Bruine afscheiding na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xLisz, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xLisz

xLisz Lid

18 sep 2018
    42
    15
    8
    Vrouw
    Hallo dames!

Ik ben nieuw hier en hopelijk weten jullie wat het kan zijn.
    Sinds eind mei zijn mijn vriend en ik bezig met een kleintje. Na stoppen met de pil een nette cyclus van 27 dagen. Begin augustus helaas een vroege miskraam gehad. Cyclus erna proberen even op een laag pitje gezet omdat we wouden genieten van ons wel verdiende vakantie. Gelukkig kwam mijn menstruatie 1 dag later maar.

Deze ronde weer er voor gegaan. Woensdag 12 september een positieve ovulatietest en donderdag eisprong gevoeld. Sinds donderdag ook last van gespannen borsten. Alleen zondag ’s ochtends en begin van de middag zag ik ineens bruine afscheiding in mijn ondebroek en bij afvegen. Zelf heb ik dit nog nooit eerder gehad. Zou het nog van mijn eisprong zijn of wat anders.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik wel pms heb en wat is vastgesteld of zou de bruine afscheiding daar van komen?

Groetjes

2. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Het kan vanalles zijn: bruin bloed betekent oud bloed. Soms komt bij het springen van de ei wat bloed vrij en dat kan later naar buiten komen. Ook kan het een innestelingsbloeding zijn wat betekent dat je bevruchte eitje zich nestelt in je baarmoeder. Het kan ook zijn dat je menstruatie binnenkort op gang komt en dan begint dat vaker met bruin bloed. Of het is gewoon spotting omdat je lichaam zich hersteld.

Kortom zo eenduidig antwoord als: dit is het, bestaat niet. Wel is het eigenlijk te snel na je eisprong voor oud bloed voor een innestelling want dat is 7-10 dagen na je eisprong. Ik acht de kans groter dat het bij je eisprong hoort.

Hopen dat je snel zwanger bent!

3. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik denk dat het een ovulatiebloeding is geweest...

Je andere kwalen komen waarschijnlijk door progestoron, een hormoon dat je opbouwt na je eisprong. Dit hormoon geeft helaas kwalen die lijken op een beginnende zwangerschap. En die kwalen kunnen per maand verschillen!

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  4. xLisz

xLisz Lid

18 sep 2018
    42
    15
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Denk inderdaad dat het nog bij mijn eisprong nog is. Nooit echt link mogelijke innesteling gelegd omdat het te vroeg voor is.

Maar in ieder geval nog bedankt!

Deel Deze Pagina