Voor iedereen is dat anders natuurlijk,daar kan jij niks aan doen. Ik heb alleen de eerste dagen last (IUI)van,nu ook weinig last maar ben woensdag pas een week bezig met hormonen. Dus weet niet hoe ik verder erop reageer,ik ben benieuwd woensdag,ik voel soms me eierstokken maar nog niet overdreven dus zal wel wat langer moeten doorspuiten,net als iui.
Is inderdaad voor iedereen anders. Vervelend dat je daar zo naar van wordt. Ik voel ook nog niets aan mij eierstokken. Zou dat moeten? Morgen de echo, ben heel benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte
S6 met de echo ben benieuwd,ik morgen. Gister de hele dag geen last van me buik maar gisteravond een beetje last die aan blijft houden,geen pijn maar beetje last.
Ik heb toevallig vandaag antwoord gekregen en ik kan gewoon als deze maand mijn menstruatie start beginnen met de pil. beging februari 2e intake en dan krijg ik de planning. SPANNEND! Misschien een gekke vraag, maar hoe hebben jullie aan je werkgever/dierbaren verteld dat je een ivf traject in stapt?
Ik heb bij de IUI's al moeten vertellen aan mijn werkgever, heb toen gewoon n gesprekje aangevraagd en gedaan. En mijn collega's verteld in "kopje-koffie-gesprekjes"..
S6 Vally85 Bij mij was ik zwanger en moest een vroege echo laten maken om een bbz uit te sluiten. Ze konden niks zien opde echo dus om de dag een echo,was een miskraam geworden. Daarna ging ik iui doen en vertelde het gewoon. Vervolg zal ivf worden maar zag er zo tegenop dat ik het uitstelde.(Bang voor punctie huis verkocht verhuisd druk enz) Tot ik een paar maanden geleden niet goed werd om verhaal kort te houden was ik zwanger wat ik niet wist. En dat in combinatie dat ik een dag ervoor niet goed werdt doorgestuurd naar de gyn. Niks te zien op de echo en bloeduitslagen nog niet binnen. Dus naar huis gestuurd en 5 minuten later werd ik gebeld dat met spoed moest terug komen. Beide eileiders weggehaald en 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Dus ja vertelde na mijn herstel dat ik dit ging doen. Wel wat sneller dan gepland Babs hoe was de echo? Hier begint het voel mijn eierstokken al behoorlijk. De zenuwen beginnen ook toe te slaan bah zie er erg tegenop. Morgen de echo ben benieuwd.
De echo ging wel goed. Acht follkels misschien 10 als er nog twee doorgroeien. Ik was toch een beetje teleugesteld merkte ik. Had gehoopt met 24 bij de eerste echo dat er meer zouden zijn. In het ziekenhuis zijn ze erg voorzichtig en bang voor overstimulatie dus ik mocht geen 225 spuiten maar 150. Snap het wel maar had toch op iets meer gehoopt merk ik. Morgen de tweede echo. Dan hoor ik waarschijnlijk wanneer de punctie gaat plaatsvinden. Wat heftig Rijkwijkse. Dus IVF is de enige optie voor jullie. Hoe ging jouw echo? Fijn dat je mag beginnen Valley85. Spannend ook! Ik heb alleen mijn leidinggevende op de hoogte gesteld. Verder weet niemand het op mijn werk. Gelukkig heb ik een functe waarbij dit ook kan.
Jeetje, wat een heftig verhaal zeg! Ik hoop dat dit traject helemaal goed verloopt en je over een paar weken het leuke nieuws krijgt dat het gelukt is! Hoe is de echo gegaan?
Ik was al bang dat er wat was! Spannend denk dat jij maandag of dinsdag aan de beurt bent. Was je eerste ook met ivf of natuurlijk? pff 24 moet er niet aan denken haha,voel me eileiders nu al laat staan als ze groot zijn en 24 stuks en ook allemaal moeten aanprikken bij de punctie. Hier in het ziekenhuis zijn ze ook blij tussen de 6 en 10 stuks. Ja is de enigste optie.(we hebben een meisje uit 2010) Ze kunnen iedergeval niet meer in de eileider zitten wel krijg ik weer een vroege echo als ik weer zwanger wordt. Vanmorgen echo gehad en had er 9 nog redelijk klein 10 11 14 en grootste was 15. Maandag echo en woensdag waarschijnlijk de punctie. Ik heb wel mijn angst verteld en werd goed op gereageerd,ik krijg maandag medicijnen mee om de avond ervoor goed te slapen. Vind zelf 9 stuks wel mooi,vooral voor de eerste keer punctie dan kan ik aftellen Recht 5 en links 4 dus ga vragen of ze rechts beginnen.
Oja heb volgende week een week vrij genomen,dan kan ik rustig bijkomen zonder me ziek te melden als ik veel last krijg. Ik werk donderdag,vrijdag en zaterdag dus valt precies rot,heb ik daar geen stres van. Ik dacht vandaag echt waar ben ik aan begonnenen zei dat ook tegen de gyn. ze zei je staat er toch wel 100 procent achter toch haha. Was bang dat ik het weekend al de punctie kreeg maar mag nog een paar dagen googlen wat ik de hele dag doe Liefst de ergste verhalen Zo kan ik me het beste voorbereiden o het ergste en hoop ik dat het meevalt
Ethinylestradiol/levonorgestrel 30/150 mcg Geen idee of dat altijd hetzelfde is. Merk wel dat nu (na 3 weken) de bijwerkingen minder worden
Die pil heb ik ook meegekregen. Heb er al een hoop verhalen over gelezen van dames die er bijwerkingen van hadden. Volgend maand maar eens naar informeren tijdens de 2e intake hoe en wat.
10 is ook een heel mooi aantal. Heb verhalen gelezen van dames die maar 3 hadden of dat er niets gebeurde waardoor het moest worden afgebroken. En zolang er wat bruikbaars bij zit is het goed, toch? Ik teken er iig voor! Hoe is je echo vandaag gegaan? Weet ja al meer? Ik ben ook heel erg blij, maar ook mega zenuwachtig! Ben ook best benieuwd hoe mijn traject er uit ziet straks aangezien ze nu al bang zijn voor overstimulatie. (en dan moet ik nog beginnen). Ik denk dat als ik de planning heb gekregen het dan vertel aan mijn werkgever. Daar voel ik mezelf wat beter bij denk ik. Nu vrienden het weten merk je gewoon al dat er naar een andere manier naar je wordt gekeken.
De eerste keer ben ik met IUI zwanger geraakt. Ook medicatie gespoten maar dit is toch wel iets heftiger. Merk wel wat van al die hormonen in mijn lijf en mijn vriend moet regelmatig dealen met mijn bitchy buien . Ik heb toen aan veel meer mensen verteld dat ik bezig was met zwanger worden. Het is dan inderdaad zo dat er steeds naar gevraagd werd en dat was niet altijd prettig dus nu is het eigenlijk niet bekend bij de meeste. Vanochtend tweede echo gehad. 9 follikels, net als jou Rijkwijkse, waarvan de grootste rond de 22 mm en de kleinste rond de 14. Daarnaast nog een paar kleintjes. Is inderdaad zo dat te veel ook niet goed is en als het allemaal goede eitjes zijn, ben ik ook heel tevreden. Zondag krijg ik de punctie. Ben ook zenuwachtig. Ik lees juist niet te veel enge verhalen want dan durf ik straks niet meer haha. Ik krijg trouwens Valium en Morfine. Hoe komt het dat ze bang zijn voor over stimulatie Valley? En wanneer is jouw afspraak bij de arts? Fijn dat de bijwerkingen minder worden Pimpelmeesje! Wanneer start jij met spuiten?
Wow zondag al wat goed! Hoe krijg je die 2 toegediend? Hier krijg ik alleen morfine wel met infuus dat is sterker vertelde ze dan als je hem in je bil of been krijgt.(vond die al aardig sterk haha heb aardig gelachen toen hij was ingewerkt en pijn weg was) Die heb ik namelijk al paar keer gehad toen ik complicaties had van de operatie(paar maanden terug) Valium ook toen gehad ,was in shock geraakt waar niet meer uit kwam en de ambulancebroeders hebben me toen platgespoten. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad in mijn leven,dat ik dacht als dit aankan kan ik ook ivf aan,zelfs mijn bevalling vond ik minder pijnlijk. Dat is de reden dat ik ivf wel aandurfde zei ik heel stoer tegen de gyn. Nu durf ik niet meer
Wij hebben volgende week donderdag de afspraak waarin we voorlichting&prikinstructie krijg met een groepje. Dan krijg ik ook -eindelijk- de data te horen.