineens te huilen.. Uit het niks.. Ik uit bed en naar zijn kamer, tot mijn grote verbazing zie ik dat de grote lamp aan staat! Ik snap dat hij daarvan wakker is geworden.. Ik heb hem getroost en de lamp weer uitgedaan, waarna hij gelukkig weer lekker is gaan slapen.. Maar HOE kan dit? De knop van de lamp was ook echt aangeklikt.. Dus het kan niet een of andere storing geweest zijn. Verder kan er niemand in die kamer komen (huisdieren enzo niet) want de deuren zitten allemaal dicht.. En Mees kan er zelf natuurlijk niet bij Iemand die ook eens zoiets heeft meegemaakt? Of is het gewoon.. toeval ofzo?
Miaschien zat de schakaar niet helemaal goed uit waardoor ie aan is geschoten.. Geloof niet dat er spoken waren hoor
Misschien heb je toen je bij die kleine was slaap wandelend toch zelf die lamp aan gedaan. Of je man. Zeg er gelijk even bij ben een nuchter persoon en geloof niet in abracadabra.
@Sam20, als de schakelaar niet goed had gezet, had het dan niet veel eerder moeten gebeuren? Die lamp ging om 19.30 uit omdat hij ging slapen.. En om 03.00 werd hij wakker van het licht @Bosi333, volgens mij niet.. Ik heb niet echt goed gekeken want ik moest vroeg op om te aan werken @knap130774, we hebben allebei de lamp niet aangedaan.. ik heb het mijn man nog gevraagd.. Nou ben ik zelf op zich ook wel een nuchter persoon hoor, maar ik vond dit zo apart.. Wil niet gelijk zeggen dat er 'geesten' zijn. .Want ik weet ook niet of ik dat geloof
Misschien automatisme om de lamp uit te doen maar heb je hem in plaats daarvan aangedaan toen je zijn kamer uit ging?
hadden wij met onze overloop lamp ook. Drukte je het knopje in ging hij soms niet aan. Het knopje stond echter wel aan. Een paar minuten/uur later ging hij dan soms alsnog aan. Zal aan de bedrading of aan het lampje liggen. Zo had ik een keer dat ik 100% zeker wist dat hij uit was toen ik weg ging en hij stond aan toen ik thuis kwam. Probeer het eerst eens met een ander lampje als het vaker voor gaat komen. werkt dat niet dan moet je even checken of de bedrading wel goed aansluit.
meegemaakt, ja hoor gisternacht werd ik wakker omdat de douche aanstond om 1 uur snachts. ging nog zitten luisteren in bed, dacht huh de douche ? toen ik ging kijken was de douche helemaal niet aan ook vreemd. Maar ik zou ook even de ramen etc gechecked hebben op inbraak, of misschien inderdaad in plaats van uit, aan geklikt toen je uit het kamertje gelopen bent
ja hoor, een aantal keren, niet op de babykamer, maar "gewoon" als ik aan het werk was of zo. Toevallig maandje terug nog. Ik had beneden in de gang de staande lamp staan met zo'n klikschakelaar aan de draad zeg maar. Ik loop van boven naar beneden en ineens hoor ik klik, lamp uit, dus ik zeg een beetje boos tegen mijn zoon, doe die lamp eens aan, ik zie niks zo, en die komt uit zijn slaapkamer, was dus niet eens in de buurt van die lamp. Misschien niet goed ingeklikt gehad, maar ja, ik hoorde duidelijk de klik, vreemd, maar maak me er niet zo heel druk over.
Ach ik maak zoveel van die vage dingen mee.. Lampen die ineens aan of uitgaan, de voordeur bel die ineens een heel ander deuntje speelt dan normaal en dat er gewoonweg niemand voor de deur staat, kleerhangers die in de kast ineens als een gek beginnen te bewegen, magnetron die ineens aanspringt.. Onze dochter die ineens tegen iemand praat etc. Ik geloof wel wat er iets is en maak me er niet zo heel druk om eigenlijk..
Ja! Wij hebben zo'n 'touch lamp' die bij aanraking wisselt tussen uit en 3 dimstanden. Die begint sinds een week ook een eigen leven te leiden. Zit ik midden in de nacht te voeden, gaat-ie ineens fel, dan uit. Zit ik in het pikkedonker.. Dit nu meerdere malen, dus totdat we een andere lamp hebben, alleen nog aan/uit met de stekker. Gelukkig ben ik vrij nuchter, maar ik kan me voorstellen dat er mensen gillend weggerend zouden zijn...
Oh nee, ik maak me er ook niet druk om.. ik vind het alleen zo apart.. De ramen en deuren waren allemaal wel nog gewoon dicht trouwens, en de laptop ed was allemaal gewoon nog in huis (en we wonen 2 hoog in een flat) dus ik denk niet dat er ingebroken is.. De lamp heb ik niet aangeklikt toen ik naar hem toe ging in de nacht want we hebben van die ruiten boven de deuren en ik kon vanuit de woonkamer al zien dat de lamp brandde.. Dus ik heb het niet zelf gedaan..
+1 Ik heb zelf al veel onverklaarbare dingen meegemaakt/gezien Maar dat is natuurlijk waar je zelf in geloofd. Ik denk dat je eerst zn dingen mee moet maken voordat je het zelf gelooft
het kamertje van mijn jongste dochter, daar gebeurde wel eens wat. Inmiddels ligt ze al 2 jaar bij dr zus op de kamer. 1e voorval midden in de nacht krijsen gillen, nee niet doen wil niet wil niet, kom op dr kamer, zat ze helemaal panisch tegen de kant van der bed aan...heel angstig. Maar ja dan denk je nog tja kan gebeuren, eng gedroomd of zo. tweede voorval, ik leg haar smiddags op bed, en zie in mijn ooghoek iets bewegen, dus ik kijk die kant op wordt het inene heel koud op die kamer en zie ik het gordijn indeuken zeg maar of er iemand tegenaan ging staan...en even later hing het gordijn weer goed. en was de temperatuur ook weer aangenaam. De deur van die kamer gaat altijd vanzelf dicht, zelfs al kom je er niet aan... Laatste voorval , toen sliep ze er overigens al lang niet meer. Er staat een houten poppenhuis waar een dik stevig dak op zit. Wij waren met zijn 3en naar de camping maar mijn man moest nog werken, dus die sliep nog 1 nacht thuis Snachts een hele harde klap, manlief te moe om te gaan kijken. Volgende dag kijkt hij even alles na wat er omgevallen zou kunnen zijn, komt hij op die kamer ligt dat hele poppenhuis in elkaar. Het dak in 2 stukken, en alles wat er in stond lag door de kamer heen.. Heel raar...en moet er ook bij vermelden dat onze meid er ook nooit goed heeft geslapen, huilde heel veel, en ze is bij haar zus gaan slapen en ze heeft nooit meer gehuild. Maar ik moet wel zeggen dat ik niet bang voor ben hoor. Maar ik verdiep me er ook niet in.
En zelfs dan kun je het niet geloven. Ik zou geen oog meer dicht doen. Iets waar ik zelf altijd aan denk en bang voor ben is een stukje wat ik in een horrorfilm zag. De film Insidious. De moeder hoort opeens een stem van een geest door de babyfoon die op de babykamer staat. Brrrrr.