wat bij eerste afspraak en met hoeveel weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hope26, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope26

    hope26 Lid

    23 aug 2007
    39
    0
    0
    Met hoeveel weken kan je naar de verloskundige?
    En wat gebeurd er bij zo'n eerste afspraak?
     
  2. Samama

    Samama Niet meer actief

    De eerste afspraak bij de Verloskundige is rond de 10 weken, dan gaan ze je een aantal vragen stellen, dus je hebt een soort intake gesprek, en ze voelen hoe je baby ligt / groeit. Meer hebben ze bij mij niet gedaan de eerste keer.
     
  3. hope26

    hope26 Lid

    23 aug 2007
    39
    0
    0
    hoe kunnen ze dat dan voelen? het is dan toch nog erg klein.
     
  4. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ik heb met 7 weken gebeld naar mijn VK voor een afspraak te maken.

    bij mij was mijn eerste afspraak rond de 9 weken.
    Het was een intake gesprek.
    Zo leerde ik mijn VK kennen, en zij mij.
    Er werden ons vragen gesteld over erfelijke dingen in de familie, over mijn menstruatie, wat voor werk ik doe. ik kreeg een formulier mee om een afspraak te maken voor een echo met ongeveer 11/12 weken, en moest dan ook meteen bloed laten prikken. (de echo en bloed prikken, doet mijn VK namelijk niet zelf)

    daarna mochten we met 12 weken terug komen, en toen ging ze de controles doen bij mij, bloeddruk, gewicht, de baarmoederstand en natuurlijk het hartje luisteren!
     
  5. Samama

    Samama Niet meer actief

    Ik zou het echt niet weten! Maar weet wel dat ze bij mij op mn buik zat te duwen, misschien voelen aan de baarmoeder of iets dergelijks... Ik vind over het algemeen de afspraken bij de verloskundige niet zoveel voorstellen, maar dat is voor iedereen weer verschillend. Heb je al een afspraak gemaakt? Zou anders met een week of 8 bellen, ben je in ieder geval op tijd.
     
  6. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi dames.
    Bij ons heb je met 8 weken je eerste echo.
    Ik mag de 26e heen,kan niet wachten om een kloppend hartje te zien..
    Voor de rest vind ik het wel saai bij de vk maar als er iets niet goed is weet je het wel!
    Met mijn 1e dochter nooit een probleem gehad.
    Nou groetjes Linda
     
  7. hope26

    hope26 Lid

    23 aug 2007
    39
    0
    0
    nee , ik heb nog niet gebeld, wacht daar nog even mee. Misschien eind volgende week.
     
  8. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik heb een afspraak in de 10e week voor intake. De assistente legde uit dat deze afspraak informatief is. Rond de 16e week krijg ik lichamelijk onderzoek. Lijkt mij wat laat maar we stellen onze vragen wel op 4 oktober. Misschien dat ik idd ook ergens anders bloed moet laten prikken en een echo moet laten maken. We zien wel. Tot die tijd ga ik er gewoon van uit dat alles goed is.
     
  9. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik kon er heen met 10 weken zwangerschap.
    kreeg toen alleen een paar vraagjes en een echo, week later kreeg ik een intake gesprek en weer een echo.
    1ste keer vk was me moeder mee die wou het ook graag zien ,en aangezien mijn man het al een aantal keren bij de gyn had gezien had hij zo van neem je moeder maar lekker mee.
    week later ging hij dan wel mee ivm de intake gesprek want ze vragen dan dingen over jou en je partner.
    ik moest voor mijn 12de week bloed hebben geprikt op hiv,bloedgroep,en nog wat dingen.
    verder keken ze wel hoe me baarmoeder groeide.
    eerste 2 keren ben ik ook niet gewogen en hebben ze ook geen bloeddruk op gemeten.
     
  10. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ik had een afspraak in de 7e week en toen dat was om elkaar te leren kennen en info uitwisselen.
    oa. erfelijke ziektes etc etc gewoon echt een intake was het.
    En met 12 weken kreeg ik mijn eerst echte controle... bloeddruk meten, buik voelen, hartje luisteren, en de termijnecho!
     
  11. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    hier is tegenwoordig je eerste afspraak tussen de 6 en 9 weken. ik heb een afspraak en meteen een echo in de 8e week.

    hier moet je altijd urine mee nemen en bloedprikken. verder idd het verhaal over eventuele ziektes en afwijkingen in je familie. eerdere zwangerschappen en tegenwoordig dus een vroege termijn echo. Maar dat is niet bij iedere v.k. mogenlijk.

    Kijk erg uit naar de 24e. Ondanks er met 8 wkn nog niet heel veel te zien zal zijn denk ik, is het toch een geruststelling als dan alles goed is.
     

Deel Deze Pagina