Nog eens een vraagje over eetschema's/flessen en hapjes... Mijn zoon is nu dik 6 maanden. Hij krijgt dus groente en fruithapjes. Het CB adviseerde mij ook om pap te gaan geven (gewoon vanaf een bordje) en ook kon ik hem een heel groot potje groenten gaan geven (die 6 maanden potjes). Maar in godsnaam, hoe moet ik dit nu in mijn schema van nu in gaan bouwen? Ik doe nu: 7.00u fles 11.00u fruithapje (zo'n klein potje) 12.00u fles 15u groentehapje 15.30u fles 19.30u fles Gisteren heb ik hem dus om 15u een groentehapje gegeven van 6 maanden en dit heeft hij helemaal opgegeten. Ik heb hem daarna geen fles meer gegeven, hij viel ook in slaap. Maar rond 18u werd hij wakker en had hij honger. Ik wist niet of ik hem dan alweer een fles moet geven, want hij krijgt ook al rond 19.30u een fles (dan zou er maar 1,5u tussen de flessen zitten). Ik heb het toen maar gerekt tot 19.30u. (maar verliep erg moeizaam). Nu vraag ik me af hoe ik dit nu moet aanpakken? Ik kan hem bijvoorbeeld wel rond 11u pap gaan geven ipv fruit. Dan valt de fles van 12 weg en kan ik hem eventueel nog wat fruit geven? En moet ik na een heel groentehapje (groot potje) nog een fles aanbieden??? Laatste vraag wat is een goed tussendoortje voor een kindje van 6 maanden? Ik had liga's gekocht maar hierop staat dat deze alleen gebruikt mogen worden om pap mee te maken.... Ik neem aan dat ik hem deze niet mag even om op te sabbelen? Of heb ik dan de verkeerde gekocht... Bleh... ik kom er maar niet uit...Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik zou het denk ik als volgt doen: 07.00 fles 11.00 fruit 12.00/12.30 pap want dit vervangt namelijk een fles en dan bouw je hem een beetje als lunch in 15.00 fles 17.00 groente 19.30 fles Ik denk dat ik het zoiets zou doen, maar ik ben überhaupt niet zo van de strakke schema's dus hier is het gewoon hoe de dag loopt Oh en tussendoortje zou ik hem gewoon lekker aan een cracotte ofzo laten sabbelen
Bedankt! Zoiets had ik ook in gedachte maar op één of andere manier kwam het er maar niet uit hahah Ik ben ook niet van de té strakke schema's, maar vind het wel fijn als ik 's avonds in ieder geval rond 19.30u uitkom. Verder maakt het me ook niet zo heel veel uit. Cracottes? Kan hij die al eten met 6 maanden? Bestaat er dan geen gevaar dat hier stukken afbreken? Ik eet ze zelf ook vaak, dus heb ze wel altijd in huis. Ik weet het niet hoor - misschien ben ik te bang - maar een liga die "smelt" zeg maar meer...
Wij hebben bij c1000 van die biologische maisknabbels gehaald. Die zijn vanaf 6 maanden en smelten echt in de mond. Is van het merk bio. Mn kleine vind het heerlijk
Ik zou de pap gewoon om 7.00 uur geven..pap uit een bordje is een heerlijk ontbijt. Tussendoortjes hadden we nog niet veel omdat we met 6 maanden pas dmv rapley zijn gaan bijvoeden en daarna brood geintroduceerd hebben dus met een maand of 8 pas. Maar met 6 maanden als tussendoortje: soepstengel, rijstewafel, cracotte, stukje komkommer die liga's mag je ook zo geven hoor maar zit enorm veel suiker in.
Mijn zoontje zijn schema: 7:00 Fles 210/7 en 2 schepjes rijstebloem ( vanwege zijn reflux) 9:00 Fruit potje van 6mnd 11:00 Fles 210/7 2 schepjes rijstebloem 15:00 Fles 210/7 2 schepjes rijstebloem 17:00 Groente potje 19:00 Fles 210/7 2 schepjes rijstebloem Je kan in plaats van gewoon pap ook een pap fles geven. Ik denk dat het dan het makkelijkste s ochtends is.
Bedankt voor de tips! Mijn zoontje krijgt ivm de reflux al nutriton in de fles. 's avonds geef ik hem 3 schepjes rijstebloem in de fles, soms 's morgens ook. De pap is om hem zeg maar één fles af te leren. Vandaar dat ik het hem vanaf een bordje wil gaan geven. Dit moet volgens CB later (bij 7 maanden ongeveer) vervangen worden door een boterham. Ik durf het niet aan om hem om 7.00u al de pap te gaan geven, omdat hij bij het wakker worden echt meteen honger heeft en als ik dan ook die pap nog moet gaan maken... (haha wel een beetje eigenbelang hoor). Ik ga ook eens voor die maisknabbels kijken Krijg je ze toevallig bij de jumbo?
Zijn dat die maisboogies? Verkopen ze die bij de C1000? Dat zou mooi zijn heb ze van de negenmaandenbeurs en ze vallen goed in de smaak.
Ik zou het zo doen: 07.00 uur pap 10.00 uur fruit 12.00 uur fles 15.30 uur fles 17.30 uur groentehap 19.30 uur fles Op deze manier, ga je in ieders geval al naar 2 hoofdmaaltijden op een dag toewerken (pap: ontbijt en groentehap: warm eten), straks ga je om 12.00 uur brood bijgeven, en dan zit je al aan 3 hoofdmaaltijden.
Ons meisje is ook ruim 6 maanden en heeft ook reflux. Dit is ons schema en dat gaat super goed! 7.30 bordje pap 10.00 fruit 12.30 fles 17.00 groente 19.00 fles Ons meisje slaapt veel in de middag, dus echt een tussendoortje krijgt ze niet. Mocht dat minder worden, dan wil ik haar een broodkorst geven.