waren jullie borsten gevoelig of pijnlijk toen je zwanger bleek?

Discussion in 'Zwanger worden' started by brucebibi, Nov 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lijk ook aan de hand van mijn borsten te "weten" dat ik zwanger ben. Ik heb dit gewoon nog nooit zo heftig en pijnlijk meegemaakt. En ik hou hoop! Ook wat het testen betreft. Ga morgen toch weer testen, wil het gewoon zeker weten wat ik eigenlijk al stiekem weet. Mocht ik niet zwanger zijn, dan is dit een nieuwe klacht voor mijn menstruatie. Maar dat ljjkt me ergens niet.

Had jij ook wanneer je zonder bh liep je elke stap pijn voelde, alsof ze hartstikke zwaar, vol en groot waren? En ik lijk te zien dat ze wat gegroeid zijn, maar hoe weet je dat nou zeker? Er staat zoveel spanning op, je kunt ze amper nog indrukken. Het veert niet meer mee zeg maar. Herkenbaar?

2. Jacquelinee

Dec 29, 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger en ik heb vanaf de 4de week hele gevoelige borsten. Ze doen geen pijn, maar ik voel het gewoon als ik bijv. bepaalde bewegingen maak. Voor de zwangerschap had ik dit nooit. Ze doen gelukkig geen pijn. Wel merk ik dat mijn bh's strakker gaan zitten.

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Ik heb alleen hele gevoelige tepels gehad. Dit begon na de positieve test al minder te worden. Normaal had ik altijd door de Pregnyl meteen na m'n eisprong pijnlijke tepels, nu kwam dit pas na een week opzetten. Voor mij één van de eerste tekenen waardoor ik hoop kreeg :)

Oh en wat Jacquelinee al zegt, m'n bh's zitten gewoon echt niet lekker meer, heel vreemd!

4. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ik zit er even doorheen. Ben zo onzeker! Ik weet dat wat ik voel compleet nieuw is en echt wel duidelijk aanwezig is, en dus op zwangerschap zou kunnen duiden. Maar tegelijkertijd maak ik me zo'n zorgen om mijn negatieve testen. Ik kan het niet laten om morgen te testen en ga het ook doen. Ook al is hij dan negatieve uutslag dan weet ik tenminste ook wat. Maar waarom zijn mijn testen nog niet positief? Late innesteling? Niet zwanger? Verkeerde testen? Ik weet het gewoon even niet meer. Weet bijna haast zeker dat ik me zwanger voel maar de tests bewijzen het tegendeel. Wat kan ik het beste doen qua testen? Qua cyclus is het dag 21-25 verwachtte menstruatie. Vandaag niet ongi en is dag 21. Op welke dag kan ik het beste testen? Heb verder totaal geen gevoel van een naderende ongi. Mijn man zag mijn borsten vanavond en schrok. Zo vol en zo rond en groter zei hij. Ik zie het zelf nu ook. Dat gebeurt toch niet vlak voor een ongi? Bij mij nog nooit. En zeker niet in combinatie met deze vreselijke pijn! Even er door heen...

5. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Ik zou proberen overmorgen te testen... En ik heb goede ervaringen met de goedkope kruidvat testen (2voor€5). En gewoon met ochtendurine, is toch het sterkst.

6. derde

derde Bekend lid

Jul 21, 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Brucebibi. Het blijft afwachten op de positieve test helaas! Bij mijn twee zwangerschappen had ik dezelfde borstpijntjes als jou, mijn man mocht ze niet eens meer aanraken en ik zat rond Nod al op een cup groter! Van a naar b, dus dat heb je dan snel. Nu had ik de eerste ronde weer exact hetzelfde! Paste mijn bh s niet eens meer vlak voor nod, toch was de test op nod negatief, snapte er niets van. Helaas werd ik de dag erna ongi. Het heeft nog een hele maand geduurd voor mijn borsten weer kleiner waren. Het kan dus wel zijn dat de bevruchting hoed is gegaan, wat hormonen aangemaakt, maar dat het na het innestelen snel fout is gegaan. Dat gebeurt heel veel helaas. Ik hoop dus heel erg dat je zwanger bent! Het kan, maar het is echt even geduld hebben of je ongi toch komt of dat je wat later positief test. Ik snap dat je morgen weer wilt testen, maar de kans is wel klein omdat je hcg pas na twee dagen verdubbeld is. Maar als je genoeg testen in huis hebt en je voorneemt dat ie weer negatief is moet je het gewoon doen natuurlijk! Succes meid! Hier ook weer iets verandering aan tepels met name, maar ben bang dat ik toch weer ongi ga worden...

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Mijn enigste kenmerk toen ik zwanger was dat was de enorme pijnlijke borsten. Als ik mijn bh uit deed moest ik ze eerst gewoon vasthouden en ze dan rustig laten 'zakken'. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs van collega's enz te horen, zooo wat heb jij gedaan je borsten lijken wel op ploffen te staan :$ toen begon ik toch wel te denken dat het weleens raak kon zijn. Ik heb toen nog wel ruim een week gewacht en had een knallende test in mijn handen.

8. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat doe ik ook pumba als ik mijn bh uittrek. Vasthouden en rustig laten zakken. Anders zak ik door de grond van de pijn. Denk echt dat ik zwanger ben...

9. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je geeft me wat hoop als ik het zo lees dat je dezelfde pijntjes had als ik nu omschrijf. Als je ernaar kijkt doet het al pijn. Ze zijn ook echt groter geworden en een bh doet pijn en lijkt te klein. Borsten puilen er wat uit zeg maar. Misschien dat het na de innesteling fout is gegaan inderdaad. Want verwachtte rond afgelopen woensdag of donderdag de innesteling, dan zou ik nu toch wel positief moeten testen of niet? Spannend voor jou ook, wanneer is je nod?

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL

Zoals ik al schreef, het schijnt zo te zijn, dat het niet uit maakt hoelang je cylclus normaal is. Je HCG heeft gewoon zoveel tijd nodig voordat het genoeg is voor een positieve test. Het eitje heeft een tijdje nodig voordat het bevrucht is, daarna moet het nog innestelen en daarna nog voldoende groeien. Dat gaat gewoon bij iedereen even snel. Het innestelen gaat bij jou niet sneller dan bij andere vrouwen.

Ik vind het dus gewoon allemaal heel positief... (gevoelige borsten, onzeker, beetje warrig qua denken). Helaas moet je echt nog een paar dagen wachten. En qua testen, die van de Kruidvat zijn goed en gevoelig.

Houdt moed!

11. 3S3

3S3 Niet meer actief

Ik zou (als je het vol kunt houden) pas na je NOD testen.
    Ikzelf kon het vorige ronde niet meer uithouden omdat ik ervan overtuigd was zwanger te zijn, zo'n pijnlijke borsten en nog meer zwangerschapskwaaltjes zoals metaal smaak in mijn mond en klein beetje roze rond eisprong.
    Heb dan ook wel 5 keer getest en werd uiteindelijk toch ongesteld :(
    1e ronde totaal geen last gehad van pijnlijke borsten+ die andere kwaaltjes die ik net noemde.
    Maar bij jou zou het ontpillen er nu wel uit moeten zijn zou je denken dus heb wel goede hoop voor je!
    Probeer het over een aantal dagen nog eens, dan zou je toch wel positief kunnen testen denk ik!
    En bij mij gingen pijnlijke borsten inderdaad weg toen ik eenmaal ongesteld was

12. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Oh ja en zo wist ik dat ik zwanger was (op 9DPO al) nog voor mijn test het wist ;)

13. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebtt gelijk en ik hou zeker moed! Alleen net (na kurkdroge dagen) tref ik een soort rekbaar slijmpropje aan in me broek. Heel weird...nog nooit gehad voor me ongi.
    Wat betekent dit? Ik verwacht mijn menstruatie van dag 21-25 en zit nu op 22. Voel geen ongi naderen verder. Had iemand dit die zwanger bleek?

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh, gek is dat, maar dat weet ik echt niet meer. Is ook al zolang geleden! ik weet in ieder geval dat ik het nu nooit heb, maar dat is onzinnige info want ik ben aan de pil. (is toch anders ongesteld worden)

Hoe was je cyclus normaal gesproken? Was ie altijd strak op de 21 dagen of ook wel eens 22-23?

Oh, ik hoop het toch zo voor je!

15. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus variëeert maar meestal op dag 22 de menstruatie. Nooit op dag 24 en zelden op 25. Heel soms op 23. Dus ja officieel bij kortste cyclus twee dagen over tijd. Spannend hoor!

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Bij mij waren ze gevoelig

17. tapa87

tapa87 Lid

May 1, 2013
    81
    2
    8
    Female
    Ik zit nu in mijn 10e maand zonder pil en heb pas vanaf vorige maand onwijs last van mijn borsten na mijn eisprong. Precies zoals hier boven beschreven wordt: pijnlijk, jeuk, zwaar, groot, vooral als mijn bh uitgaat, maar ook gewoon tijdens het lopen op mijn werkt etc. Ook deze ronde heb ik het weer, hopelijk een teken dat mijn cyclus weer goed is (of uiteindelijk dat ik zwanger ben natuurlijk)... Ik was de vorige cyclus ook heilig overtuigd van een zwangerschap omdat ik dit nog nooit eerder had gehad, maar het zegt dus niets over wel/niet zwanger zijn helaas... Maar hopelijk bij jou wel en heb je snel een positieve test in handen :D

18. Sjors2004

Sjors2004 Lid

Oct 17, 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meestal na mijn eisprong zere tepels, nu ook.
    Maar ik ben nu ook al een aantal dagen misselijk, en mijn reuk is enorm sterk op het moment. Dit heb ik normaal niet in mijn cyclus.
    Mijn nod is zaterdag, en (stomstomstom) nega test vandaag.

Ik dacht als ik al 'klachtjes' heb, hopelijk ook een positieve test. Maar het is te vroeg denk ik, ik heb nog hoop.

19. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik zit vandaag op dag 23 waarvan ik 21-25 ongi word normaal. Zoals eerder gezegd ook meestal korte cyclus van 21 of 22 dagen. Ben nog steeds niet ongi en heb ook geen naderende hoofdpijn ongi. Ene kant positief andere kant kan het zomaaf zijn dat ik het morgen/vrijdag wel word. Als ik het goed oogemerkt heb was mijn ei vandaag 2 weken geleden, dus zou je hem vandaag verwachten. Het zat zo: het 1-2 dagen wat meer en wat rekbaarder slijm, dag 3 (woensdag) had ik de plek. Overvloed van elastische draden. En dag 4-5 hield dit aan maar werd wel wat minder. Denk dus zelf dat ik op woensdag me ei gehad heb en zou ik dus vandaaf ongi moeten worden. Vreemd genoeg lijken mijn borsten ietstiepietste minder pijn te doen .maak me gelijk zorgen!

Maar pijn doet het zeker nog wel, ook heel zwaar en vol. Gisteravond zei mijn man dat ik meer bobbeltjes op me tepelhoven had?? Kan dit bij zwangerschap horen? Nou ik wacht het verder vandaag "rustig" af. Normaal sta ik ermee op. Als ik vanmiddag nog niet ongi ben ga ik een test doen met de urine die ik zojuist hebopgevangen, en in kkoelkast bewaar. Had geen zin alvorens te testen en dan toch ongi te worden, dus dan maar dit bedacht.

Hoop van harte dat het niet doorbreekt en dat ik snel een positieve test mag hebven!!

20. brucebibi

brucebibi Actief lid

Nov 14, 2013
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Excuses voor de typefouten maar ik heb en slechte ogen en typ via mijn telefoon.

Share This Page