ja het is iedergeval rood,dus ga van menstruatie uit. Test niet gedaan maar is ook onnodig,voel en ben niet zwanger. Ben jij al ongesteld of zit je nog aan de bollen?
Bij de infomiddag zeiden ze tegen ons dat die maand nodig is, omdat je eierstokken zo groot zijn geworden en weer moeten slinken
Gisteren is de ongesteldheid goed doorgebroken. Contact gehad met verpleegkundige. Ik mocht van haar deze maand al weer starten dus gisteren ook al weer aan de pil: Progynova. Deze legt de cyclus weer stil en de 13e februari naar het ziekenhuis om het baarmoederslijmvlies te meten. Ik wil meteen weer door want dan heb ik in ieder geval het gevoel dat er iets gebeurt en dat helpt mij om om te gaan met de teleurstelling van de mislukte poging. Heb jij al nieuws @rijkwijkse over wanneer weer door? Ik zal me voorstellen bij de andere groep, kunnen we dat verder kletsen.
Best goed, ben op dag 5 en bijwerkingen vallen mee. Val wel 's avonds bijna op de bank in slaap een uurtje na het zetten van de Decapeptyl. Vandaag de eerste dag geen pil, ben benieuwd hoe m'n onttrekingsbloeding gaat zijn.. En hoe gaat t met jou??
Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je al begonnen bent! Is die vermoeidheid normaal? Wanneer is je eerste meting? Zelf heb ik inmiddels de prikinstructies gehad en alle medicijnen meegekregen. Ik slik nu 3 weken de pil en mag begin maart stoppen en dan op mijn 2e cyclusdag starten met prikken Gonal-f (als alles verder goed gaat). IK heb dus een heel anders traject dan jij. @Babs77 en @rijswijkse Hoe gaat het met jullie?
Fijn dat het bij jou nu ook echt gaat starten @Vally85 Gisteren heb ik een echo gehad. Het baarmoederslijmvlies werd gemete, en dat was goed, maar ze vonden ook een ei en dat mocht niet. Dus ik moest stoppen met medicatie en nu mijn menstruatie afwachten. Balen dus. Over twee weken weer starten met een hogere dosis en hopelijk legt dat ook echt mijn cyclus stil.
Fijn, maar ook spannend! Moet bekennen er nog niet echt een beeld bij te hebben wat het er voor mij niet makkelijker op maakt. Moet je nou weer helemaal opnieuw beginnen? Of moet je medicatie gebruiken voordat er een embryo geplaatst kan worden?
Eerste meting is op 4 maart, ik begin de 23e met Gonal-F. Wat jij doet is wat ik deed met de IUI's, ik vond (alleen) Gonal-F nog wel redelijk meevallen qua bijwerkingen, de pregnyl vond ik drama. Maarrr dat schijnt best zeldzaam te zijn, veel mensen hebben geen moeite met de pregnyl. Iedereen reageert anders op de hormonen, sommige hebben nergens last van, sommige alleen lichamelijk en sommige vooral mentaal (kort lontje). Ik vond de inwendige echo's niet zo spannend, en ik moest er bij de IUI's heeeeel veel, maar ik lees wel eens dat vrouwen het heel erg vervelend vinden, vooral mentaal. Kortom; ik denk dat het beeld pas komt als je erin zit, omdat het voor iedereen zo anders is. Probeer het gewoon over je heen te laten komen Als je een beetje geluk hebt valt het mee en ben je er in het begin maar 1x per dag mee bezig, bij het prikken, en later af en toe iets meer bij de echo's, maar kan je verder gewoon lekker je ding doen En als je vragen hebt gewoon stellen, we hebben met z'n allen heel veel ervaring hier!
Op 4 maart? Moet jij jezelf zolang injecteren??? Hoe lang duurt jou traject en wist jij gelijk al wanneer je eerste meting is? Hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Ik weet alleen maar dat ik op mijn 2e cyclusdag een echo krijg om te kijken of ik mag beginnen en verder niks Moet je voor IUI Gonal-F en Cetrotide spuiten? Of hoe gaat dat precies? (IUI hebben wij nooit gehad omdat het voor ons geen zin heeft, vandaar dat ik niet zo goed weet hoe het werkt). Heb je nog tips voor het prikken? Bepaalde plek of manier...
Moet de maand opnieuw starten. Als de medicatie dan wel goed zijn werk doet, dan komt er een terugplaatsing. Klinkt ging je nog niet veel info hebt gehad. Wij kregen ook, voordat we startten, een voorlichtingbijeenkomst. Daar werd ook al e.e.a. verteld. Dit heb jij niet gehad? Spuiten doe je in de buik. Vetrolletje pakken en dan hard erin. Sommige naalden zijn wat bot en dan voel je het minst als je snel en krachtig de spuit er in zet. Ik heb het de eerste keer door mijn vriend laten doen. Toen dacht Ik, "ooh is dit alles?" Dus toen kon ik het makkelijker zelf doen.
Ik dacht dat een tp gebeurde in een natuurlijke cyclus. Zo begreep ik het van onze arts... Geen medicatie, niks... IK heb vorige week instructies gehad. de verpleegkundige heeft laten zien hoe je het klaarmaakt en uitleg gegeven (+ veel papierwerk). Had verwacht dat ik echt mezelf moest injecteren om te oefenen, maar dat was niet zo. En hoewel het een raar idee blijft, wil ik het wel zelf kunnen. Als mijn man er niet is moet ik het zelf kunnen Maar hoe het traject nou precies gaat... dat blijft nog wat onduidelijk. Ik lees over zoveel verschillende trajecten, alleen die van mij ben ik nergens tegen gekomen.
Ik hoop wel dat je dan wat meer info krijgt, is toch vervelend om niet te weten wat er voor je ligt. Wij kregen al vrij snel een papiertje mee met het standaardprotocol. Vlak na de prikinstructie kreeg ik mijn eigen planning met daarin de dag dat ik startte met Decapeptyl (10/2), wanneer ik moest stoppen met de pil (14/2) en wanneer ik moet beginnen met Gonal-F (23/2). Ook stond erin wanneer de eerste echo is, op stimulatiedag 10, dus 4 maart. Ik vind dit zelf wel heel erg laat. Dus ja, uiteindelijk ben ik best lang aan het spuiten. Ik vond 10 dagen tussen pilstop en gonal-f starten best lang, maar ik heb het hier nagevraagd en het is toch best normaal. Aangezien jij een ander traject volgt zal het voor jou anders zijn.. Ik moest voor IUI Gonal-F spuiten tot m'n ovulatie en dan moest ik pregnyl spuiten. Wat betreft prikken; ik las hier vanalles over botte naalden, dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Ik zet de Decapeptyl schuin nav een tip van hier. Ik probeer hem er gewoon erin te hebben voordat ik er over na kan denken het prikken zelf vond ik zowel nu als bij IUI reuze meevallen
Een tp kan in een natuurlijke cyclus maar veel ziekenhuizen geven wel wat hormonen, een stuk lichter/minder dan de gewone. Ik heb jouw traject ook niet eerder gehoord, waarom krijg jij dit traject? (kan zijn dat je het al verteld hebt, dan ben ik t even vergeten)
Mijn traject is wat natuurlijker en veel korter dan die van de meeste dames. Daarom is mijn traject ook niet echt te plannen. Niemand weet wanneer mijn menstruatie begint nadat ik ben gestopt met de pil... Daarna kan ik op dag 2 beginnen met de ene injectie en dag 6 met de andere. Hoe mijn lichaam er daarna op reageert is ook nog afwachten. De verpleegkundige gaf gisteren wel aan (nadat we het hebben gevraagd) dat ik een week na de start mijn eerste echo heb. Mijn traject is zo anders, omdat ze bang zijn voor overstimulatie. Ik heb een bepaald hormoon in mijn bloed dat hoger is dan normaal en via de echo zien ze heel veel eitjes zitten. Wel fijn om te lezen dat het prikken jou goed af gaat. Dat geeft toch wel weer wat rust.
Natuurlijker klinkt niet zo heel erg vervelend Ik denk dat als je vrouwen vraagt die uit een behandeling komen wat het meest vervelend was, dat bijna niemand het prikken zal noemen. Als je er aan gewend bent dan stelt het echt niet zo veel voor. Het wachten en zenuwen zijn denk ik erger..