de verloskundige vind me te dik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi allemaal

ik moet echt even iets kwijt hoor
    had vanmorgen me intake gesprek bij de vk
    was heel zenuwachtig want ja alles is nieuw en gelukkig ging me man mee dus dat was wel fijn

de vk ging vanalles vragen wat ik opzich helemaal neit erg vind want dat moeten ze doen natuurlijk
    toen begon ze over me gewicht dat het te veel was en dat ik eigenlijk eerst moes afvallen voor dat ik zwanger was geworden enzo

dus ik werd eigenlijk beetje pissig want ik vind dat ze het neit op die manier had mogen zeggen

dus ze me bloeddruk opgemeten en die was natuurlijk veelste hoog 180/60 ofzo geloof ik
    en ik moest wegen
    maar die weegschaal deed het niet dus zei ze echt zo van nou je bent de zwaar dus daarom doet die het nie
    nou ik voelde me of dat ik wel door de grond kon zakken

nu heeft ze me doorgestuurd naar de gyncoloog in het ziekenhuis nouja aan de ene kant fijn want hoef dan niet meer naar de vk want daar voel ik me nu ook niet prettig dus vind het nu wel fijn dat ik ben doorgestuurd

maar in het begin vond ik het echt vervelend en ze had het ook anders mogen zeggen toch?

ik moest dit echt even kwijt hoor
    volgende week dinsdag heb ik me termijn echo ben echt benieuwd maar ook zo bang dat het mis is
    ik voel me nu echt eledig maarja komt best goed alleen nu voel ik me rot ik kan het gevoel niet echt uitleggen

hebben jullie dit ook meegemaakt of misschien gehoord van andere

2. Wat vervelend dat het zo ongevoelig op je overkwam.
    Misschien had je kunnen zeggen dat het je verdriet doet als je dat op zo'n manier moet horen.

Vind je wel dat ze gelijk heeft?

3. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ja tuurlijk heeft ze gelijk ik ben ook te zwaar dat weet ik maar ik vind dat je het wel iets anders mag zeggen want ik weet het zelf heus wel

maargoed het is gebeurd en je kan der niks meer aan veranderen maar zal het tegen de gn wel zeggen als ik daar ben

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

jee, wat naar zeg... vind het echt niet kunnen van die verloskundige! je kunt het toch ook anders brengen? Naar de verloskundige gaan moet iets ontzettend leuks zijn waar je naar toe kijkt, jammer dat ze dat voor jou verpest heeft. Laat je niet gek maken door haar hoor en geniet van het wondertje in je buik!

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meid ik kan je heel goed begrijpen. Ik heb echt veel overgewicht en nog nooit bij de vk geweest (bij de gyn eerst wegens mmm en daarna wegens mijn overgewicht) Ik moet zeggen het is juist beter dat ik bij de gyn ben lekker veel echo's etc hihi :D

6. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    bedankt

ja probeer ik ook maar heb nu echt het gevoel van was ik maar niet zwanger maar aan de andere kant ben ik super blij hoor
    het moest idd een leuke ervaring zijn maar dat is nu echt nie zo ik hoop dat de eerste echo wel zo is

met me trouwjurk was het ook geen leuke ervaring omdat die vrouw hem niet vermaakte op het laatste moment pas zeg maar en dat hoort ook leuk te zijn maar dat was voor mij ook niet zo

ik hoop dat we na de eerste echo kunnen gaan genieten

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ze had je nooit zo mogen vernederen met die weegschaal, wees maar blij dat je naar de gyn gaat, en nu maar hopen dat die wel volwassen genoeg is om dingen subtiel te brengen. kop op hoor, en kom voor jezelf op ;)

8. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ja ik hoop het wel dat het bij de gyn beter en fijner is
    en idd het heeft wel een voordeel dat je meer echos krijgt

bedankt allemaal voor jullie lieve woorden schiet helemaal vol maarja zullen de hormonen wel zijn zeggen we dan he

9. precies, ik loop ook bij de gyn, en krijg ook meer echo's, dat is het positieve eraan. ;)

ga maar lekker van je zwangerschap genieten, en bij de gyn word je in de gaten gehouden en ik hoop dat ze wat fijngevoeliger is.

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    gelijk dat je te zwaar bent misschien maar dat je had moeten wachten met kinderen vind ik een uitspraak die zij niet hoeft te doen!

ik kreeg hier met elke controle wel te horen dat ik het wel op mn buik had zitten sjemig snap niet waarom hun dat zomaar kunnen zeggen hoor!

11. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    nee dat snap ik ook niet hoor

ik denk dat hun gewoon niet begrijpen hoe zeer dat doet maargoed ik ga het er zeker over hebben met de gyn want ik vind het echt neit kunnen

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    goed van je!

als ze het bij mij deze keer ook weer presteren dan wil ik er ook iets van zeggen weet alleen niet zo goed wat!

13. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    weet ik ook nog niet hoor maar ik ga iedergeval zeggen dat ik het niet zo netjes vond

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik zou het zeker ff aankaarten, dit is wel ERG onpersoonlijk en gewoon ronduit lullig hoe ze het heeft gezegd tegen je!

15. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik vind het ronduit asociaal en ik vind dat je er zeker wat van kan zeggen hoor. Dit is niet normaal hoor. Zelf heb ik ook flink overgewicht, maar zo is er nog nooit met mij omgegaan en tegen me gepraat. Ten eerste weet je zelf ook heus wel dat je de dunste niet bent, maar om daar als verloskundige nog eens over te gaan zeuren.... belachelijk!

Ik zit hier bij een praktijk van 4 verloskundigen en buiten dat ik door mijn overgewicht iedere keer op de weegschaal moet en mijn suikerspiegel heb moeten laten testen behandelen ze mij niet anders dan iemand met een gezonder postuur.

Ik zou iig blij zijn als ik van dat w*f af was en het is een gelukje dat je naar de gynacoloog mag, of je op die verloskundige doos zit te wachten zeg!

Hou je taai en laat je ajb nooit meer zo vernederen, daar heeft niemand het recht toe hoor, al ben je dik, dun, lang, kort, paars of roze!

16. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ben blij dat k niet de enige ben die dit echt schandalig vind

17. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi muiz

bedankt voor je reactie vind ik echt heel lief
    doet me goed dat er zoveel mensen zijn die metme meeleven

18. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik vraag met wat af vanaf hoeveel kilo overgewicht moet je dan naar de gyn ?

19. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik vind het ook ronduit aso dat ze dat zo op die manier ff tegen je zegt...

ik bedoel!? nooit van subtiel zijn gehoord?
    jij weet waarschijnlijk ook wel dat je niet de slankste bent, en je bent super blij dat je zwanger bent en dan gaat zij alleen maar lopen klagen over je gewicht?
    ze heeft misschien wel gelijk, dat het extra complicaties met zich mee kan brengen, maar dan mag ze dat best op een andere manier zeggen!

lekker naar de Gyn gaan zou ik zeggen ;)

20. Su80

Su80 Lid

1 feb 2008
    34
    0
    0
    Ik ben ook te zwaar, omdat mijn BMI boven de 30 is (30,5, maar oke ;) ) krijg ik aanvullende bloedonderzoeken. Dit is een nieuw protocol, althans bij de verloskundige waar ik naartoe ga.

Nu wordt er extra gelet op mijn schildklier en suiker, daarbij mag ik een keertje naar een gyno en/of dietiste. Dit hoeft niet! Gelukkig deed mijn verloskundige dit een stuk tactischer allemaal!

Extra controle is alleen maar goed, maar het kan ook normale manier gebracht zeg :(

Deel Deze Pagina