hallo allemaal, ik heb een vraag aan jullie, bij het begin van mijn zwangerschap is er een cyste gezien op mijn linker eierstok, deze werd toen niet veel groter en op een gegeven moment konden ze hem niet meer zien omdat de baarmoeder ervoor ging zitten. nu vraag ik mij dus af of deze cyste gevolgen heeft voor een volgende zwangerschap? voor mijn vorige zwangerschap hadden ze deze cyste niet ontdekt, dus hij is dus tijdens de zwangerschap ontstaan. heeft iemand hetzelfde gehad als ik, dan zou ik graag willen weten of jullie dat behandeld hebben of dat er gevolgen aan zitten voor de volgende zwangerschap. ik zou deze informatie graag willen weten. ik hoop dat iemand hierop reageerd, groetjes demy
Een cyste op je eierstok verdwijnt vaak weer uit zichzelf, meestal na een menstruatie. Soms duurt het wat langer. Grote kans dus dat je de cyste niet meer hebt en dan heeft het dus ook geen gevolgen voor het zwanger worden.
Bij mij is hij na een "lange" tijd pas weggegaan... maar wel vanzelf.. Mijn HA zei idd dat bij de meeste vrouwen hij na 1 of 2 maanden vanzelf weggaat
het gebeurd niet altijd dat een cyste vanzelf weggaat, ik heb er 2 op mijn linker eierstok en die gaan niet vanzelf weg maar worden juist groter. Bij mij komt het door de cronische ziekte endometriose en is bij mij de oorzaak dat ik niet zwanger wordt maar ga er verder niet op in hoor wordt je alleen maar bang van Er zijn natuurlijk ook een heeeeeeeeeeele hoop goede verhalen hoor zoals hierboven, de cystes kunnen ook vanzelf weggaan en hebben dan geen nadelige dingen om zwanger te worden. Ik weet niet wat je met je arts hebt afgesproken....gaan ze onderzoeken doen ofzo?
Ook ik heb een cyste op mijn linkereierstok daar kwam ze achter bij de controle of mijn mirena goed zat..ben inmiddels 3x op controle geweest bij de gyn en alle 3 de keren was die net zo groot als de eerste keer, ik hoef me dus geen zorgen te maken vertelde de gyn..wel melde ze mij dat zolang het niet groeit ze er ook niets aan doen zolang ik er geen last van heb..ze zei letterlijk '' krijg eerst je kinderen dan zien we wel verder hoe we dit verhelpen '' dus dat doen we dan maar, moet in februari weer voor controle dus dan zien we wel weer. Ergens tegen de zomer willen we toch ook graan proberen voor een brusje voor onze dochter..
Ik heb ook een cyste gehad een dermoïdcyste. Deze gaat niet vanzelf weg het is nl een 'harde cyste'. Op een echo is het verschil volgens mij wel te zien. Het is nl geen vochtblaas. Bij mij was de cyste zo'n 8 cm en is operatief uit mijn eierstok verwijderd. (Eierstok is gelukkig blijven zitten...)