Aaah oké, ik Zwolle. De arts zei dat ik zodra mijn menstruatie begint (dat is over 2.5 week) de pil moet slikken. In de brief staat februari (maand later dus) en dat in maar start met ivf. Begin feb prikinstructie. Begrijp het dus even niet waarom ik zo lang na het leren prikken (bijna 1.5 maand) pas kan beginnen met ivf.
Je moet sowieso eerst een bepaalde tijd de pil slikken, maar denk dat het gewoon wachttijd is. Veel ziekenhuizen hebben wachttijden, soms enorm lang, wij hebben wel geluk met dit ziekenhuis
Een paar maanden geleden onverwacht zwanger en een bbz dus beide eileiders weggehaald en gezegt dat januari wilde beginnen(ivf) en toen viel dus de intake in de bus. Bijna 3weken geleden intake gehad en werd overvallen dat ik direct kon beginnen,dus maar gewoon gedaan.(ben heel bang ) Direct die avond begonnen te prikken om mijn cyclus stop te zetten. Afgelopen woensdag echo gehad en staan eitjes klaar 10 recht en 3 links en begonnen met ganal f 150. Woensdag weer echo en dan waarschijnlijk rond de 15de de punctie. Prikuitleg stelde voor mij niks voor omdat ik al bekent was met ganal f. Dus was meer de papieren die ik mee kreeg dan de uitleg. S6 allemaal!
Dat is idd erg snel gegaan allemaal! Wel fijn, dan zit je er ook niet tegen aan te hikken. Ik denk dat het een beetje aan het ziekenhuis en de planning er van ligt. Wij hebben met de post zo'n standaard brief ontvangen, waarbij ze met pen een maand invullen wanneer ik met de pil moet beginnen en ivf start. pil in feb en ivf in maart. Maar wat nou zo beroerd is dat ik rond de 20e menstrueer. Als het nou 1 februari was, was wat mij betreft leuker geweest! Ook omdat ik begin februari de prikinstructies krijg en dan 1,5 maand moet wachten tot ik echt kan beginnen. Wat ook zo apart is dat er in de brief staat Blijf de pil doorgebruiken tot aan de afspraak. Dat is toch best apart als de afspraak eerder is dan wanneer ik moet beginnen met de pil?
Misschien voor de zekerheid even bellen? Ik begreep dat je minimaal een x aantal dagen aan de pil moet zijn, volgens mij zei ze 16 dagen maar ik weet het niet meer zeker. Ik vind de pil een ramp, dus ik zou zelf niet langer dan nodig willen slikken. Stopweek moet je overslaan, indien het langer duurt dan 3 weken. Ik weet niet wanneer in maart je start, maar mss zou je dan 20 februari kunnen starten met de pil..
Ik gebruik een spuit om mijn cyclus lam te leggen en jullie gaan de pil gebruiken om hem stil te leggen denk ik. Die spuit moet ik elke avond zetten en nu ook nog terwijl ik ook hormonen spuit. Denk dat het hetzelfde is,ik moest 2 weken spuiten,echo bloedprikken en beginnen met hormonen.
Hoi allemaal. Ik zit nu ongeveer in hetzelfde tijdschema als jou Rijkwijkse. Ik ben echter wel begonnen met de pil. Deze drie weken geslikt en op de 19e dag begonnen met spuiten om alles stil te leggen (Triptofem). De 31e een echo gehad en er liggen aan beide kanten 12 follikels. Dus gestart met de tweede spuit Fostimon 150 ml. Dinsdag de volgende echo. Ben heel benieuwd wat en hoe ze gegroeid zijn. Vind het allemaal ook best spannend.
Oh grappig,we liggen gelijk,ik heb rechts 10 en links 3. Is dus toch anders met de pil (die heb ik niet geslikt)ik heb decapepthyl en ganal f 150. Woensdag heb ik de echo. Heb je veel last? Vind het ook spannend,vooral de punctie! Wat voor medicatie krijg je voor de punctie?
Jammer genoeg heb ik morgen ivm mijn werk de hele dag niet de gelegenheid om te bellen als zij aanwezig zijn. Zal eens vragen via de mail, reageren ze meestal wel vlot op, wanneer ik nou moet beginnen met de pil. Hoe lang ik het moest slikken weet ik niet. Weet wel dat ik korter moet spuiten straks ivm overstimulatie waar ze bang voor zijn, maar of de periode dat je de pil slikt daar verder invloed op kan hebben of niet is nooit besproken. Pimpelmeesje, waarom vind je de pil een ramp?
Omdat ik er veel bijwerkingen van heb. Eerste week vooral veel buik- en hoofdpijn, daarna vooral problemen met m'n stemming (heel kort lontje en neerslachtig) en m'n borsten doen zo'n zeer dat ik er regelmatig slecht van slaap.
@Pimpelmeesje wij hebben ook in t Radboud IVF gedaan en waren er heel blij mee. Professioneel en vriendelijk vond ik. En...... Heel veel geluk gehad, want na 6x mislukt IUI (ander ziekenhuis) was de eerste IVF meteen raak! Het is vreselijk veel gedoe, zowel emotioneel als fysiek, maar ik vond het uiteindelijk het meer dan waard.... Véél succes en ik hoop dat je snel n wondertje mag verwachten!! (De andere dames ook vanzelfsprekend)
O... kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Zou je niet een andere pil kunnen krijgen of slikt iedereen dezelfde pil? Zelf slik ik al ruim 3 jaar de pil niet meer, maar van mijn vorige pil heb ik nooit bijwerkingen gehad. Hopelijk van de nieuwe ook niet. Vanmiddag een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik nou precies moet starten. Ben benieuwd!
Ja ik ben ook wel zenuwachtig voor de punctie. Ik weet niet precies welke medicatie ik krijg. Verschilt dit dan per ziekenhuis? In ieder geval twee verdovingsspuiten. Die alleen al geven me de kriebels. Heb tot nu toe geen last behalve van de stemmingswisselingen maar van de pil was dat meer dan van de spuiten. Jij last?
nee gelukkig geen last.1 keer een opvlieger hopelijk was dat 1 malig haha. Ja is verschillend per ziekenhuis,hier krijg je via het infuus morfine. Ik heb nog gevraagd of ik iets erbij mocht nemen maar dat mocht niet.
Wat raar dat, dat niet mag. In het ziekenhuis waar ik zit heb je die mogelijkheid wel. De arts dacht dat morfine voor mij wel genoeg was (geen idee waarom) maar toen ik aangaf tijdens de hsg het hele ziekenhuis bij elkaar gehuild te hebben zei hij dat ik met de zuster kon overleggen tijdens de 2e intake of ik wat anders tegen de pijn kon krijgen.
Ik weet niet of ik een andere kan krijgen, maar ik ben gewoon heel gevoelig voor hormonen, ook de Gonal-F en vooral de Pregnyl (die laatste ben ik 2 weken zwaar ziek van). Mochten we aan een 2e poging toekomen dan ga ik vragen of we het zonder pil kunnen, en de cryo's kunnen sowieso zonder hormonen heb ik begrepen dus dat wil ik zeker proberen (liever dat het helemaal niet nodig natuurlijk). Ben ook al jaaaaren niet aan de pil geweest, en toen had ik wel een hele lichte. Alsnog was ik heel blij toen ik daarmee stopte, voelde me veel prettiger. Ben benieuwd hoe snel je een antwoord krijgt!
Oh die heb je nog niet gehad haha. Hcg ook gehad die was heel pijnlijk,maar hoefde niet te huilen. Ik vroeg of ik asprine ofzo erbij mocht nemen toen zei ze nee omdat het invloed heeft op de morfine. Komt goed ga er niet te veel bij stil staan en duurt max 15 minuten heb ik gelezen.
Hcg vond ik ook geen pretje maar dat was wel zo voorbij. Maar goed we moeten het maar ondergaan. Is voor een goed doel. En als het resultaat maar goed is. Van Pregnyl ziek? Is het soort van allergische reactie?
Pregnyl kan sowieso bijwerkingen geven, bij mij natuurlijk weer wat meer. Ik heb hypermobiliteitssyndroom, wat inhoudt dat mijn gewrichten vaak pijn doen, en die klachten worden erger van de hormonen. Verder wordt ik van de pregnyl algeheel "niet lekker". Moe, misselijk, bluuuh.. Soms voel ik me echt een aansteller met al die hormoon-ellende waar sommige mensen totaal geen last van hebben.