Die angst is heel normaal. Iedereen kan wel zeggen dat je er van moet genieten, maar dat lukt soms gewoon niet zo goed. Die angst gaat een beetje weg als je de echo's hebt gehad en na de 20 weken echo (als je die doet tenminste). En als je de baby voelt. Dan weet je dat er echt iets zit. Maar de angst komt ook geregeld terug hoor. Want dat behoort nu tot de basisgevoelens van jou als moeder. Laat het maar gewoon over je heen komen. het hoort er gewoon bij.
Het is heel herkenbaar. Tot een week of 12 was ik echt heel bang. Mijn vriend was zelfs kwaad dat ik het zo negatief bekeek en dat ik gewoon blij moest zijn. Maar nu is die angst (grotendeels) weg.
Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die niet bang zijn. Het is iets heel bijzonders wat je verder niet in de hand hebt. Je kan alleen maar gezond eten en leven om het te optimaliseren. Ik was in het begin banger dan nu. ook omdat ik haar nog niet voelde en nu ik haarvoel is dat voor mij een geruststelling. maar ik heb ook mijn bange momenten. Gelukkig kan ik hier heel veel vragen en anders de vk bellen! Gefeliciteerd
de eerste keer niet, al had ik wel steeds al het gevoel van 'dit gaat fout'. géén idee waarom, want er waren geen voortekenen dat het mis zou gaan. maar was zelf heel afwachtend, zo van: eerst maar eens die 13 weken halen. terwijl mij ouders hélemaal enthousiast waren en al vanalles gingen plannen. ....en toen ging het voor de vijfde week al mis, heel snel dus. de tweede keer voelde het heel anders dan de eerste, maar toen had ik voor mezelf wel de bekende 'slag om de arm': eerst zien en dan geloven. heb echt tig testen gedaan, en pas na de echo met een week of negen wilde ik ervan gaan genieten. daarna had ik ook niet meer het idee dat het nog mis zou kunnen gaan. geen idee waarom, maar dat gevoel dat het goed zat was heel stellig. gelukkig had 'ik' gelijk, en gaat het allemaal prima. nog een week of vijf en ik ben mama! dus ik kan me het wel voorstellen, jullie angst. maar heel cliché: probeer er tóch van te genieten; het gaat namelijk razendsnel allemaal! proficiat hoor!