Zwanger willen worden! Tips?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muurbloempjexo, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Hai allemaal!
    Vorig jaar maart gestopt met de pil na 11 jaar pil gebruik. In Oktober hebben we besloten om te beginnen aan ons eerste kindje.
    Zojuist is mijn menstruatie door gekomen. We zijn nu een half jaar bezig. Elke maand voelt als een grote teleurstelling, iedereen om me heen is binnen no time zwanger. Ik weet dat een half jaar nog niks is en er mensen zijn die er veeel langer mee bezig zijn. Maar ik ben zo erg onzeker dat het nog niet gelukt is.
    Iemand eventueel tips of ervaringen om te delen?
    Liefs

2. Nova1986

Nova1986 Actief lid

25 mei 2020
    253
    101
    43
    Vrouw
    Frustrerend en verdrietig als je ongesteldheid weer door komt i.p.v. een positieve zwangerschapstest. Bij mijn eerste duurde het 2 maanden, bij de tweede zwanger na ronde 8.

Een half jaar is idd nog niet lang, gemiddeld staat er geloof ik een jaar voor. Maar dat soort berichten maken het wachten er niet makkelijker op ;)
    Qua tips, ik weet niet of je een ovulatietest gebruikt? Natuurlijk goed om te weten wanneer precies je eisprong is. Minderen met koffie en alcohol. Maar verder blijft het gewoon een lucky shot.
    Succes!

3. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Ik gebruik geen ovulatie testen, omdat ik een heel regelmatige cyclus heb en mijn eisprong altijd wel voel.

2 maanden geleden, 6 dagen voor NOD, heel kort bloedverlies gehad, dacht echt nu ben ik het. Maar werd helaas toch ongesteld. Elke keer hoop ik dat het misschien toch iets is geweest. Maar weten doe je dat nooit helaas.

4. Nova1986

Nova1986 Actief lid

25 mei 2020
    253
    101
    43
    Vrouw
    Snap ik helemaal, is echt een teleurstelling.
    Weet niet hoe oud je bent? Maar boven de 35 mag je na 6 maanden proberen al naar de huisarts om dingen uit te sluiten. En anders na 12 maanden.

Als je dat prettig vind is er ook elke maand een NOD topic wellicht vind je hier wat steun/tips. (https://www.zwangerschapspagina.nl/forums/nod-forum/)

Sterkte en houd moed :thumup:

Deel Deze Pagina